True track op remmentestbank keuring?
- rudisco
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 397
True track op remmentestbank keuring?
Dringend vraagje:
Ik heb sinds dit jaar een Eaton True track limited slip differentieel in mijn achteras zitten en ga hiermee overmorgen mee naar de jaarlijkse keuring.
Kan mijn Disco nog op de remmentestbank bij de keuring of kan er dan iets stuk gaan?
Volstaat het van dit gewoon te vermelden (samen met het feit dat het een permanente 4x4 is en de handrem enkel als parkeerrem mag gebruikt worden)
Bedankt,
Rudi.
Ik heb sinds dit jaar een Eaton True track limited slip differentieel in mijn achteras zitten en ga hiermee overmorgen mee naar de jaarlijkse keuring.
Kan mijn Disco nog op de remmentestbank bij de keuring of kan er dan iets stuk gaan?
Volstaat het van dit gewoon te vermelden (samen met het feit dat het een permanente 4x4 is en de handrem enkel als parkeerrem mag gebruikt worden)
Bedankt,
Rudi.
Rudi "once a Disco... "
- Henk
- lrocb_lidnr: 30
Re: True track op remmentestbank keuring?
Heb een detroit true track in de vooras en ga er al 7 jaar zonder problemen mee naar de control maar zeg wel telkens dat het een permanente 4x4 is
- Kris
- LROCB-Member
Dan zetten ze uw voituur op een gewone remtestbank (waarbij beide wielen in dezelfde richting draaien en het middendifferentieel de rotatie opvangt) ipv op een 4x4 remtestbank (waarbij de wielen in tegenovergestelde richting draaien zodat het middendifferentieel (of limited slip middendifferentieel zoals bij een freelanderke en RRC-classic) niet draait). Een true track is incompatiebel met een 4x4 remtestbank.Henk schreef:Heb een detroit true track in de vooras en ga er al 7 jaar zonder problemen mee naar de control maar zeg wel telkens dat het een permanente 4x4 is
Kris
-
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 349
Al 10 jaar Land Rover en nog nooit op de rem test bank gestaan 

- rudisco
- LROCB-Member
Allemaal bedankt maar door de verschillende versies weet ik het nu nog niet.
'k Zal morgen dus gewoon zeggen dat mijn permanente 4x4 een limited slip differentieel in zijn achteras heeft steken.
@Kris, met de achteras op de remmentest met beide wielen in dezelfde richting draaiend is toch nefast voor de tussenbak, niet?
Rudi.
'k Zal morgen dus gewoon zeggen dat mijn permanente 4x4 een limited slip differentieel in zijn achteras heeft steken.
@Kris, met de achteras op de remmentest met beide wielen in dezelfde richting draaiend is toch nefast voor de tussenbak, niet?
Rudi.
Rudi "once a Disco... "
-
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 0
Rudy,als ge in mechelen gaat,vraag het aan de stationchef.
Met die kerel valt nog te klappen.
grtn ronny.
Met die kerel valt nog te klappen.
grtn ronny.
- Escape
- lrocb_lidnr: 532
- Contacteer:
Vooral zeggen/uitleg vragen. Ten eerste veel kans dat ge nog meer verschillende versies krijgt dan hier, en als er ene de puntjes op de 'i' wil zetten, sowieso afgekeurd wegens niet toegelaten wijzigingen aan de aandrijflijn.rudisco schreef:Allemaal bedankt maar door de verschillende versies weet ik het nu nog niet.
Rudi.

In principe zou nen TrueTrac geen last mogen hebben van een 4x4 remmenbank, omdat er geen inkomend koppel is en dus ook geen koppelverdeling is die tot sperrende werking lijkt. Maar interne wrijving hier en daar kan misschien toch genoeg zijn?
Als het nen disco1 is, best op een gewone testbank laten zetten. Den tussenbak vangt da zonder problemen op (integenstelling tot bvb de visco in ne Range Classic of P38a), dat is gewoon een differentieel he, net zoals in de as.
Filip
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
- rudisco
- LROCB-Member
Voila,
Vandaag goedgekeurd voor weer een jaartje fun.
Mijn Disco van '92 met 517 en nog wat duizend km op de teller is er weer goed door gesparteld.
Remmentest is goed afgelopen ondanks enige verwarring van de inspecteurs.
Na mijn obligatoire zinnetjes als: parkeerrem, permanente 4x4 en limited slip in het achterdiff de laconieke opmerking gekregen: we zullen wel zien...?!
Op de testbank lieten ze eerst mijn LV wiel draaien terwijl het andere voorwiel stilstond! (om de krachten en werking van het voorste diff op te heffen en geen krachten naar het middendiff te sturen moet volgens mij het andere wiel achteruit draaien bij de test?)
Ze hebben dus alle 4 wielen zo getest en goed bevonden. Ik ben hier toch nooit gerust in en zou graag alsnog een deftige technische uitleg krijgen over deze materie.
Rudi.
Vandaag goedgekeurd voor weer een jaartje fun.

Mijn Disco van '92 met 517 en nog wat duizend km op de teller is er weer goed door gesparteld.

Remmentest is goed afgelopen ondanks enige verwarring van de inspecteurs.
Na mijn obligatoire zinnetjes als: parkeerrem, permanente 4x4 en limited slip in het achterdiff de laconieke opmerking gekregen: we zullen wel zien...?!
Op de testbank lieten ze eerst mijn LV wiel draaien terwijl het andere voorwiel stilstond! (om de krachten en werking van het voorste diff op te heffen en geen krachten naar het middendiff te sturen moet volgens mij het andere wiel achteruit draaien bij de test?)
Ze hebben dus alle 4 wielen zo getest en goed bevonden. Ik ben hier toch nooit gerust in en zou graag alsnog een deftige technische uitleg krijgen over deze materie.

Rudi.
Rudi "once a Disco... "
- Beerke
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 519
In een deftige technische uitleg ben ik niet goed maar k zal een poging doen om het uit te leggen.
Als ze één wiel laten draaien en de andere staan op de grond zullen uw diff's deze beweging via de steekas en de cardanas verder zetten tot in de versnellingsbak. (versnellingsbak in neutraal)
Dit is dus volkomen normaal.
Hoe het net zit met de TrueTrac, zie Escape zijn uitleg.
Beeld je in dat je één wiel oprkikt en dan de wagen in versnelling zet.
Zonder lockers of dergelijke zal alleen dat wiel draaien en de auto zal niet vooruit rijden.
Hij zal ook niet vooruit rijden met alleen een locker achteraan en een open differentieel in de tussenbak, indien je het voorste wiel opkrikt.
Hetgeen ze op de remmentestbank doen is net hetzelfde maar dan in de andere richting en met de versnellingsbak in neutraal.
grtz
Als ze één wiel laten draaien en de andere staan op de grond zullen uw diff's deze beweging via de steekas en de cardanas verder zetten tot in de versnellingsbak. (versnellingsbak in neutraal)
Dit is dus volkomen normaal.
Hoe het net zit met de TrueTrac, zie Escape zijn uitleg.
Beeld je in dat je één wiel oprkikt en dan de wagen in versnelling zet.
Zonder lockers of dergelijke zal alleen dat wiel draaien en de auto zal niet vooruit rijden.
Hij zal ook niet vooruit rijden met alleen een locker achteraan en een open differentieel in de tussenbak, indien je het voorste wiel opkrikt.
Hetgeen ze op de remmentestbank doen is net hetzelfde maar dan in de andere richting en met de versnellingsbak in neutraal.
grtz
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
- rudisco
- LROCB-Member
OK, allemaal bedankt voor den uitleg.
Rudi.
Rudi.
Rudi "once a Disco... "