assen 24 spline RRC en rubberen blokken motorophanging
-
- lrocb_lidnr: 0
assen 24 spline RRC en rubberen blokken motorophanging
hoi,
ik heb de volgende vraag .
het betreft de (zeer) zwakke assen van een range rover .
telkens we gaan offroaden , heb ik steeds hetzelfde probleem , de steekassen vliegen rond de oren , ook homokineten die gewoon middendoor scheuren .
ik rijd op 24 spline assen met vooraan ARB airlocker en achteraan ashcroft airlocker , de voorkant is onderhanden genomen met ashcroft homokineten en steekassen met flenzen .
de motor van de wagen is een omgebouwde 3.9 met langere slag (dus nu een 4.6) , het nadeel is dat de wagen zo enorm veel koppel heeft op lage toeren dat ik gewoon geen enkele dag kan uitrijden zonder stukken aan de achterassen , de voorste blijven voorlopig nog (even) heel .ook nog een bijkomend voortdurend probleem is dat na een uur rijden alle rubberen blokken van de ophanging motor en boite volledig afscheuren .
heeft er iemand een oplossing voor dit euvel , dit zou mij enorm helpen , daar ik het enorm frusterend vind dat iemand met een patrol zelfs 20 keer kan gaan rijden zonder 1 keer stukken te rijden wetende dat ikzelf met een veel betere wagen zit .
mvg,
stoffel
ik heb de volgende vraag .
het betreft de (zeer) zwakke assen van een range rover .
telkens we gaan offroaden , heb ik steeds hetzelfde probleem , de steekassen vliegen rond de oren , ook homokineten die gewoon middendoor scheuren .
ik rijd op 24 spline assen met vooraan ARB airlocker en achteraan ashcroft airlocker , de voorkant is onderhanden genomen met ashcroft homokineten en steekassen met flenzen .
de motor van de wagen is een omgebouwde 3.9 met langere slag (dus nu een 4.6) , het nadeel is dat de wagen zo enorm veel koppel heeft op lage toeren dat ik gewoon geen enkele dag kan uitrijden zonder stukken aan de achterassen , de voorste blijven voorlopig nog (even) heel .ook nog een bijkomend voortdurend probleem is dat na een uur rijden alle rubberen blokken van de ophanging motor en boite volledig afscheuren .
heeft er iemand een oplossing voor dit euvel , dit zou mij enorm helpen , daar ik het enorm frusterend vind dat iemand met een patrol zelfs 20 keer kan gaan rijden zonder 1 keer stukken te rijden wetende dat ikzelf met een veel betere wagen zit .
mvg,
stoffel
do not burn rubber ...... eat dirt !!
-
Re: assen 24 spline RRC en rubberen blokken motorophanging
De betere wagen is de wagen die over de meet geraakt hé,
Hij zou beter moeten zijn maar wat ben je met een beest van een motor als de rest nie mee kan.
Alles moet op elkaar afgestemd zijn en dan zal je de betere auto hebben.
Ook in het achterhoofd houden dat nen defender gemaakt is om (bijna) overal door te "gaan" niet overal door te vliegen. daarvoor ben je beter met een vliegtuig of crossmoto en niet met nen 4x4.
Doseren zal de boodschap zijn volgens mij ofwel zwaar investeren in aangepast materiaal.
mvg,
Stef mcdef
Hij zou beter moeten zijn maar wat ben je met een beest van een motor als de rest nie mee kan.
Alles moet op elkaar afgestemd zijn en dan zal je de betere auto hebben.
Ook in het achterhoofd houden dat nen defender gemaakt is om (bijna) overal door te "gaan" niet overal door te vliegen. daarvoor ben je beter met een vliegtuig of crossmoto en niet met nen 4x4.
Doseren zal de boodschap zijn volgens mij ofwel zwaar investeren in aangepast materiaal.
mvg,
Stef mcdef
Defender 130 td5
disco 3
series 3 88'
disco 3
series 3 88'
- Henk
- lrocb_lidnr: 30
Doe hetzelfde met de achteras en je bent van het probleem af ... BTDTcyborg schreef: de voorkant is onderhanden genomen met ashcroft homokineten en steekassen met flenzen
- fredjes
Twee opties volgens mij.
1. Minder gas geven
2. Upgraden naar versterkte steekassen en alles wat daar mee samenhangt
Optie drie is eigenlijk nog de beste en dat is de combinatie van de twee bovenstaande
1. Minder gas geven
2. Upgraden naar versterkte steekassen en alles wat daar mee samenhangt
Optie drie is eigenlijk nog de beste en dat is de combinatie van de twee bovenstaande

DEF td5 '00
Disco I '91 200td (gone)
RRC '79 (ooit under construction)
Disco I '91 200td (gone)
RRC '79 (ooit under construction)
- leysen dave
- lrocb_lidnr: 664
- Contacteer:
een wagen is maar zo goed als de chauffeur die er mee rijdt.....
gas plat stampen kan iedereen......
dus achteras upgrade naar ashcroft en leren rijden met uw wagen
najaar 2012 slovakia offroadtour gaan rijden , in onze groep was ook een 4.6 bij met volledige ashcroft setup...en kerel kon met zijn spel rijden...
was de wagen die je het minste gas hoorde geven op hellingen en toch overal volgde....
gas plat stampen kan iedereen......
dus achteras upgrade naar ashcroft en leren rijden met uw wagen
najaar 2012 slovakia offroadtour gaan rijden , in onze groep was ook een 4.6 bij met volledige ashcroft setup...en kerel kon met zijn spel rijden...
was de wagen die je het minste gas hoorde geven op hellingen en toch overal volgde....
-
- lrocb_lidnr: 374
gijj et too much powerrrrrrrrrr.
als alles vierkant gesperd staat komen er enorme krachten op de aandrijflijn , zeker als de input power enorm is . ofwel de "loud pedal" leren doseren ofwel alles versterken .
of 10 splines steken , zijn poepgoedkoop en zeer makkelijk en snel te vervangen
christiaan F
als alles vierkant gesperd staat komen er enorme krachten op de aandrijflijn , zeker als de input power enorm is . ofwel de "loud pedal" leren doseren ofwel alles versterken .
of 10 splines steken , zijn poepgoedkoop en zeer makkelijk en snel te vervangen

christiaan F
rijden en sleutelen , t is een hobby
-
gaat vanaf volgende maand vanachter ook ashcroft in , heb dus enkel nog een probleem met het kroonwiel , ik denk niet dat het kroonwiel het gaat houden dan , en ok gas geven kan iedereen , om even te replikeren op de voorgaande berichten , doch ikzelf rijd al meer dan 16 jaar offroad , dus als ik het nu nog niet kan , dan ........ weet je wel . heb ook nog het probleem dat je op mijn wagen miniem gevoel hebt op de gaspedaal , is enorm agressief op zijn gas , ook op lage toeren , dus zijn we van plan om de gasschommel te veranderen (langere aanslag ) . en nu maar hopen dat em heel blijft zeker , ?????
do not burn rubber ...... eat dirt !!
- Henk
- lrocb_lidnr: 30
Als je dan nog stukken rijdt moet je naar Dieter van d>uning in oosterzele