Motorwissel
-
- lrocb_lidnr: 0
Motorwissel
Ik heb momenteel een 200tdi in mijn defender maar ben aan het overwegen er een 3.5 v8 benzine in te plaatsen omdat er meer ezels inliggen dan pks maar heb hier toch enkele twijfels en vragen bij.
1: past mijn LT77 versnellingsbak hier op?
2: past deze zonder aanpassingen?
3: haal ik er qua vermogen iets uit? Huidige motor is door vorige eigenaar ingebouwd zonder intercooler
4: is mijn verondersteld verbruik van 16/17l realistisch
5: is dit een meerwaarde of niet?
6: is het eventueel wijzer de 200tdi te reviseren en intercooler plaatsen?
Ik hoor het graag
1: past mijn LT77 versnellingsbak hier op?
2: past deze zonder aanpassingen?
3: haal ik er qua vermogen iets uit? Huidige motor is door vorige eigenaar ingebouwd zonder intercooler
4: is mijn verondersteld verbruik van 16/17l realistisch
5: is dit een meerwaarde of niet?
6: is het eventueel wijzer de 200tdi te reviseren en intercooler plaatsen?
Ik hoor het graag
-
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 349
Re: Motorwissel
Eerste vraag is krijg je ze met deze motor op de weg?
Een V8 is zalig om mee te rijden Geen twijfel daar over, heb zelf 8 jaar met een 200 Tdi gereden en nu een 3.9 V8 in de disco, het verschil is groot maar het is ook geen bom
Ik heb vorige jaar mijn V8 goed onderhanden genomen, koppen gereserveerd, nieuwe distributie, betere nokkenas, composiete dichtingen, ...
Veel werk en kosten aan gedaan...
Na onze pyreneeën trip zat ik met een verbruik van 16 lt op LPG.
Hier rond de kerk haal ik dit niet, zal rond de 20 lt zitten.
Plug en play zal het niet zijn, motor steun zullen moeten verplaatst worden
Als je veel km moet rijden met de def zo ik persoonlijk de 200Tdi reviseren als het nodig blijkt te zijn en eventueel de intercooler en turbo erbij plaatsen, zal ook een verschil geven, diesel blijft goedkoper in verbruik.
Als je echt met een V8 in je kop zit ga dan voor een 3.9 EFI met een plum deksel van een 3.5 EFI erop, meer power en geen mens die het ziet
Een V8 is zalig om mee te rijden Geen twijfel daar over, heb zelf 8 jaar met een 200 Tdi gereden en nu een 3.9 V8 in de disco, het verschil is groot maar het is ook geen bom
Ik heb vorige jaar mijn V8 goed onderhanden genomen, koppen gereserveerd, nieuwe distributie, betere nokkenas, composiete dichtingen, ...
Veel werk en kosten aan gedaan...
Na onze pyreneeën trip zat ik met een verbruik van 16 lt op LPG.
Plug en play zal het niet zijn, motor steun zullen moeten verplaatst worden
Als je veel km moet rijden met de def zo ik persoonlijk de 200Tdi reviseren als het nodig blijkt te zijn en eventueel de intercooler en turbo erbij plaatsen, zal ook een verschil geven, diesel blijft goedkoper in verbruik.
Als je echt met een V8 in je kop zit ga dan voor een 3.9 EFI met een plum deksel van een 3.5 EFI erop, meer power en geen mens die het ziet
- Penguin
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 1396
- Contacteer:
Niet vergeten dat de cx waarde van een disco wat beter is dan die van een defenderLandy Bean schreef: Na onze pyreneeën trip zat ik met een verbruik van 16 lt op LPG.

Hoe je deze legaal op de baan gaat krijgen, zal volgens mij een grotere uitdaging zijn dan het mechanische
-
Ik heb reeds de papieren en pvg plaatje voor benzine en de stationschef heeft mij verteld dat op deze nr de 3.5 geen problemen geeft omdat deze bij vermeld staat op de pvg nummer,de 3.9 niet en motornr word gecontroleerd na ombouw.
Ik doe jaarlijks max 6000km want ik rijd regelmatig met auto's van het werk dus dat valt nog mee.
Bom hoeft niet voor mij,moet gewoon iets vlotter rijden,iets meer richting rijeigenschappen td5 of toch wat meer koppel en onderbuik gevoel
Ik doe jaarlijks max 6000km want ik rijd regelmatig met auto's van het werk dus dat valt nog mee.
Bom hoeft niet voor mij,moet gewoon iets vlotter rijden,iets meer richting rijeigenschappen td5 of toch wat meer koppel en onderbuik gevoel
- De Rob
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 183
- Contacteer:
Als dat een 3,5 V8 motor met carburators is kan het.
u kan natuurlijk ook het motor type nr onder de linkse uitlaatcollector wisselen .
Rob
u kan natuurlijk ook het motor type nr onder de linkse uitlaatcollector wisselen .
Rob
- Penguin
- LROCB-Member
- Contacteer:
Als je de papieren hebt zou ik niet twijfelen.
Niets zo zalig als het gorgelen van een v8
Niets zo zalig als het gorgelen van een v8
- Henk
- lrocb_lidnr: 30
Maar ik ken geen betere motor voor te offroaden dan een 200tdi.
Ga nu voor het 6de jaar met de Steven mee naar Roemenië met een 90 200tdi en dat ding komt dus werkelijk overal boven.
Ga nu voor het 6de jaar met de Steven mee naar Roemenië met een 90 200tdi en dat ding komt dus werkelijk overal boven.
- sammels
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 1160
- Contacteer:
Laat een gezonde 200tdi wat opvoeren hij zal veel beter rijden zo een trage slome 3.5
- Escape
- lrocb_lidnr: 532
- Contacteer:
Bekke te vroeg voor 1 april?sammels schreef:Laat een gezonde 200tdi wat opvoeren hij zal veel beter rijden zo een trage slome 3.5

For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
-
- LROCB-Member
Ik heb toch wat hellingen tegen gekomen waar mijn 200Tdi full sper niet boven kwam, gebrek aan power, de V8ten in onze groep reden naar boven ook gesperd en met de zelfde banden.
V8 EFI Heeft veel meer zeker in low.
V8 EFI Heeft veel meer zeker in low.
-
Probleem is dat de v8 de enige motor is waar ik nog niet mee kunnen rijden dus kan het totaal niet vergelijken en op internet zijn er uiteenlopende verhalen,zal het voorlopig houden op intercooler maar in het veld vind ik dat hij wat te kort schiet in lagere toeren(moet in slijk al vlug naar klein om wat vooruit te gaan),en daar ik hem compleet wil restaureren volgende zomer dus zou graag de correcte keuze maken van motor
-
- LROCB-Member
Tdi motor heeft turbo nodig, dus in toeren jagen en koppeling opsmoren
Je mag altijd eens met mijn V8 rijden maar is wel een 3.9EFI de juist herbouwd is...
De meeste V8ten die je koopt is de nokkenas ingelopen, dus luie versleten motor
Je mag altijd eens met mijn V8 rijden maar is wel een 3.9EFI de juist herbouwd is...
De meeste V8ten die je koopt is de nokkenas ingelopen, dus luie versleten motor
- Penguin
- LROCB-Member
- Contacteer:
Onze v8 was toch ook te krachtig voor de bewegingen van mijn rechter voet. Ik brak wel altijd iets
Ik reed er mee zoals een td5

Ik reed er mee zoals een td5
-
De kogel is door de kerk,het word een V8. Plan is 2 motoren aan te schaffen. 1 3.5 carbu om te beginnen samen met homologatie en een 3.9 efi met complete aandrijving te reviseren voor een totale revisie met nieuw chassis voor volgende zomer of zelf komende winter. Chassis en alles kan ik in de garage allemaal al in elkaar sleutelen. Bulkhead zal meeste werk zijn samen met ombouw lhd!
@landy bean, toeval is dat er deze week een 3.5 binnen geweest is disco 1 en vond dit super rijden! Een 3.9 zal nog beter rijden en daar kijk ik nog meer naar uit
@Penguin: moet daarom geen V8 zijn om brokken te rijden. Defender op zich is al voldoende
Bedankt iedereen voor jullie input
@landy bean, toeval is dat er deze week een 3.5 binnen geweest is disco 1 en vond dit super rijden! Een 3.9 zal nog beter rijden en daar kijk ik nog meer naar uit

@Penguin: moet daarom geen V8 zijn om brokken te rijden. Defender op zich is al voldoende

Bedankt iedereen voor jullie input
-
- LROCB-Member
Super te lezen, mooie vooruitzichten.
Ik heb alles via RPI Engineering gekocht, Ian is een super kerel heeft altijd tijd aan de telefoon, als hij bezig Is belde die altijd terug.
Krijg goesting om ook terug aan een motor te beginnen
Ik heb alles via RPI Engineering gekocht, Ian is een super kerel heeft altijd tijd aan de telefoon, als hij bezig Is belde die altijd terug.
Krijg goesting om ook terug aan een motor te beginnen
- tom D.
Zeker zien dat je de hoog compressie versie van een 3,9 neemt.
De crower nokkenas is een van de betere set up's en betaalbaar. Mocht je dan nog geld over hebben, smijt die ontsteking er uit en een megajolt of aanverwanten er in. Dan ben ik overtuigd dat je niet veel zal moeten onderdoen.
De crower nokkenas is een van de betere set up's en betaalbaar. Mocht je dan nog geld over hebben, smijt die ontsteking er uit en een megajolt of aanverwanten er in. Dan ben ik overtuigd dat je niet veel zal moeten onderdoen.
-
The story unfolds
Ik heb dus een complete gereviseerde rrc 3.5 V8 aangeschaft compleet met manuele bak en tussenbak.
Wat moet ik voorzien op gebied van aanpassingen want wat mij onmiddelijk opvalt is dat de poken omgekeerd staan of is het gewoon out with the old in with the new??? Lt77 is nog bruikbaar van mijn defender maar tussenbak ik bijna perto. R380 heb ik nog nieuw liggen moest de andere bak er uit moeten
Iemand ervaring mee?
Ik heb dus een complete gereviseerde rrc 3.5 V8 aangeschaft compleet met manuele bak en tussenbak.
Wat moet ik voorzien op gebied van aanpassingen want wat mij onmiddelijk opvalt is dat de poken omgekeerd staan of is het gewoon out with the old in with the new??? Lt77 is nog bruikbaar van mijn defender maar tussenbak ik bijna perto. R380 heb ik nog nieuw liggen moest de andere bak er uit moeten
Iemand ervaring mee?