P38 in progress
- tom D.
- Berichten: 245
- Lid geworden op: ma 08 nov, 2004 22:45
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Hoegaarden
P38 in progress
Zodus een p38 in nederland gehaald voor een betaalbare prijs met 160xxx km en geen elektronische fouten.
Dit was hem in aankoop fase
Allemaal iets te braaf naar mijn zin en omdat er te weinig aanbod in aftermarket bumpers, had ik oproep gelanceerd. Niet veel later met dit resultaat
Ondertussen op een speel tereintje getest en uiterst tevreden van
Laatste upgrade was een ledbar, ingewerkt in gril. Voor mij de elegantste oplossing die ik eerder al gezien had
Een semi roofrack staat er ook nog op en ondertussen insa turbo (simex copy) staan er ook reeds onder.
Op korte termijn nog tree sliders en winch en zotte gedachte side exhaust door de bumper.
Dit was hem in aankoop fase
Allemaal iets te braaf naar mijn zin en omdat er te weinig aanbod in aftermarket bumpers, had ik oproep gelanceerd. Niet veel later met dit resultaat
Ondertussen op een speel tereintje getest en uiterst tevreden van
Laatste upgrade was een ledbar, ingewerkt in gril. Voor mij de elegantste oplossing die ik eerder al gezien had
Een semi roofrack staat er ook nog op en ondertussen insa turbo (simex copy) staan er ook reeds onder.
Op korte termijn nog tree sliders en winch en zotte gedachte side exhaust door de bumper.
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: P38 in progress
Blijft toch ferm zo'n P38, post nog eens wat foto's van de bumpers dat is echt vakwerk
- tom D.
- Berichten: 245
- Lid geworden op: ma 08 nov, 2004 22:45
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Hoegaarden
Re: P38 in progress
Een klein verslagje van hoe beide bumpers gemaakt waren.
Er is maar 1 winchbumper op de markt die ik elegant genoeg vind voor op een p38. De haast onbetaalbare bumper van rr evolution, de kritische lezers zullen snel zien dat mijn voorbumper hierop gebaseerd is.
http://rr-evolution.com/epages/e53aa5b9 ... C-AV-METAL
Maar zodus is dit de basis geworden. Enkele pics van the making off
Eerst begonnen met een stevige winchtray te maken
Eens de winchtray past met karton de mal gemaakt voor de hoeken
De bus ingelast voor de verzonken lichten
Daarna 2 deftige ogen voorzien op de tray
Voor de achterbumper, heb ik zelf gekozen voor de 2 vaste ogen omdat dit functioneel moest zijn. De hoeken langs de zijkant zijn zo gemaakt om de hoeken van de p38 te beschermen.
Met als eindresultaat
All credits voor smoke -it en guy tdi. Ik heb maar enkel moeten kiezen hoe ze eruit moesten zien.
Er is maar 1 winchbumper op de markt die ik elegant genoeg vind voor op een p38. De haast onbetaalbare bumper van rr evolution, de kritische lezers zullen snel zien dat mijn voorbumper hierop gebaseerd is.
http://rr-evolution.com/epages/e53aa5b9 ... C-AV-METAL
Maar zodus is dit de basis geworden. Enkele pics van the making off
Eerst begonnen met een stevige winchtray te maken
Eens de winchtray past met karton de mal gemaakt voor de hoeken
De bus ingelast voor de verzonken lichten
Daarna 2 deftige ogen voorzien op de tray
Voor de achterbumper, heb ik zelf gekozen voor de 2 vaste ogen omdat dit functioneel moest zijn. De hoeken langs de zijkant zijn zo gemaakt om de hoeken van de p38 te beschermen.
Met als eindresultaat
All credits voor smoke -it en guy tdi. Ik heb maar enkel moeten kiezen hoe ze eruit moesten zien.
- wodan
- Vaste Waarde
- Berichten: 464
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2005 16:52
- Woonplaats: O-VL
Re: P38 in progress
Knap gemaakt Tom D!
85 K30,6.2D,th400,NP208,D60/FF14B,4.56 Detroit lock,36/12.5/16.5 GdYr MT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: zo 03 dec, 2006 22:52
Re: P38 in progress
Knap gedaan aan de bakken Jupiler te zien was het toch een dorstig werkje
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: P38 in progress
Properkes, mooi vakwerk
Zou blij zijn als ik zo kon lassen
Zou blij zijn als ik zo kon lassen
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- sammels
- LROCB-Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: zo 10 jan, 2010 23:29
- lrocb_lidnr: 1160
- Woonplaats: Wolvertem
- Contacteer:
Re: P38 in progress
Mooi werk
Let wel op door die metalen voorbumper hangt uw spatbord nu vrij, als je achteruit in water of modder rijd schep je dat water bovenop het spatbord en tussen de buitenvleugel en binnenvleugel.
Waar aan de linkerkant de lucht aanzuig van de motor zit en zo zal er water in de motor komen.
spreek uit ervaring dus beter voorkomen dan genezen.
Gr
Bart
Wat heb jij gedaan met de uitlaatdemper bij mij kwam die van onder de bumper en heb deze afgezaagd ?tom D. schreef:zotte gedachte side exhaust door de bumper.
Let wel op door die metalen voorbumper hangt uw spatbord nu vrij, als je achteruit in water of modder rijd schep je dat water bovenop het spatbord en tussen de buitenvleugel en binnenvleugel.
Waar aan de linkerkant de lucht aanzuig van de motor zit en zo zal er water in de motor komen.
spreek uit ervaring dus beter voorkomen dan genezen.
Gr
Bart
- tom D.
- Berichten: 245
- Lid geworden op: ma 08 nov, 2004 22:45
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Hoegaarden
Re: P38 in progress
Uitlaat heeft idd contact gehad met de slijpschijf.
Maar als het terug wat warmer is en de goesting er is, dan wil ik die langs zij kant van bumper laten uitkomen.
Goede tip van spatbord, hoe heb je dat dan opgelost?
Maar als het terug wat warmer is en de goesting er is, dan wil ik die langs zij kant van bumper laten uitkomen.
Goede tip van spatbord, hoe heb je dat dan opgelost?
- sammels
- LROCB-Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: zo 10 jan, 2010 23:29
- lrocb_lidnr: 1160
- Woonplaats: Wolvertem
- Contacteer:
Re: P38 in progress
Ik heb een snorkel geplaatst.tom D. schreef:Uitlaat heeft idd contact gehad met de slijpschijf.
Maar als het terug wat warmer is en de goesting er is, dan wil ik die langs zij kant van bumper laten uitkomen.
Goede tip van spatbord, hoe heb je dat dan opgelost?
De enige fabrikant iemand in Australië die deze maakte is daar ondertussen mee gestopt.
Ik denk een oplossing zou kunnen zijn is het aanzuig gat in de luchtfilterbak dicht maken en lang binnenkant een ander gat maken.
- Escape
- Berichten: 527
- Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
- lrocb_lidnr: 532
- Woonplaats: Holsbeek
- Contacteer:
Re: P38 in progress
De snorkels van Southdown voor RRC zijn ook passend te maken. Als ge tenminste in de kap wil slijpen en de cruise control opofferen.
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
- sammels
- LROCB-Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: zo 10 jan, 2010 23:29
- lrocb_lidnr: 1160
- Woonplaats: Wolvertem
- Contacteer:
Re: P38 in progress
Had ik vroeger ook aan gedacht, maar ik vond de die diameter van die snorkel te klein voor een V8 + dat je met een gekronkel van een darm zit naar de luchtfilterbak wat ook de prestaties niet ten goede komt.Escape schreef:De snorkels van Southdown voor RRC zijn ook passend te maken. Als ge tenminste in de kap wil slijpen en de cruise control opofferen.
- Escape
- Berichten: 527
- Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
- lrocb_lidnr: 532
- Woonplaats: Holsbeek
- Contacteer:
Re: P38 in progress
Ik twijfelde ook over de diameter, maar op een RRC met 4.6 werkt het in elk geval prima!sammels schreef:Had ik vroeger ook aan gedacht, maar ik vond de die diameter van die snorkel te klein voor een V8 + dat je met een gekronkel van een darm zit naar de luchtfilterbak wat ook de prestaties niet ten goede komt.Escape schreef:De snorkels van Southdown voor RRC zijn ook passend te maken. Als ge tenminste in de kap wil slijpen en de cruise control opofferen.
Om lange darm te moeten gebruiken had ik op mijn P38a de cruisecontrol en EVAP verwijderd en daar een luchtfilterhuis van een classic gestoken, zodat die rechtstreeks uitkwam aan de A-stijl waar de snorkel zat.
Die van Lucky8 of HardRange (ik neem aan dat je die bedoelt) hebben ook een lang traject tussen snorkel en inlaat he.
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
- sammels
- LROCB-Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: zo 10 jan, 2010 23:29
- lrocb_lidnr: 1160
- Woonplaats: Wolvertem
- Contacteer:
Re: P38 in progress
Ja die legt ook een lange weg af maar ik denk dat deze op de dunste diameter toch dubbel zo groot is als die vanEscape schreef: Die van Lucky8 of HardRange (ik neem aan dat je die bedoelt) hebben ook een lang traject tussen snorkel en inlaat he.
Southdown
- Escape
- Berichten: 527
- Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
- lrocb_lidnr: 532
- Woonplaats: Holsbeek
- Contacteer:
Re: P38 in progress
Voor alle duidelijkheid, Southdown heeft geen snorkels voor P38a, ik had er een aangepast van een RRC. Die is overal 2.5" diameter, wat volgens mij hetzelfde is als de kop van Lucky8. Akkoord dat het geen goed idee is om de flexibel helemaal door de vleugel te leiden. Daarom dat ik de luchtfilter verplaatst had om recht aan de voorruit uit te komen.sammels schreef:Ja die legt ook een lange weg af maar ik denk dat deze op de dunste diameter toch dubbel zo groot is als die vanEscape schreef: Die van Lucky8 of HardRange (ik neem aan dat je die bedoelt) hebben ook een lang traject tussen snorkel en inlaat he.
Southdown
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
- tom D.
- Berichten: 245
- Lid geworden op: ma 08 nov, 2004 22:45
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Hoegaarden
Re: P38 in progress
Flip heb je daar fotos van?
@bart, je hebt alleszins gelijk wat de modder/water betreft. Heel motorruimte hangt vol. Is idd kwestie van tijd.
Heb maar 1 aanbieding gezien maar dat ziet er zo een brol uit
Edit toch eentje gevonden: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-RA2111TF
@bart, je hebt alleszins gelijk wat de modder/water betreft. Heel motorruimte hangt vol. Is idd kwestie van tijd.
Heb maar 1 aanbieding gezien maar dat ziet er zo een brol uit
Edit toch eentje gevonden: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-RA2111TF
- Escape
- Berichten: 527
- Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
- lrocb_lidnr: 532
- Woonplaats: Holsbeek
- Contacteer:
Re: P38 in progress
D'r zou ene foto in mijn post moeten staan, van in Rusland. Zo heb ik er nog wel. Ik denk dat Ben foto's heeft van de montage. The real thing kan ik u helaas niet meer laten zien...tom D. schreef:Flip heb je daar fotos van?
Wat de link naar TF betreft, die durven wel meer adverteren dat ze (nog) niet echt hebben... Zolang er geen echte foto is, bestaat het volgens mij niet. Maar ge kunt altijd es informeren natuurlijk!
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
- tom D.
- Berichten: 245
- Lid geworden op: ma 08 nov, 2004 22:45
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Hoegaarden
Re: P38 in progress
Zo fier ik vorig jaar was een gefrustreerde keurder te kakken zetten, zo hard heeft diezelfde keurder mij terug
2015, keuder zegt dat ik zelf niet lichte vracht mag maken en dat de bouten van de planken moeten verankerd zijn, ik met een grote smile: haalt uwe baas er maar bij. Die kon niet anders dan mij gelijk geven. Ikke met een voldane blik afscheid genomen.
Vandaag zie ik een vriendelijke keurder die een p38 v8 een vet machien vondt, helaas zie ik tot mijn verbazing net voor ik naar buiten kon die gefrustreerde keurder passeren. Met een smalende blik roept hij mij om te zeggen dat ik de eind dempers zomaar niet mocht verwijderen. Hoe meer ik lastig deed , hoe meer hij punten vondt om opmerkingen te maken, achterbumper niet legaal, banden, vering in slechte staat(terwijl deze vorige maand vervangen was)
Ik verhaal bij de stationchef gaan halen, maar helaas: mijnheer, de keurder mag uw auto afkeuren voor de einddempers, een lv valt niet onder tuningwet, dus je moet de dempers respecteren. Al moest hij toegeven dat het voor hem niet echt een punt was.
Moraal van het verhaal, denk nooit dat je wint van een gefrustreerde keurder.
2015, keuder zegt dat ik zelf niet lichte vracht mag maken en dat de bouten van de planken moeten verankerd zijn, ik met een grote smile: haalt uwe baas er maar bij. Die kon niet anders dan mij gelijk geven. Ikke met een voldane blik afscheid genomen.
Vandaag zie ik een vriendelijke keurder die een p38 v8 een vet machien vondt, helaas zie ik tot mijn verbazing net voor ik naar buiten kon die gefrustreerde keurder passeren. Met een smalende blik roept hij mij om te zeggen dat ik de eind dempers zomaar niet mocht verwijderen. Hoe meer ik lastig deed , hoe meer hij punten vondt om opmerkingen te maken, achterbumper niet legaal, banden, vering in slechte staat(terwijl deze vorige maand vervangen was)
Ik verhaal bij de stationchef gaan halen, maar helaas: mijnheer, de keurder mag uw auto afkeuren voor de einddempers, een lv valt niet onder tuningwet, dus je moet de dempers respecteren. Al moest hij toegeven dat het voor hem niet echt een punt was.
Moraal van het verhaal, denk nooit dat je wint van een gefrustreerde keurder.
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: di 05 feb, 2013 22:41
- lrocb_lidnr: 0
Re: P38 in progress
Juist
Je kan er niet van winnen....
Je kan er niet van winnen....
- MuddyMichiel
- Berichten: 70
- Lid geworden op: zo 18 aug, 2013 22:55
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Bissegem City
Re: P38 in progress
de laatste dempers in de uitlaatlijn. in dit geval zijn dat er twee. bij mijn disco bv is dat er maar eentje.Peter R. schreef:Wat zijn 'einddempers' ?
Series 2, 1962, 2.5NAD
Discovery 2, 2003, TD5
Discovery 2, 2003, TD5
- tom D.
- Berichten: 245
- Lid geworden op: ma 08 nov, 2004 22:45
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Hoegaarden
Re: P38 in progress
Idd of knalpot als je dat liever hoort
- MuddyMichiel
- Berichten: 70
- Lid geworden op: zo 18 aug, 2013 22:55
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Bissegem City
Re: P38 in progress
tom D. schreef:Idd of knalpot als je dat liever hoort
knalpot.... inderdaad, zo een mottig woord eigenlijk...
Series 2, 1962, 2.5NAD
Discovery 2, 2003, TD5
Discovery 2, 2003, TD5
- svx-066
- Berichten: 101
- Lid geworden op: vr 15 jan, 2010 19:44
- lrocb_lidnr: 1127
- Woonplaats: ASSE
- tom D.
- Berichten: 245
- Lid geworden op: ma 08 nov, 2004 22:45
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Hoegaarden
Re: P38 in progress
Nog een kleine update,
Onlangs mogen ondervinden dat er ook een limiet is aan 'elektronisch' verhogen, met name vooral in flex toestand. Een luide knal met dit als gevolg
De voet van mijn rechts achter luchtbalg, stuk gevlogen. Daar stond ik dan in de ardennen..... gelukkig was elbekko er voor een reserve luchtbalg te brengen
Om dit in de toekomst te vermijden zitten zoeken naar mogelijke oplossingen en ik kwam op spacers of arnott gen3 uit. Vermits mijn huidige luchtbalgen toch ver op waren was de keuze snel gemaakt. Alleen 250€ per balg zag ik niet zitten, via fora's het besstaan van copys leren ontdekken met dit als resultaat
http://www.ebay.com/itm/290697244621?_t ... EBIDX%3AIT
Vandaag samen met elbekko gemonteerd en eerste vaststelling is positief, weer meer confort in extended mode. En een alu voet, het gewicht alleen al tov de oem plastieke versie. Nu nog +2 inch shocks en de hoogtesensoren verlengen.
Onlangs mogen ondervinden dat er ook een limiet is aan 'elektronisch' verhogen, met name vooral in flex toestand. Een luide knal met dit als gevolg
De voet van mijn rechts achter luchtbalg, stuk gevlogen. Daar stond ik dan in de ardennen..... gelukkig was elbekko er voor een reserve luchtbalg te brengen
Om dit in de toekomst te vermijden zitten zoeken naar mogelijke oplossingen en ik kwam op spacers of arnott gen3 uit. Vermits mijn huidige luchtbalgen toch ver op waren was de keuze snel gemaakt. Alleen 250€ per balg zag ik niet zitten, via fora's het besstaan van copys leren ontdekken met dit als resultaat
http://www.ebay.com/itm/290697244621?_t ... EBIDX%3AIT
Vandaag samen met elbekko gemonteerd en eerste vaststelling is positief, weer meer confort in extended mode. En een alu voet, het gewicht alleen al tov de oem plastieke versie. Nu nog +2 inch shocks en de hoogtesensoren verlengen.
- tom D.
- Berichten: 245
- Lid geworden op: ma 08 nov, 2004 22:45
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Hoegaarden
Re: P38 in progress
https://www.devon4x4.com/terrafirma-ran ... orkel.html
Blijkbaar opnieuw uitgebracht maar vind het een gedrocht. Dan vind ik die van sammels verfijnder.
Wat ook nog kan is van een defender tdi, http://www.aulro.com/afvb/attachments/p ... norkel.jpg
Blijkbaar opnieuw uitgebracht maar vind het een gedrocht. Dan vind ik die van sammels verfijnder.
Wat ook nog kan is van een defender tdi, http://www.aulro.com/afvb/attachments/p ... norkel.jpg
-
- Berichten: 160
- Lid geworden op: vr 07 nov, 2014 21:46
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Lede
Re: P38 in progress
Ik persoonlijk had er alles onderuit gegooid en omgebouwd naar veren,op lange termijn denk ik een goede inverstering en toch pak betrouwbaarder
- Escape
- Berichten: 527
- Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
- lrocb_lidnr: 532
- Woonplaats: Holsbeek
- Contacteer:
Re: P38 in progress
Dan vertrekt ge beter van ne Classic ipv ne P38a te verkrachten. De EAS is juist het sterke punt van ne P38a, als ge de moeite niet kunt doen om het systeem in orde te houden, dan zoekt ge beter iets simpeler.Covko schreef:Ik persoonlijk had er alles onderuit gegooid en omgebouwd naar veren,op lange termijn denk ik een goede inverstering en toch pak betrouwbaarder
Qua snorkel, Soutdown voor nen RRC, wel een gat maken in de zijvleugel maar staat perfect.
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: zo 02 okt, 2016 21:45
- lrocb_lidnr: 0