de motor van mijn discovery 300 tdi komt te warm de verwarming in de auto gaat niet juist koude lucht die eruit komt
ik heb de thermostaat er nu uitgehaald en er is niets verandert wie kan er me helpen
motor te warm
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: za 02 jan, 2010 20:10
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: aartrijke
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: motor te warm
Kan een pak oorzaken hebben...
- Verstopte radiator
- te weinig koelvloeistof (Verlies?)
- lucht in leidingen koeling
- ...
- Verstopte radiator
- te weinig koelvloeistof (Verlies?)
- lucht in leidingen koeling
- ...
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: za 02 jan, 2010 20:10
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: aartrijke
Re: motor te warm
koelvloeistof is oke er zit ook geen lucht in
de radiator weet ik niet die zit er al 360000 km in en zal ik vandaag eens doorspoelen er zit veel roest in het water
bestaat er iets om radiator te kuisen? grt
de radiator weet ik niet die zit er al 360000 km in en zal ik vandaag eens doorspoelen er zit veel roest in het water
bestaat er iets om radiator te kuisen? grt
- fep739
- Berichten: 217
- Lid geworden op: do 15 sep, 2005 21:59
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: De Pinte
- Contacteer:
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: motor te warm
Motor 200TDI en 300TDI mag je niet zonder thermostaat mee rijden.Heeft geen circulatie naar de radiator zonder thermostaat omdat de bypass blijft openstaan eens hij op bedrijfstemperatuur is.
Als uw chaufage koud blaast is dit omdat er lucht in de chaufage tuben en radiatorke zit.....en zit er ook lucht in het thermostaathuis= geen circulatie en loopt de motor warm.
Thermostaat er terug in....koelvloeistof rezervoir goed vol doen.....klein darmpje boven op thermostaathuis er af doen ......motor laten draaien......straaltje water dat er uit komt gespoten moet in één straal zijn na enkele seconden.......blijft het er sputterent uitkomen met luchtbellen= cilinderkoppakking kaput.Als er geen water uit dat klein gaatje komt...= roest.....doorsteken met klein schroevendraaierke tot dat er wel een straaltje uit komt.
Soms is het ook mogelijk dat het schoepenwiel op de waterpomp komt los te zitten(sommige aftermarket merken gebruiken plastieken schoepenwielen).
Rob
Als uw chaufage koud blaast is dit omdat er lucht in de chaufage tuben en radiatorke zit.....en zit er ook lucht in het thermostaathuis= geen circulatie en loopt de motor warm.
Thermostaat er terug in....koelvloeistof rezervoir goed vol doen.....klein darmpje boven op thermostaathuis er af doen ......motor laten draaien......straaltje water dat er uit komt gespoten moet in één straal zijn na enkele seconden.......blijft het er sputterent uitkomen met luchtbellen= cilinderkoppakking kaput.Als er geen water uit dat klein gaatje komt...= roest.....doorsteken met klein schroevendraaierke tot dat er wel een straaltje uit komt.
Soms is het ook mogelijk dat het schoepenwiel op de waterpomp komt los te zitten(sommige aftermarket merken gebruiken plastieken schoepenwielen).
Rob
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: za 02 jan, 2010 20:10
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: aartrijke
Re: motor te warm
opgelost
inderdaad er zat dan toch lucht in dat gaatje zat toe van de roest motor blijft nu op temperatuur
en chaufage is weer in orde dank aan iedereen
inderdaad er zat dan toch lucht in dat gaatje zat toe van de roest motor blijft nu op temperatuur
en chaufage is weer in orde dank aan iedereen