reservewiel op motorkap
-
- lrocb_lidnr: 0
reservewiel op motorkap
Eigenlijk zou ik het reservewiel graag op de motorkap hebben.
Het klinkt misschien kinderachtig, maar het is nostalgie naar mijn 109 in Oeganda.
Een set hiervoor kan je gemakkelijk kopen, maar ik heb al begrepen dat de keuring daar tegenwoordig over valt.
Dus reservewiel eraf halen voor de keuring.
Maar wat ingeval van een ongeval: zou dit problemen opleveren met de verzekering?
Is er een reële kans dat je onderweg tegen wordt gehouden met een geprepareerde defender door overijverige politie (België, Frankrijk, Zwitserland,...)?
Zelfde vraag voor HD schoks en veren +2"
Hoe geraken die omgebouwde 90's op autoscoot, die aangeboden worden met keuring, vandaag nog gekeurd? (of zijn er bepaalde reeksen waarbij ophoging wel als standaard werd voorzien?)
Groeten,
Alexander
Het klinkt misschien kinderachtig, maar het is nostalgie naar mijn 109 in Oeganda.
Een set hiervoor kan je gemakkelijk kopen, maar ik heb al begrepen dat de keuring daar tegenwoordig over valt.
Maar wat ingeval van een ongeval: zou dit problemen opleveren met de verzekering?
Is er een reële kans dat je onderweg tegen wordt gehouden met een geprepareerde defender door overijverige politie (België, Frankrijk, Zwitserland,...)?
Zelfde vraag voor HD schoks en veren +2"
Hoe geraken die omgebouwde 90's op autoscoot, die aangeboden worden met keuring, vandaag nog gekeurd? (of zijn er bepaalde reeksen waarbij ophoging wel als standaard werd voorzien?)
Groeten,
Alexander
- eL Tee
- lrocb_lidnr: 538
Re: reservewiel op motorkap
Indien je geen bultneus hebt, kan je daar idd. perfect een reservewiel op monteren.
En neen, de keuring valt daar niet over. 'k Zou niet weten met welke reden... Wie heeft jou dat wijsgemaakt?
Hear-say vermoed ik...
En neen, de keuring valt daar niet over. 'k Zou niet weten met welke reden... Wie heeft jou dat wijsgemaakt?
Hear-say vermoed ik...
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
- Wolf
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 316
- Contacteer:
inderdaad: in 17j nooit problemen gehad op de keuring met wiel op motorkap.
't enige wat ze vragen: "wil je die motorkap eens zelf opendoen"
't enige wat ze vragen: "wil je die motorkap eens zelf opendoen"
-
- lrocb_lidnr: 0
ik had dit hier gelezen: http://www.offroadevents.nl/terreinrijd ... MRjwY6YS54
is wel een NL site.
is wel een NL site.
- Geert_DCPU
- lrocb_lidnr: 812
- Contacteer:
je zal prioriteiten moeten stellen denk ik: wil je reizen of brakken?
een 110 +2'' verhogen en uw madam zal met haar schoon kleedje er niet meer inkunnen als je eens door de week weg wil. Zelfde voor uw kidz - wordt zeer hoog. En voetstapjes rij je er direct af...
Die 2'' zal op de keuring ook niet goed komen wegens uw auto nog steeds 'personenwagen' en geen lichte vracht (achterbank nodig).
Als je wil reizen: 255 banden en een 1' lift door andere veren/dempers (valt minder op!) zal toch al heel wat doen! Die 255-banden zal je voor de keuring toch moeten wisselen want dat zien ze direct en wordt je voor afgekeurd (PW toch, LV vermoedelijk niet).
Een sper op achteras en winch erbij: veel hindernissen zal je toch al niet meer hebben waar je niet overgeraakt.
Wil je gaan brakken op roadbooks en terreintjes: koop een 110 + een 90 speelmachien op een remorque
Waarom kom je niet eens af naar een bijeenkomst, je zal met je eigen ogen kunnen vaststellen dat er geen enkele def nog gelijk is, iedereen legt zijn eigen prioriteiten en heeft eigen wensen. Met een klapke te doen zal er een hele wereld voor je opengaan...
een 110 +2'' verhogen en uw madam zal met haar schoon kleedje er niet meer inkunnen als je eens door de week weg wil. Zelfde voor uw kidz - wordt zeer hoog. En voetstapjes rij je er direct af...
Die 2'' zal op de keuring ook niet goed komen wegens uw auto nog steeds 'personenwagen' en geen lichte vracht (achterbank nodig).
Als je wil reizen: 255 banden en een 1' lift door andere veren/dempers (valt minder op!) zal toch al heel wat doen! Die 255-banden zal je voor de keuring toch moeten wisselen want dat zien ze direct en wordt je voor afgekeurd (PW toch, LV vermoedelijk niet).
Een sper op achteras en winch erbij: veel hindernissen zal je toch al niet meer hebben waar je niet overgeraakt.
Wil je gaan brakken op roadbooks en terreintjes: koop een 110 + een 90 speelmachien op een remorque

Waarom kom je niet eens af naar een bijeenkomst, je zal met je eigen ogen kunnen vaststellen dat er geen enkele def nog gelijk is, iedereen legt zijn eigen prioriteiten en heeft eigen wensen. Met een klapke te doen zal er een hele wereld voor je opengaan...
- Wolf
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 316
- Contacteer:
- Yohani
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 64
- Contacteer:
Ik heb nog geen enkel probleem gehad met het reservewiel op de motorkap:alexvdb schreef:Eigenlijk zou ik het reservewiel graag op de motorkap hebben.
Groeten,
Alexander

Toch niet met de modellen van voor de Td5, gezien die fabrieksaf zo geleverd werden.
Verhogingen zijn nooit toegelaten bij Land Rover, deze die er wel mee gekeurd zijn, hebben gewoon 'geluk" gehad, maar hebben bij elke keuring de kans dat er wel over gevallen wordt, en dan heeft "maar de vorige keer is die wel zo gekeurd " geen enkele waarde.
Yohani

Eigen websites: Reiswebsite; http://www.yohani.be/reizen/ Zelfbouw camper; http://www.yohani.be/campersite/
- Kris
- LROCB-Member
Een 300tdi motorkap past perfect op een td5 (wat justekes op't hoogste punt van de motor doch 't gaat) 't Enige waar ze volgens mij moeilijk kunnen doen op de keuring is de zichtbaarheid als j'r een 235 op legt : rechts vooraan rijd je dan een beetje op de tast. Ik haal het reservewiel er af voor de keuring zodat de motorkap vlot opengaat doch denk idd dat ze'r niet gaan over vallen : ze hebben nog nooit iets gezegd van de vier rubberdoppen van 4cm hoog die gemonteerd blijven (en de gaten in de motorkap)
Kris
- Yohani
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 64
- Contacteer:
Bij mij hebben ze daar nog nooit iets over gezegt, over die 235 erop
en ik heb er dan nog de oversteek van de unit bij.
Maar inderdaad over single roads in de Schotse bergen is dat soms wel spannend, niet weten hoever je rechtse hoek al over het ravijn steekt
Yohani

Maar inderdaad over single roads in de Schotse bergen is dat soms wel spannend, niet weten hoever je rechtse hoek al over het ravijn steekt

Yohani

Eigen websites: Reiswebsite; http://www.yohani.be/reizen/ Zelfbouw camper; http://www.yohani.be/campersite/