A boenk in the back
- Vogler
- LROCB-Member
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
- lrocb_lidnr: 1395
- Woonplaats: Brussel
- Contacteer:
A boenk in the back
Het is zo'n beetje sinds Marquanterre dat er achteraan, bij het nemen van bochten een klop of plong te horen is. Het is specifiek voor bochten en is m.i. niet te wijten aan typische speling in de transmissie. Het ook een wat mildere klonk.
Twee weken geleden werd de auto afgekeurd owv een kapotte schokdemper (en terecht, zoals dat wiel stond te springen) en een week later goedgekeurd met nieuwe schokdempers. Er heeft dus twee keer een keurder naar de achterophanging gekeken (wat dat ook waard moge zijn) en niets gezien. Ik heb de veren op breuken onderzocht, de rubbers zien er allemaal nog OK uit en de schokbrekers zijn het dus ook niet. Iemand enig idee?
Groeten,
Joris
Twee weken geleden werd de auto afgekeurd owv een kapotte schokdemper (en terecht, zoals dat wiel stond te springen) en een week later goedgekeurd met nieuwe schokdempers. Er heeft dus twee keer een keurder naar de achterophanging gekeken (wat dat ook waard moge zijn) en niets gezien. Ik heb de veren op breuken onderzocht, de rubbers zien er allemaal nog OK uit en de schokbrekers zijn het dus ook niet. Iemand enig idee?
Groeten,
Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: A boenk in the back
Probeer eens je veren met bovenaan vast te maken bij wijze van test.
Onderaan zijn ze normaal vast gevezen met een plaatje.
Mogelijks lost je veer boven uit die kom. Maar zou niet mogen bij normaal rijden.
Onderaan zijn ze normaal vast gevezen met een plaatje.
Mogelijks lost je veer boven uit die kom. Maar zou niet mogen bij normaal rijden.
- Waldorf
- LROCB-Member
- Berichten: 631
- Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
- lrocb_lidnr: 501
- Woonplaats: Aalter
Re: A boenk in the back
Reken niet op de mannen van de keuring. Die zien duizenden verschillende wagens, die hebben daar geen verstand van. Ik zou zelf ook nog eens kijken naar de bussen van de trailing arms en het A-frame (daar zit een balljoint aan). Ergens zit er iets dat versleten is. Dat de veren in elke bocht loskomen uit de zitting lijkt me sterk.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
- Fetzl
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
- lrocb_lidnr: 1397
- Woonplaats: Westerlo
- Contacteer:
Re: A boenk in the back
Ik heb net deze week die ball joint aan het A-frame vervangen en bij mij lijkt alvast die vervelende "klonk", die ik had bij het schakelen, verdwenen
Maar ik had het niet bij het nemen van bochten,... dus of dat bij jou de oorzaak is, Joris ...
Maar ik had het niet bij het nemen van bochten,... dus of dat bij jou de oorzaak is, Joris ...
Secretaris LROCB 2018 - heden
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2003 11:08
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Bocholt/Moerbeke
Re: A boenk in the back
Kijk eens naar de gewrichten van de stabilisatorstangen.
-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: di 04 mei, 2010 15:43
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: melle
- Vogler
- LROCB-Member
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
- lrocb_lidnr: 1395
- Woonplaats: Brussel
- Contacteer:
Re: A boenk in the back
Oei. Alles ok met je?
Aan de anderen: alvast bedankt voor de suggesties. Hopelijk is er dit weekeinde gelegenheid om er nog eens met een bandenijzer onder te kruipen.
J
Aan de anderen: alvast bedankt voor de suggesties. Hopelijk is er dit weekeinde gelegenheid om er nog eens met een bandenijzer onder te kruipen.
J
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: A boenk in the back
Draai is met uw cardan...het is best mogelijk dat ge een kwartslag speling hebt op uw aandrijflijn.
Rob
Rob
-
- Berichten: 264
- Lid geworden op: do 30 aug, 2007 19:21
- lrocb_lidnr: 1295
Re: A boenk in the back
Weinig waarschijnlijk maar je weet nooit. Ik heb dat ooit gehad enkel in haarspeldbochten zoals de Stelvio in Italië. Vond eerst ook niets bleek de high-lift te zijn die boven de achterdeur aan de roofrack hing.
- Vogler
- LROCB-Member
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
- lrocb_lidnr: 1395
- Woonplaats: Brussel
- Contacteer:
Re: A boenk in the back
De boenk is alweer even vanzelf verdwenen, maar naar aanleiding van Peters opmerking over een Detroit heb ik een nieuw topic gestart: viewtopic.php?f=82&t=57203
Groeten,
Joris
Groeten,
Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell