Koppeling

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
jim
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 156

Koppeling

Ongelezen bericht door jim »

Mijn def heeft nieuwe koppeling nodig
Mag ik jullie raad, welke aanschaffen
Er zijn ook die competition koppelingen, kan die ook gebruiken voor op termac ?(dagelijks gebruik)
Moet wel tegen een stootje kunnen
Gr jimmy
" Go Beyond "

___
Henk
lrocb_lidnr: 30

Re: Koppeling

Ongelezen bericht door Henk »

Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Henk

Mmm alle sites in de UK beweren dat een gewoon vliegwiel uw boite naar de knoppen helpt
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
I LOVE DEFENDER
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 461

Ongelezen bericht door I LOVE DEFENDER »

Henk schreef:Mmm alle sites in de UK beweren dat een gewoon vliegwiel uw boite naar de knoppen helpt
das waar Henk :P
ONS DEFJE

WARN FRONT 8274 DVL WINCHBUMPER
TOYO OPEN COUNTRY 255/85/16
ROLKOOI SAFETY DEVICE
TRAILER DAKTENT HANNIBAL
ARB LOCKERS FRONT REAR
Ashcroft Transmissions
Henk

@@Tommeke: spreekt ge uit ervaring? Ik heb nl. nog een single mass liggen voor ooit te steken

LROCB Afbeelding
I LOVE DEFENDER
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 461

Ongelezen bericht door I LOVE DEFENDER »

Henk schreef:@@Tommeke: spreekt ge uit ervaring? Ik heb nl. nog een single mass liggen voor ooit te steken
ja, in één woord: nooit meer
veel meer lawaai en gerammel
ONS DEFJE

WARN FRONT 8274 DVL WINCHBUMPER
TOYO OPEN COUNTRY 255/85/16
ROLKOOI SAFETY DEVICE
TRAILER DAKTENT HANNIBAL
ARB LOCKERS FRONT REAR
Ashcroft Transmissions
jim
LROCB-Member

I LOVE DEFENDER schreef:
Henk schreef:@@Tommeke: spreekt ge uit ervaring? Ik heb nl. nog een single mass liggen voor ooit te steken
ja, in één woord: nooit meer
veel meer lawaai en gerammel
dat gerammel heeft niets met de piloot te maken? :D :D
" Go Beyond "

___
jim
LROCB-Member

Henk schreef:Zoek eens op FB: Truckfix Clutches

https://www.facebook.com/truckfixclutch ... S_TIMELINE
heb mailke gestuurd , hou jullie op de hoogte
" Go Beyond "

___
De Rob
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 183
Contacteer:

Ongelezen bericht door De Rob »

Ik heb er in de loop der jaren hier al wat verkocht en ook geplaatst deze single massa vliegwielen /koppeling.Zijn deze goed...???De koppelings schijf zal het zwakste punt zijn mijn gedacht als uw motor is gechipt bvb .De frictie zit hier in de veren van de schijf welke rap vermoeid geraken...Bij een dual massa vliegwiel zit deze frictie in het vliegwiel zelf en is de schijf een vlakke plaat zonder veren.Ik had enkele jaren geleden er op korte tijd verschillende besteld bij Paddock...kreeg ik eens telefoon van hun met de vraag of ik er al veel problemen mee had gehad...Bleek dat ik toen die periode hun grootste afnemer was van deze single massa koppelingen.Zij hadden er verschillende terug gekregen met koppelingsplaten die rond het centrale gat waren uitgescheurd zeiden zij.De laatste set die ik op voorraad had is in December verkocht...die kwam van Bearmach.
Als er iemand zegt dat een koppeling zoals hierboven iemand zegt rammelt zullen het de veren in de schijf zijn zoals bij de tdci 2,4...2,2 Puma.
Bij een td5 heeft men ook het fenomeen van het kreunen van het koper busje in de krukas.Dit busje moet dan ook steeds mee worden vervangen eender voor wat de boite er af moet.
BTW....Alle koppelingskits...eender welk merk zijn o.k.Die dual massa vliegwielen zijn toch van Valeo en dat is zekers o.k.
ps...Als een wagen met dergelijke koppelingset ooit bij een dealer binnenkomt met problemen met de versnellingsbak bvb...zwieren ze die set er stande pede uit.
Rob
jim
LROCB-Member

De Rob schreef:Ik heb er in de loop der jaren hier al wat verkocht en ook geplaatst deze single massa vliegwielen /koppeling.Zijn deze goed...???De koppelings schijf zal het zwakste punt zijn mijn gedacht als uw motor is gechipt bvb .De frictie zit hier in de veren van de schijf welke rap vermoeid geraken...Bij een dual massa vliegwiel zit deze frictie in het vliegwiel zelf en is de schijf een vlakke plaat zonder veren.Ik had enkele jaren geleden er op korte tijd verschillende besteld bij Paddock...kreeg ik eens telefoon van hun met de vraag of ik er al veel problemen mee had gehad...Bleek dat ik toen die periode hun grootste afnemer was van deze single massa koppelingen.Zij hadden er verschillende terug gekregen met koppelingsplaten die rond het centrale gat waren uitgescheurd zeiden zij.De laatste set die ik op voorraad had is in December verkocht...die kwam van Bearmach.
Als er iemand zegt dat een koppeling zoals hierboven iemand zegt rammelt zullen het de veren in de schijf zijn zoals bij de tdci 2,4...2,2 Puma.
Bij een td5 heeft men ook het fenomeen van het kreunen van het koper busje in de krukas.Dit busje moet dan ook steeds mee worden vervangen eender voor wat de boite er af moet.
BTW....Alle koppelingskits...eender welk merk zijn o.k.Die dual massa vliegwielen zijn toch van Valeo en dat is zekers o.k.
ps...Als een wagen met dergelijke koppelingset ooit bij een dealer binnenkomt met problemen met de versnellingsbak bvb...zwieren ze die set er stande pede uit.
Rob
He Rob,

heb er een HD kit besteld bij Truchfix Clutches
het materiaal kan tot 380 graden celcius verdragen en motoren tot 400pk
hoop dat het deze langer uithoud :D
" Go Beyond "

___
Vogler
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 1395
Contacteer:

Ongelezen bericht door Vogler »

Als je hun FB pagina ziet wat ze doen en wie ze als klant hebben, dan is het duidelijk dat ze daar wel wat van koppelingen kennen. Veel restauratieprojecten, tot zelfs de koppeling voor een Sherman!
Heb je voor een dual mass of single mass gekozen?

Groeten,

Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
De Rob
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 183
Contacteer:

Ongelezen bericht door De Rob »

jim schreef:
De Rob schreef:Ik heb er in de loop der jaren hier al wat verkocht en ook geplaatst deze single massa vliegwielen /koppeling.Zijn deze goed...???De koppelings schijf zal het zwakste punt zijn mijn gedacht als uw motor is gechipt bvb .De frictie zit hier in de veren van de schijf welke rap vermoeid geraken...Bij een dual massa vliegwiel zit deze frictie in het vliegwiel zelf en is de schijf een vlakke plaat zonder veren.Ik had enkele jaren geleden er op korte tijd verschillende besteld bij Paddock...kreeg ik eens telefoon van hun met de vraag of ik er al veel problemen mee had gehad...Bleek dat ik toen die periode hun grootste afnemer was van deze single massa koppelingen.Zij hadden er verschillende terug gekregen met koppelingsplaten die rond het centrale gat waren uitgescheurd zeiden zij.De laatste set die ik op voorraad had is in December verkocht...die kwam van Bearmach.
Rob
He Rob,

heb er een HD kit besteld bij Truchfix Clutches
het materiaal kan tot 380 graden celcius verdragen en motoren tot 400pk
hoop dat het deze langer uithoud :D

Zie maar dat er bouten bij zijn want die zijn anders dan bij een dual massa vliegwiel.
Rob
Henk

@Jim: laat me eens weten welk type je gekocht hebt

LROCB Afbeelding
jim
LROCB-Member

Henk schreef:@Jim: laat me eens weten welk type je gekocht hebt
Is de HD1 koppeling, op maat gemaakt :D
Hij had ook stage 3 en 4 koppeling maar rade die af voor normaal gebruik
" Go Beyond "

___
jim
LROCB-Member

Vogler schreef:Als je hun FB pagina ziet wat ze doen en wie ze als klant hebben, dan is het duidelijk dat ze daar wel wat van koppelingen kennen. Veel restauratieprojecten, tot zelfs de koppeling voor een Sherman!
Heb je voor een dual mass of single mass gekozen?

Groeten,

Joris
Dual mass,
" Go Beyond "

___
jim
LROCB-Member

jim schreef:
Henk schreef:@Jim: laat me eens weten welk type je gekocht hebt