Vm diesel
-
- lrocb_lidnr: 0
- Contacteer:
Vm diesel
Yep,
Dit weekend ga ik kijken naar een RRC met een VM-diesel erin.
Hoe kan ik gemakkelijk zien of de motor nog OK is?
Waarop moet ik letten?
Chassis, versnellingsbak ed ken ik wel (vroeger nog een 3.9 RRC gehad van 1992).
Echter de VM is mij onbekend (2.4 en 2.5)
Hoe kan ik zien of het een 2.4 of 2.5 is?
Zelf te arrangeren om een revisie op te doen?
Heeft nu 290.000 km gelopen volgens de advertentie.
Groeten,
Ides
Dit weekend ga ik kijken naar een RRC met een VM-diesel erin.
Hoe kan ik gemakkelijk zien of de motor nog OK is?
Waarop moet ik letten?
Chassis, versnellingsbak ed ken ik wel (vroeger nog een 3.9 RRC gehad van 1992).
Echter de VM is mij onbekend (2.4 en 2.5)
Hoe kan ik zien of het een 2.4 of 2.5 is?
Zelf te arrangeren om een revisie op te doen?
Heeft nu 290.000 km gelopen volgens de advertentie.
Groeten,
Ides
- De Rob
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 183
- Contacteer:
Re: Vm diesel
VM???? Te slecht voor in een betonmolen te steken....wie wil daar nu nog mee rijden.....en onderdelen vinden (bij een Ford dealer Ford Scorpion tot 1998).....en de prijs daar van.
Als ge toch met een RRC wil rijden,zoek dan ene met een 200tdi of 300tdi motor.Maar die zijn dun gezaaid en worden ook niet zo maar weg gedaan/verkocht
Kunt hem mischien kopen voor de sloop en dan een andere motor er in.
Waar kan men een VM motor aan herkennen....?vier aparte cilinderkoppen en de olie die uit de luchtfilter zeikt.
Rob
Als ge toch met een RRC wil rijden,zoek dan ene met een 200tdi of 300tdi motor.Maar die zijn dun gezaaid en worden ook niet zo maar weg gedaan/verkocht
Kunt hem mischien kopen voor de sloop en dan een andere motor er in.
Waar kan men een VM motor aan herkennen....?vier aparte cilinderkoppen en de olie die uit de luchtfilter zeikt.
Rob
-
- lrocb_lidnr: 374

hebde mij al horen klagen van mijn VM ?
moet qua prestaties, verbruik en betrouwbaarheid niet veel onderdoen voor een tdi
ALS ze deftig onderhouden is , en ALTIJD zorgvuldig werd warmgereden .
zoals met eender welke klasieke Italiaanse motor.
ik zal niet ontkennen dat ge een VM kapotkrijgt.
ben daar +-2 jaar terug zelfs zelf in geslaagd

mijn huidige 2.5VM heeft +310 000
kilometers en word nog elke dag gebruikt.
en op terein, en roadbooks word ze niet gespaard.
christiaan F
christiaan F
rijden en sleutelen , t is een hobby
-
- LROCB-Member
die VM motor lijkt mij toch ook niet de beste keuze... en kilometers hebben deze intussen ook allemaal genoeg, als je echt zeker bent van goed onderhoud en 1ste eigenaar miscchien nog net te doen, alhoewel het blijft in mijn ogen geen goede motorkeuze...
onderdelen naar t schijnt ook bij Chrysler/Jeep, in de Grand Cherokee van jaren 90 ligt ook de VM, en prijzen blijken mee te vallen...
mijn advies: beetje doorsparen en iets anders kopen, TDI of een late V8 is ook wel leuk...
grtz en succes met de zoektocht/aankoop
erik
onderdelen naar t schijnt ook bij Chrysler/Jeep, in de Grand Cherokee van jaren 90 ligt ook de VM, en prijzen blijken mee te vallen...
mijn advies: beetje doorsparen en iets anders kopen, TDI of een late V8 is ook wel leuk...
grtz en succes met de zoektocht/aankoop
erik
-
Ik snap het niet, waarom is die vm slecht?
Ken evenveel tdi's die hun distributieriemen opvreten, en de laatste tijd zelfs hun culas.
Die vm is nen tammen ouden diesel, eenvoudig in onderhoud, en eenvoudig te repareren.
Stukken zijn er genoeg te vinden, en anders laat ge het mij maar weten, ze hebben me altijd schrik aangejaagd van legt u maar ne voorraad culaskes gereed, en nu steken die hier.
Op die +5 jaar dat ik ze al misbruik, op en naast de baan, heb ik volgende stukken gehad:
Boite, tussenboite, ambriage, en koper ringetje onder de injector, stuurhuis, steekas, homokineet, wiellager, gloeikaars.
Ik heb bij het in orde zetten na de aankoop wel ne stalen jdc voor nen alfa gestoken.
Heb al veel aan deze blokken beziggeweest bij andere vm liefhebbers, en heb er geen slechte ervaringen mee.
Heb der al gezien met 500000km op de teller.
Het klopt dat het een stationair motor is van origine. Maar schrik moet je der niet van hebben.
Kwa vermogen, ne 2,4 kan den 2,5 van christiaan bijhouden tijdens het driften.
Ken evenveel tdi's die hun distributieriemen opvreten, en de laatste tijd zelfs hun culas.
Die vm is nen tammen ouden diesel, eenvoudig in onderhoud, en eenvoudig te repareren.
Stukken zijn er genoeg te vinden, en anders laat ge het mij maar weten, ze hebben me altijd schrik aangejaagd van legt u maar ne voorraad culaskes gereed, en nu steken die hier.
Op die +5 jaar dat ik ze al misbruik, op en naast de baan, heb ik volgende stukken gehad:
Boite, tussenboite, ambriage, en koper ringetje onder de injector, stuurhuis, steekas, homokineet, wiellager, gloeikaars.
Ik heb bij het in orde zetten na de aankoop wel ne stalen jdc voor nen alfa gestoken.
Heb al veel aan deze blokken beziggeweest bij andere vm liefhebbers, en heb er geen slechte ervaringen mee.
Heb der al gezien met 500000km op de teller.
Het klopt dat het een stationair motor is van origine. Maar schrik moet je der niet van hebben.
Kwa vermogen, ne 2,4 kan den 2,5 van christiaan bijhouden tijdens het driften.
-
idd , op gegeven moment reden enkel de 2 VM's nog op die piste.
was een mooi voorbeeld dat VM's WEL TEGEN PLANKGAS GEVEN KUNNEN .
wij zijn liefhebbers van deze karaktervolle Italiaanse mechanische krachtbronnen .
was een mooi voorbeeld dat VM's WEL TEGEN PLANKGAS GEVEN KUNNEN .
wij zijn liefhebbers van deze karaktervolle Italiaanse mechanische krachtbronnen .
-
laten we deze draad besluiten met : de VM is ne diesel voor gevorderden.degenen die ze kapot rijden kunnen er niet mee rijden. PUNT 

- Wolf
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 316
- Contacteer:
Das wel een serieus probleem dat ge hier opent zulle: om gevorderde te worden, moet je eerst beginneling zijn, maar.... die kunnen er niet mee rijden. Gevolg: ge kunt nooit gevorderde worden zonder serieuze brokken te maken.christiaan f schreef:laten we deze draad besluiten met : de VM is ne diesel voor gevorderden.degenen die ze kapot rijden kunnen er niet mee rijden. PUNT
Conclusie: blijf er dus af.

-
allez, t is pas vanaf de 2e of den 3e set cullassen dat ge genoeg ervaring hebt om gevorderde te zijn 

-
- Contacteer:
Ik heb dus gisteren gereden met de VM.
Het is een 2.4.
Echter ik heb hier geen ervaring mee.
Heeft een 2.4VM een voelbare push eenmaal de turbo werkt?
Optrekken gaf geen voelbare extra push in de rug.
Je hoort de turbo wel fluiten, maar geen extra push.
Rijdt eerder als een gewone diesel.
Tweede, deze RRC stond op 24V.
Derde, hadden de VM motoren al een Borg Warner tussenbak (zoals in mijn V8 van 92)?
Anders, motor starte goed, druk OK, geen harde waterleidingen.
Temperatuur kon ik niet zien aangezien het complete dashboard niet werkte.
Vooral de turbo die fluit, maar geen extra power voelbaar maakt me een beetje zorgen.
Als ik terugdenk aan de turbo diesels van vroeger, dan kreeg je toch een merkbare duw in de rug eenmaal je de 2000 rpm voorbij ging.
De rest van de wagen zag er heel goed uit, niet veel roest, goed chassis (maar dat hadden ze al vervangen in 2002 zeiden ze).
Ides
Het is een 2.4.
Echter ik heb hier geen ervaring mee.
Heeft een 2.4VM een voelbare push eenmaal de turbo werkt?
Optrekken gaf geen voelbare extra push in de rug.
Je hoort de turbo wel fluiten, maar geen extra push.
Rijdt eerder als een gewone diesel.
Tweede, deze RRC stond op 24V.
Derde, hadden de VM motoren al een Borg Warner tussenbak (zoals in mijn V8 van 92)?
Anders, motor starte goed, druk OK, geen harde waterleidingen.
Temperatuur kon ik niet zien aangezien het complete dashboard niet werkte.
Vooral de turbo die fluit, maar geen extra power voelbaar maakt me een beetje zorgen.
Als ik terugdenk aan de turbo diesels van vroeger, dan kreeg je toch een merkbare duw in de rug eenmaal je de 2000 rpm voorbij ging.
De rest van de wagen zag er heel goed uit, niet veel roest, goed chassis (maar dat hadden ze al vervangen in 2002 zeiden ze).
Ides
-
volledig mee eens met christiaan en wouterke
toch een 5 tal jaar vm beesjes afgebeuld.
zelfs ritjes gedaan met de uitspraak nu mag t'm kaputt!! en steeds heel thuis geraakt zonder stukken...
zolang ne vm rammelt raakt ge thuis...
ik kan het vergelijk maken tss vm en v8... vm moogt ge deftig in de blubber onderdompelen of op zijne staart stampen.
Een goei mazoutstoof als ge het mij vraagt!!!
weet allen dat ge geen raket hebt, maar gezapig overal door ploetert.
toch een 5 tal jaar vm beesjes afgebeuld.
zelfs ritjes gedaan met de uitspraak nu mag t'm kaputt!! en steeds heel thuis geraakt zonder stukken...
zolang ne vm rammelt raakt ge thuis...
ik kan het vergelijk maken tss vm en v8... vm moogt ge deftig in de blubber onderdompelen of op zijne staart stampen.
Een goei mazoutstoof als ge het mij vraagt!!!
weet allen dat ge geen raket hebt, maar gezapig overal door ploetert.
-
Jeanke, those were the days, altijd op zelfde stukske vastzitten, en toch blijven lachen ook al werd het 3u...
Ge hebt der 3 gehad, en waar iedereen ons voor waarschuwde, hebben we nooit last van gehad.
Maar hij weet ook goed genoeg wat we al met vm's hebben uitgespookt, en dat zijn braaf werkpaardjes, nen 2,4 is niet het snelste werkpaard, en het kan loeien gelijk een koe, of ratelen gelijk een ratelslang, maar ze brengen u altijd thuis.
En tegen het geluid van ne V8 kan die niet op. Maar op standaardbandjes kan die toch vrij goed mee met het verkeer. Het blijft ne classic waar ge mee op straat zijt.
Ge zijt beter dat ge eens met ene rijdt die ingeschreven is, dan kunt ge u direct een beeld dervan vormen, als ge werkplaatsboeken dervoor moet hebben, dan kunnen we u ook helpen.
Ge hebt der 3 gehad, en waar iedereen ons voor waarschuwde, hebben we nooit last van gehad.
Maar hij weet ook goed genoeg wat we al met vm's hebben uitgespookt, en dat zijn braaf werkpaardjes, nen 2,4 is niet het snelste werkpaard, en het kan loeien gelijk een koe, of ratelen gelijk een ratelslang, maar ze brengen u altijd thuis.
En tegen het geluid van ne V8 kan die niet op. Maar op standaardbandjes kan die toch vrij goed mee met het verkeer. Het blijft ne classic waar ge mee op straat zijt.
Ge zijt beter dat ge eens met ene rijdt die ingeschreven is, dan kunt ge u direct een beeld dervan vormen, als ge werkplaatsboeken dervoor moet hebben, dan kunnen we u ook helpen.
- Wolf
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 316
- Contacteer:
voila, ondanks dechristiaan f schreef:allez, t is pas vanaf de 2e of den 3e set cullassen dat ge genoeg ervaring hebt om gevorderde te zijn