Deze week heb ik de metervervangen. Mijn idrukken: de meter losgekoppeld geeft vol vermogen. Met een werkende meter gaat er data via de ECU en merk je een duidelijk effect.
Mijn ERG-klep is afgesloten met een plaatje. Ik vraag mij dus af welk nut die luchtmassameter dan nog heeft.
Iemand een antwoord?
Luchtmassameter Td5
- Stefan daniëls
- lrocb_lidnr: 0
- sketcher
Re: Luchtmassameter Td5
De ECU regelt via de data van de MAF niet alleen het open en sluiten van de EGR maar b.v. ook de hoeveelheid diesel die ingespoten wordt. Vooral een MAF die verkeerde data verstuurd merk je in verlies van vermogen.Stefan daniëls schreef:Deze week heb ik de metervervangen. Mijn idrukken: de meter losgekoppeld geeft vol vermogen. Met een werkende meter gaat er data via de ECU en merk je een duidelijk effect.
Mijn ERG-klep is afgesloten met een plaatje. Ik vraag mij dus af welk nut die luchtmassameter dan nog heeft.
Iemand een antwoord?
Heb je overigens alleen een plaatje op de EGR gezet of heb je de EGR helemaal weggehaald?
Paul,
Land-Rover Discovery Series II TD5 Niagara Gray - Liever gelast dan geleased
-
- Contacteer:
Luchtmassameter loskoppelen bij een TD5 geeft in het merendeel van de gevallen een positief effect op de prestaties en er zijn er veel die dat doen 

RRC 3.5 V8 Carbu aka Rage Rover
RRC 3.5 V8 EFI aka Road Rover
RRC 300TDI Proto aka Family Rover
Nissan Patrol R 3300TD (86) aka Loveno Mud Patrol
Nissan Patrol R 3300TD (89) aka Project LGM
Disco II TD5 => den enige die bolt
RRC 3.5 V8 EFI aka Road Rover
RRC 300TDI Proto aka Family Rover
Nissan Patrol R 3300TD (86) aka Loveno Mud Patrol
Nissan Patrol R 3300TD (89) aka Project LGM
Disco II TD5 => den enige die bolt

- sketcher
De MAF of Lucht massa meter uitschakelen kan voor een heel klein beetje meer vermogen zorgen maar het is mijn ervaring dat hij met een goed werkende MAF lekkerder loopt onder alle omstandigheden.Maxweasel schreef:Luchtmassameter loskoppelen bij een TD5 geeft in het merendeel van de gevallen een positief effect op de prestaties en er zijn er veel die dat doen
Bij het uitschakelen van de MAF valt de ECU terug op standaard waardes. Dat is prima als je rond zeeniveau bent en de temp is ongeveer gelijk als de standaard waarde maar als dat te veel afwijkt kan hij of te veel (meer verbruik, te hete uitlaat gassen) of te weinig (vermogen verlies) diesel inspuiten.
Paul,
- Stefan daniëls
Bij mij is enkel een plaatje geplaatst.
Thanks voor de verduidelijkingen.
Thanks voor de verduidelijkingen.