startprobleem puma 2.4 tdci

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
range
lrocb_lidnr: 0

startprobleem puma 2.4 tdci

Ongelezen bericht door range »

beste,
sinds enige tijd durft mijn 2.4 tdci een korte tijd afslaan, soms haalt hij het nog nipt om terug op gang te komen, soms valt hij gewoon stil,
heeft dit steeds rond ralentit toerental,
is vrij vervelend, soms weken niet, soms meer dan goed is,
vandaag valt hij steeds terug stil... om uiteindelijk na een paar keer starten en steeds terug afslaan geen kik meer te geven,
zie ook dat temperatuurmeter bij aanzetten contact vol naar boven gaat... wel met koude motor ...
zou mij verwonderen dat dit een uniek probleempje zou zijn,
wie kan me op weg helpen,

vond ook deze uitleg, zou dus blijkbaar een gekend probleem zijn...
Service Bullitins-LTB00300 - Non-Start Temperature Gauge In The Red (8 Julie 2010)

VIN Range: 7A732615-AA790554
Summary:
A customer may report an intermittent concern that the Starter Motor rotates the engine at normal cranking speed, however the Engine will not start and the Instrument Pack Temperature Gauge needle is in the red segment. During diagnosis a Diagnostic Trouble Code (DTC) P068A-00 may be stored in the Powertrain Control Module (PCM).
Cause: A small percentage of microprocessors in certain PCM's can lock-up during data storage, after engine shutdown, this leads to a non-start on the following drive cycle. Suggested Customer Concern Code D02.

Action: Should a customer express a concern that the engine will crank but not start with the Instrument pack temperature gauge displayed in the red, follow the Service Instruction outlined below. If the vehicle symptoms are that the engine will crank but not start with the Instrument pack temperature gauge reading normal, please view Special Service Message 44410 for further guidance and do not follow the Service Instruction below.

misschien ook gerelateerd, had laatst nog een volledig platte batterij (was de dag ervoor probleemloos thuis gekomen, anders nog geen enkel elektrisch probleem mee gehad)
bleek de batterij slechts 0,5 V meer te hebben, wou zelfs niet meer opstarten met druppellader... zat niets anders op dan nieuwe te kopen...,

alvast bedankt voor nuttige tips,
Walter
voertuig is van 2008 - 130.000 km
Marco89
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 1319

Re: startprobleem puma 2.4 tdci

Ongelezen bericht door Marco89 »

Hey,

Ik heb dit ook vaak voor op men TD5, ik ben er mee naar metropool zuid geweest, daar hebben ze er achter gezocht en zeide ze dat den ECU verkeerd geprogrammeerd was, deze terug ingesteld en dan was het een maand weg. De laatste tijd heb ik er weer last van. Ik heb er nog niet echt een oplossing voor maar ik trek den ecu bak dan open en trekt het gele relais van de temperatuur sensor( relais het meest naar de koffer toe) eruit en steek hem er terug in en dan start hij terug.
Dit is niet echt een oplossing maar ik heb geen zin om terug 300 euro te betalen in een garage voor niks.
Dus als iemand een echte oplossing heeft ... :-)
groetjes
Defender 90 TD 5 BJ 2006
range

ter info,
heb hem ondertussen in de garage laten uitlezen, alle fouten gereset, ook één relaistje vervangen,
gaat volgende week binnen voor een software update,
het goede nieuw is dat hij tot op heden van zijn kuren vanaf is, oef,
ik hou jullie op de hoogte,
frog

Ongelezen bericht door frog »

Ik heb met mijn 2.4 hetzelfde voorgehad. Stilvallen in roulanti of just tijdens het aanzetten. aan de computer gelegd en niets te zien in 3 garages.
Hebben dan het overdrukventiel van de commonrail vervangen want die was stuk. Nog niet opgelost en dan de volume control valve (of zoiets) op de pomp vervangen. Deze was ook stuk, maar gaf geen foutmelding. Geen probleem meer mee gehad.
Kunt ge niet zelf doen, want deze moet worden ingeleerd
range

ondertussen heeft hij een software update ondergaan,
geen nukkige problemen meer gehad, ga da wel niet te luid roepen ...

heb ondertussen een paar ander probleempjes, radiocode nergens terug te vinden, batterij even afgelegd... prijs na 3 mislukte pogingen...
en de linkervooorruit hangt ook op +/- 1 cm van boven (gelukkig nog vrij hoog)
heb al eens bekeken, de rechts kant (die werkt) komt zowel op blauw als op rood een +, de linkse kant enkel op rood een +...
ging eerst nog een beetje nukkig als ik de deur heen en weer bewoog, vermoedde dus slecht contact, maar nu blijkbaar "onderbreking"
iemand een idee?
frog

Ongelezen bericht door frog »

Radiocode bewaren ze meestal in de garage op de fiche van de wagen.

Maar die andere vraag is niet echt duidelijk. Iets met een ruit, maar wat :wtf:

Als je de elektrische ramen bedoeld die niet marcheren, dan is het meestal de kabel die in de hoes tussen de bulkhead en de deur zit die gebroken is.
Plaats reactie