servo assisted braking RRC

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Vae Victus
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 983

servo assisted braking RRC

Ongelezen bericht door Vae Victus »

Eindelijk geen lekken meer in het remsysteem van Fenris (rrc '77).
Maar:
Om het rempedaal in te duwen moet ik iets van kracht zetten, halverwege stopt ze (normaal)
Als ik de motor opzet kan ik plots het rempedaal vlotjes tot helemaal beneden induwen.
Blijkbaar heeft Fenris "servo assisted braking", is er een manier om die servo af te regelen of is het feit dat ik het pedaal vlot helemaal kan induwen het resultaat van een kapotte master brake/servo unit?

dank!
Finn 2,5 jaar:
ziet een gesluierde dame en zegt "kijk papa een heks"
reageert op mijn "ik zie geen kloten" met "maar papa, waar zijn die kloten dan?"
Mr Arnold
lrocb_lidnr: 1195

Re: servo assisted braking RRC

Ongelezen bericht door Mr Arnold »

Das hier ook het geval (rrc 89,200tdi)
Onlangs ontdekt en vond dat idd ook wat bizar
garage wist mij te vertellen dat da perfect normaal is
aan de remcapaciteit is er echter niks te merken en die is trouwens nog uitstekend goed voor zo nen ouwen bak

zit er op uwe motor ne vacuumtrekker??
en "vlotjes" is dat 4a5 tellen en dan praktisch op bodem?
Hanging on in quiet desperation is the English way
Henk
lrocb_lidnr: 30

Ongelezen bericht door Henk »

Vae Victus schreef:Blijkbaar heeft Fenris "servo assisted braking"
Dat heeft een Series 3 van 1982 ook dus dat is niks speciaals.
Je motor trekt vacuum en versterkt zo je rempedaal kracht
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Vae Victus
LROCB-Member

Ga dat dit weekend nog eens testen, ik kan ze vlot in 1 beweging tot op de vloer duwen, vant verschieten niet getest of ze effectief remt :?
Finn 2,5 jaar:
reageert op mijn "ik zie geen kloten" met "maar papa, waar zijn die kloten dan?"
Henk

Ik denk dat je dan nog een beetje mag ontluchten
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Vae Victus
LROCB-Member

pfffffff
idd het beste, maar zie er niet naar uit
Finn 2,5 jaar:
Henk

Ken het gevoel: 3 weken geleden de koppeling van de Series proberen te ontluchten maar na een halve liter Dot4 erdoor te duwen nog altijd geen weerstand ... :sick:

LROCB Afbeelding
De Rob
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 183
Contacteer:

Ongelezen bericht door De Rob »

Henk schreef:Ken het gevoel: 3 weken geleden de koppeling van de Series proberen te ontluchten maar na een halve liter Dot4 erdoor te duwen nog altijd geen weerstand ... :sick:
Als ge geen drukketeltje hebt is het makkelijker om langs onder met een oliepompje er remolie in te pompen.
Rob
De Rob
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 183
Contacteer:

Ongelezen bericht door De Rob »

Vae Victus schreef:Eindelijk geen lekken meer in het remsysteem van Fenris (rrc '77).
Maar:
Om het rempedaal in te duwen moet ik iets van kracht zetten, halverwege stopt ze (normaal)
Als ik de motor opzet kan ik plots het rempedaal vlotjes tot helemaal beneden induwen.
Blijkbaar heeft Fenris "servo assisted braking", is er een manier om die servo af te regelen of is het feit dat ik het pedaal vlot helemaal kan induwen het resultaat van een kapotte master brake/servo unit?

dank!
Dat is toch volledig normaal ...als de motor niet draait dat ge harder moet duwen om te remmen en maar half pedaal kunt indrukken.
Met rembekrachtiging tot op de vloer duwen wil zeggen .....dat er nog lucht in het systeem zit.
Bij het monteren van bvb nieuwe remschijven en (of blokken alleen) blokken is het ook norrmaal dat de eerste dagen het pedaal sponzig aanvoelt.Gaandeweg betert dit en komt de pedaalslag hoger te liggen.
Als er een nieuwe hoofdrempomp is gemonteert kan het zijn dat het regelpennetje in de rembooster te ver van de zuiger in de hoofdrempomp is ...dan moet men het pedaal al drie, vier cm indrukken vooraleer de zuiger word ingedrukt.
Maar volledig tot op de bodem = terug één voor één de wielen ontluchten.
Vae Victus
LROCB-Member

Heb er nieuwe remklauwen en leidingen opgezet dus de remcircuit was volledig leeg.
Dacht goed ontlucht te hebben (tig flesjes dot4) maar ik zalt vant weekend nog eens ontluchten.
Alvast bedankt voor de tips!
Finn 2,5 jaar:
Plaats reactie