Hi,
Ik heb op mijn defender td5 nieuwe remklauwen geplaatst alles bleek goed te verlopen tot bij het ontluchten .
Na het ontvluchten kon je het rempedaal helemaal tot beneden induwen, we hebben dan een occasie hoofdremcilinder geplaatst zonder succes. (zelfde probleem)
Een nieuwe hoofdremcilinder geplaatst. Resultaat, hetzelfde probleem.
Ik heb horen zeggen dat je moet ontluchten met het contact aan om de abs-pomp te laten werken, ook dit zonder succes.
Op dit moment is er wel een abs-sensor kapot (zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?).
Heeft er iemand hier ervaring mee?
Defender td5 van 2000 met abs en tc.
Thx
remmen ontluchten
- Henk
- Berichten: 3579
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: remmen ontluchten
Rob, waar zit je?
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: remmen ontluchten
Hier ben ik
Als ge voor het plaatsen van nieuwe remklauwen nog goede druk had....dan moet na het plaatsen van nieuwe klauwen....en vanaf dan geen druk meer, geen nieuwe hoofdremcilinder gaan steken en daar de fout gaan zoeken.Dan moet ge blijven ontluchten....en het best met een drukketeltje.
Wiel per wiel en beginnen met dit dat het verst van de hoofdremcilinder is....in lengte van de leiding.
ik heb het al meermaals gezegd ...als alles vernieuwd is tot en met de remblokken.Dan is het meestal zo dat de eerste dagen men een sponzig gevoel in het pedaal heeft...en redelijk diep kan duwen....
Na verloop van enkele dagen komt er minder en minder pedaalslag om dat alles op mekaar slijt.
Maar tot op de vloer duwen is natuurlijk niet goed.....Dat is het nog eens een keertje (of twee keertjes) rondlopen met het flesje.
ABS heeft niks te maken dat dit moeilijker zou zijn om te ontluchten.
Rob

Als ge voor het plaatsen van nieuwe remklauwen nog goede druk had....dan moet na het plaatsen van nieuwe klauwen....en vanaf dan geen druk meer, geen nieuwe hoofdremcilinder gaan steken en daar de fout gaan zoeken.Dan moet ge blijven ontluchten....en het best met een drukketeltje.
Wiel per wiel en beginnen met dit dat het verst van de hoofdremcilinder is....in lengte van de leiding.
ik heb het al meermaals gezegd ...als alles vernieuwd is tot en met de remblokken.Dan is het meestal zo dat de eerste dagen men een sponzig gevoel in het pedaal heeft...en redelijk diep kan duwen....
Na verloop van enkele dagen komt er minder en minder pedaalslag om dat alles op mekaar slijt.
Maar tot op de vloer duwen is natuurlijk niet goed.....Dat is het nog eens een keertje (of twee keertjes) rondlopen met het flesje.
ABS heeft niks te maken dat dit moeilijker zou zijn om te ontluchten.
Rob
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: vr 10 aug, 2012 22:18
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Weert, NL.
Re: remmen ontluchten
I sometimes find it easier to reverse bleed when fitting things like new calipers as there can often be a lot of trapped air inside the caliper, it is always best to fill it as full with fluid as you can prior to fitting, and once fitted then push the fluid up rather than down through the caliper.
I always use a pump type oil can with the thumb lever, a small length of rubber tube and a small 10ml syringe(usually from a vet
), fill oil can with brake fluid, attach rubber tube to oil can and then to bleed nipple, and begin pumping, stop occasionally and shut off nipple and check the level in the reservoir draw some out if necessary and check pedal pressure, if not good,continue until it becomes good.
P.S. remember to keep an eye on the fluid level in the oil can, don't want to be squirting air up there!! I always keep a separate oil can for just brake and clutch fluid.
I hope this helps.
Nigel.
I always use a pump type oil can with the thumb lever, a small length of rubber tube and a small 10ml syringe(usually from a vet

P.S. remember to keep an eye on the fluid level in the oil can, don't want to be squirting air up there!! I always keep a separate oil can for just brake and clutch fluid.
I hope this helps.
Nigel.
Roll on Christmas
Discovery 1 1992 2.5 200Tdi rust bucket......Project in the making
Discovery 1 1998 3.9 V8 3door LPG dismantled
[ur=http://projectrusty1992.blogspot.be/2013/09/the-beginning.html]Follow the adventure[/url]
Discovery 1 1992 2.5 200Tdi rust bucket......Project in the making
Discovery 1 1998 3.9 V8 3door LPG dismantled
[ur=http://projectrusty1992.blogspot.be/2013/09/the-beginning.html]Follow the adventure[/url]
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: do 17 apr, 2008 21:54
Re: remmen ontluchten
ik heb ondertussen mijn def naar de garage gebracht daar hebben ze alles nogmaals ontlucht eveneens zonder succes.
Ze hebben dan ontlucht onder druk maar ook dit helpt niet.
In elk geval bedankt Rob ik zal het daar effe meedelen.
Ze hebben dan ontlucht onder druk maar ook dit helpt niet.
In elk geval bedankt Rob ik zal het daar effe meedelen.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: do 17 apr, 2008 21:54
Re: remmen ontluchten
def is terug met werkende remmen.
Ze hebben dus blijkbaar maar blijven ontluchten tot er opeens druk op het pedaal stond, de rem is nog wat sponzig en werkt pas van in de helft maar hij remt.
Rob had dus volkomen gelijk.
Moest het op deze manier niet gelukt zijn hadden we het eens geprobeerd zoals Nigel.
Thx Nigel.
Ze hebben dus blijkbaar maar blijven ontluchten tot er opeens druk op het pedaal stond, de rem is nog wat sponzig en werkt pas van in de helft maar hij remt.
Rob had dus volkomen gelijk.
Moest het op deze manier niet gelukt zijn hadden we het eens geprobeerd zoals Nigel.
Thx Nigel.