http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 024:nl:PDF
staan de richtlijnen voor invoeren van (2dehands) voertuigen vanuit een EU-land naar België.
Misschien kan iemand bevestigen of dit de recentste tekst is, want ik vind geen andere.????
Zoals steeds is zo'n tekst interpreteerbaar (anders moesten er geen advocaten meer zijn)
Vooral punt 3.4.b (Keuring van gebruikte voertuigen) vind ik interessant.
b) zij mag geen controles behelzen die in het kader van andere procedures in dezelfde of een andere
lidstaat al zijn uitgevoerd. Wanneer een voertuig in een lidstaat is gekeurd, moeten volgens het beginsel
van gelijkwaardigheid en wederzijdse erkenning dat in artikel 3, lid 2, van Richtlijn 96/96/EG van de
Raad (2) is neergelegd, alle overige lidstaten het daarbij afgegeven certificaat erkennen, (*)wat hen echter niet
belet om alle aanvullende testen te eisen die voor registratie op hun grondgebied gewoonlijk worden
uitgevoerd, op voorwaarde dat die testen al niet onder dat certificaat vallen (3);
Als ik dat een paar keer lees, versta ik toch dat een in Nederland goedgekeurde LR, zo moet aanvaard worden in Belgie.
Dit schrijven zou ik meenemen naar de stationschef om in geval van problemen, voor te leggen.
Alleen.... wat volgt na (*), vind ik wat "lousj"