defender td5 maakt te veel oliedruk

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
LouisDef90
lrocb_lidnr: 0

defender td5 maakt te veel oliedruk

Ongelezen bericht door LouisDef90 »

Ik heb net mijn versnellingsbak laten reviseren, maar zit al met een volgend probleem.
Stationair maakt hij tussen de 2 en 2,5 bar druk maar dat fluctueerd constant, wanneer ik dan vertrek maakt hij meteen rond 4 bar druk en als ik dan wat hoger in toeren ga maakt hij zelfs 5 bar!
Wanneer ik dan op 0,5 bar turbodruk kom krijg ik geen kracht meer van de turbo en is het net alsof hij heel de tijd aan en uit gaat (rijd dus in snukken).

Iemand die mij kan helpen of die weet wat ik kan doen?

Grt Louis
Wim 130
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 0

Re: defender td5 maakt te veel oliedruk

Ongelezen bericht door Wim 130 »

Ingeklapte luchtdarm, olie in ECU, wastegate geblokkeerd, over oliedruk zou ik me niet direct zorgen maken
Grts: Wim
One life, live it, love it, enjoy it!!
De Rob
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 183
Contacteer:

Re: defender td5 maakt te veel oliedruk

Ongelezen bericht door De Rob »

Die oliedruk en turbo heeft niks met mekaar te maken.
Bij het minste verhoging van het toerental gaat de oliedruk omhoog...volledig normaal.Bent blij dat em tot 5 kg druk gaat.Er zijn er velen die het met maximum 3 kg op hogere toerental moeten stellen.
Als de motor echt goed warm is en ge hebt stationair nog een halve kg druk zit ge nog bij de goei....
Uw turbo probleem kan van alles zijn.Als het een turbo probleem is...Kan ook een brandstof probleem zijn.

Rob
Plaats reactie