elentrik lampen uitgevaalen.

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
baudts
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 1139

elentrik lampen uitgevaalen.

Ongelezen bericht door baudts »

overlaatst gaan verhuizen met remorque toen ik nadaar reed alles in orde toen we 's avonds wouden vertrekken werkte ineens al mijn lampen niet meer buiten farens (alleen seinen), pinkers en stoplichten.

Nu heb ik zitten meten in de zekering kast en alle zekeringen die iets te maken hebben met de lampen geven 0 volt weer.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn of naar waar ik de kabels van de zekering kast moet volgen (vrees ergens iets losgekomen of ergens korstsluiting gehad).

Vroeg me ook af of de knop voor of achter de zekering staat.

Het gaat over een ninety bouwjaar 85 waar indertijd een 200tdi is ingelegd. dus het is een beetje zoeken wat origineel is en wat ze mee hebben veranderd.

er was 1 zekering gesprongen deze is veranderd maar gebeurt nog altijd niets.

dacht eerst aan de schakelaar maar deze ziet er me nog in orde uit. (heb nu wel gelezen ergens dat hier een micro barst in kan zitten waardoor deze ook geen stroom meer doorgeeft maar blijf het toch raar vinden dat ik in de zekering kast geen stroom ontvangen. lijkt me logisch dat de zekering voor de schakelaar is geinstalleerd?

kan dit ook aan een relais liggen? want het is toch opmerkelijk dat alles dat via de lichtschakelaar moet werken niet meer werkt en de rest wel.

Iemand hier ervaring mee.
Land Rover closest thing to heaven on earth
De Rob
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 183
Contacteer:

Re: elentrik lampen uitgevaalen.

Ongelezen bericht door De Rob »

Kleine schakelaar aan de stuurkolom vervangen en het is opgelost....
Rob
....
baudts
LROCB-Member

De Rob schreef:Kleine schakelaar aan de stuurkolom vervangen en het is opgelost....
Rob
....
Het is dus normaal dat als de licht schakelaar kapot is dat de zekering kast geen stroom meer krijgt?
jokerdefender
lrocb_lidnr: 0

Ongelezen bericht door jokerdefender »

Heb ik ook eens voor gehad. Zat een kortsluiting op de stekker van de aanhangwagen. Zekeringen (meer dan 1) vervangen in den def, nieuwe stekker op de aanhangwagen en klaar is kees. Ik moest in elk geval de lichtschakelaar van de def niet vervangen.
De Rob
LROCB-Member
Contacteer:

baudts schreef:
De Rob schreef:Kleine schakelaar aan de stuurkolom vervangen en het is opgelost....
Rob
....
Het is dus normaal dat als de licht schakelaar kapot is dat de zekering kast geen stroom meer krijgt?

Als ge alleen nog standlichten hebt is uw schakelaar zeker kapot.Op de schakelaar meten voor stroom...(bruine)
De lichtclaxon heeft niets met die schakelaar van doen.
Ik lees 1985...zit zekers geen relais tussen.
Zekeringen = glazen buisjes.Stroom zoeken op de klemhouder (niet op de zekering)Dikwijls zijn deze klemmen vervuild.Rechtse rij is voor de lichten..
Rob
Laatst gewijzigd door De Rob op di 15 apr, 2014 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
baudts
LROCB-Member

De Rob schreef:
baudts schreef:
Rob
....

Als ge alleen nog standlichten hebt is uw schakelaar 99% kapot.
Rob
heb ook geen standlicht meer. vanvoor werkt niets meer buiten pinkers, en de faren (alleen om te seinen ze werken niet als ik ze opzet om te laten opstaan). en vanachter werken enkel de pinkers en de remlichten.

Het viel me wel op dat alles waarvoor de knop hoort op te staan effectief niet meer werkt.

De schakelaar komt deze voor of na de zekering? weet je dit?
baudts
LROCB-Member

Re: elentrik lampen uitgevallen.

het is dus inderdaad de schakelaar die kapot is.

iemand een idee waar ik dit kan vinden?
De Rob
LROCB-Member
Contacteer:

Re: elentrik lampen uitgevallen.

baudts schreef:het is dus inderdaad de schakelaar die kapot is.

iemand een idee waar ik dit kan vinden?

Heb ik steeds op voorraad....wekelijks heb ik er wel ene om te vervangen of af te halen.
Rob
Penguin
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 1396
Contacteer:

Ongelezen bericht door Penguin »

baudts schreef:
Rob
....
Als uw circuit open is (het zij door defecte schakelaar of gesprongen zekering) dan kan je nergens spanning meten, en kan er ook geen stroom vloeien.
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Henk
lrocb_lidnr: 30

Ongelezen bericht door Henk »

als je een nieuwe schakelaar steekt, maak dan in één keer dat die enkel relais aanstuurt en niet direkt de lampen!
er gaat dan nog maar minimale stroom door je schakelaar en je zult nooit meer inbrandingen hebben.
zoek eens op zweedse lichtversterker als informatie
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Plaats reactie