RRS
- Cabo
- lrocb_lidnr: 0
- Contacteer:
RRS
Iemand ervaring met nieuw model RRS?
Deze week een proefrit mee gedaan en ben eigenlijk niet uit mijn sokken geblazen.
Koffer is ook een pak kleiner dan bij zijn voorganger, doet me toch twijfelen om een D4 in overweging te nemen, prijsverschil is ook niet min.
Deze week een proefrit mee gedaan en ben eigenlijk niet uit mijn sokken geblazen.
Koffer is ook een pak kleiner dan bij zijn voorganger, doet me toch twijfelen om een D4 in overweging te nemen, prijsverschil is ook niet min.
- Beerke
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 519
Re: RRS
Voor zover ik op de hoogte ben hebben beide modellen exact hetzelfde onderstel.
Het grote verschil zit dus inderdaad in de prijs en de ruimte binnenin.
Discovery, goedkoper en veel ruimer vanbinnen.
RRS, duurder en kleiner. ( en voor sommigen een hogere status
)
Het grote verschil zit dus inderdaad in de prijs en de ruimte binnenin.
Discovery, goedkoper en veel ruimer vanbinnen.
RRS, duurder en kleiner. ( en voor sommigen een hogere status

J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
- Penguin
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 1396
- Contacteer:
Dat was zo voor de D3 en eerste serie van de RRS.Beerke schreef:Voor zover ik op de hoogte ben hebben beide modellen exact hetzelfde onderstel.
Ondertussen heeft die RRS toch zijn eigen onderstel gekregen dacht ik.
D4 WHEEL BASE 113.6 in.
RRS WHEEL BASE 115.1 in.
- Cabo
- Contacteer:
Sport waar ik nu mee rij heeft idd zelfde onderstel of de D4.
Nieuw model RRS heeft ander onderstel.
Bij de nieuwe sport heb je wel meer ruimte op de achterbank, koffer daarentegen is veel kleiner.
Opbergvakken is ook niet om naar huis over te schrijven.
Nieuw model RRS heeft ander onderstel.
Bij de nieuwe sport heb je wel meer ruimte op de achterbank, koffer daarentegen is veel kleiner.
Opbergvakken is ook niet om naar huis over te schrijven.
- svx-066
- lrocb_lidnr: 1127
Ik zou ook nog wachten voor de discovery 5 moest je voor een D4 gaan
Wij kennen er een aantal met de nieuwe sport en allemaal super tevreden van. En koffer Is mijn insziens groot genoeg al weet ik niet wat je gaat vervoeren + de afwerking Is wel veel beter dan een D4.
Wij kennen er een aantal met de nieuwe sport en allemaal super tevreden van. En koffer Is mijn insziens groot genoeg al weet ik niet wat je gaat vervoeren + de afwerking Is wel veel beter dan een D4.
def 110 svx
def 90 tdci
Disco 4
P38 DSE
def 90 tdci
Disco 4
P38 DSE
- Waldorf
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 501
De nieuwe RRS is een monocoque, terwijl de eerste RRS en de D3/4 nog een echt chassis hadden met daarop een monocoque. Als je een echt ruime wagen wil moet je voor een D4 gaan. In vergelijking met een RRS is dat wel een zware auto, veel minder sportief en dynamisch, maar er is geen enkele wagen die zo goed is in zoveel dingen als een D4.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
- Cabo
- Contacteer:
Wagen wordt hier gebruikt om toch regelmatig lange afstanden mee te doen.
Ga er ook mee op skiverlof, dus 4 volwassenen + bagage, koffer is nu maar net gepast, dus veel kleiner gaan is eigenlijk kiezen voor een dakkoffer.
Onlangs de Morvan ook gedaan, is zodanig in de smaak gevallen dat er toch regelmatig mee op verlof zal gegaan worden ook.
Heb al een D3 gehad, qua binnenruimte was dat echt een luxepaard i.v.g. met de RRS.
Ga er ook mee op skiverlof, dus 4 volwassenen + bagage, koffer is nu maar net gepast, dus veel kleiner gaan is eigenlijk kiezen voor een dakkoffer.
Onlangs de Morvan ook gedaan, is zodanig in de smaak gevallen dat er toch regelmatig mee op verlof zal gegaan worden ook.
Heb al een D3 gehad, qua binnenruimte was dat echt een luxepaard i.v.g. met de RRS.
-
Onlangs test gelezen in autogids
Vergelijk
x5 , volvo xc90 , audio q7,rrs
Rrs was bij de minste , volvo "won" dacht ik....
Misschien moet je de test eens zoeken....
Vergelijk
x5 , volvo xc90 , audio q7,rrs
Rrs was bij de minste , volvo "won" dacht ik....
Misschien moet je de test eens zoeken....
- Beerke
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 519
Waldorf schreef:De nieuwe RRS is een monocoque, terwijl de eerste RRS en de D3/4 nog een echt chassis hadden met daarop een monocoque.
Merci, ook weer wat bijgeleerd se.

grtz
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
- sammels
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 1160
- Contacteer:
Ik denk dat de d5 kofferruimte wel goed gaat meevallenPeter R. schreef:De nieuwe RR's zijn allemaal in hetzelfde bedje ziek. Door de aflopende daklijn wordt de toegang tot de kofferruimte wel heel erg krap.
Ik vrees met grote vrees dat de Disco 5 een beetje van 't zelfde gaat zijn. Als ge veel plaats wilt in de kofferbak zi er m.i. niks anders op dan een Disco 4 aan te schafffen.

- sammels
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 1160
- Contacteer:
Ben ook wel benieuwd of die er gaan komen in 3.0 6in lijn.Peter R. schreef:Ik doe zelf in ieder geval niks tot de nieuwe Ingeniums er zijn.
Den td5 ging ook in 4 en 6 cilinder uitkomen maar dat is ook niet doorgegaan.
Ben ook aan afwachten voor ik iets nieuw koop.
- Cabo
- Contacteer:
Hier heb ik gisteren beslist, is een D4 geworden.
Als ik alles op een sport wilde zoals een D4 HSE uitgerust is zit je zonder moeite aan 25000€ verschil.
Zat nog te twijfelen om op de nieuwe Disco te wachten in '17.
Maar ben er bijna zeker van dat je bepaalde pakketten in optie zal moeten gaan kopen die nu nog standaard zijn, dus terug een pak duurder.
En aan de sport nu heb ik op korte termijn redelijk wat kosten die ik eigenlijk niet meer zie zitten om nog een jaartje mee te rijden.
Dealer had er ook eentje op stock staan die eigenlijk volledig mijn goesting is. Dus gestopt met twijfelen en beslist.
Als ik alles op een sport wilde zoals een D4 HSE uitgerust is zit je zonder moeite aan 25000€ verschil.
Zat nog te twijfelen om op de nieuwe Disco te wachten in '17.
Maar ben er bijna zeker van dat je bepaalde pakketten in optie zal moeten gaan kopen die nu nog standaard zijn, dus terug een pak duurder.
En aan de sport nu heb ik op korte termijn redelijk wat kosten die ik eigenlijk niet meer zie zitten om nog een jaartje mee te rijden.
Dealer had er ook eentje op stock staan die eigenlijk volledig mijn goesting is. Dus gestopt met twijfelen en beslist.
-
Proficiat
- svx-066
- lrocb_lidnr: 1127
Juist de carrosserie is andersCabo schreef:Klopt het dat de velgen van een RRS bwj 2010 onder een D4 passen?
Zou men set met winterbanden kunnen houden dan.

def 110 svx
def 90 tdci
Disco 4
P38 DSE
def 90 tdci
Disco 4
P38 DSE
-
Proficiat met de aankoop,d4 zijn comfortabele autos,rrs vind ik persoonlijk te klein,ben vrij groot en als ik soms met 1 rijd is de plaats voor passagiers en bagage vrij beperkt tov de d4 maar qua prestaties staat de rrs er wel een pak voor door middel van zijn mono carrosserie uit aluminium,de vogue zelfde verhaal en als he de sdv6 neemt in de sport heb je echt een raket.
Tijdje geleden de svr namidagje gebruikt,zaaaaalig machien maar vind het persoonlijk iets te brullerig voor een range rover
Tijdje geleden de svr namidagje gebruikt,zaaaaalig machien maar vind het persoonlijk iets te brullerig voor een range rover
- Cabo
- Contacteer:
Thx.
Bij de nieuwe sport had ik ook de SDV6 om te testen, eerlijk gezegd was dit voor mij een beetje teveel van het goede.
Vanaf je aan gaspedaal kwam was het inderdaad een raket, + inderdaad motorgeluid op bepaalde toeren.
Maar kan me goed voorstellen dat dit voor sommige juist een groot pluspunt is.
Ben nu een sport van bwj 2010 met 6 automaat gewoon, zal voor mezelf niet zoveel aanpassen zijn.
Bij de nieuwe sport had ik ook de SDV6 om te testen, eerlijk gezegd was dit voor mij een beetje teveel van het goede.
Vanaf je aan gaspedaal kwam was het inderdaad een raket, + inderdaad motorgeluid op bepaalde toeren.
Maar kan me goed voorstellen dat dit voor sommige juist een groot pluspunt is.
Ben nu een sport van bwj 2010 met 6 automaat gewoon, zal voor mezelf niet zoveel aanpassen zijn.