vermogen verlies disco 2 2004 TD5 automaat
-
- LROCB-Member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: ma 24 mar, 2008 12:02
- lrocb_lidnr: 1311
- Woonplaats: tielt winge
vermogen verlies disco 2 2004 TD5 automaat
Tijdens ons uitje door de Frans Italiaanse alpen (routboek )
een paar keer last gehad van vermogen verlies.
vooral tijdens steile beklimmingen met haarspeld bochten.
disco was wel wat beladen en op dak een topbox en daktent.
had zeker niet het gevoel over laden te zijn.
vermogen viel weg tot wel 50% enkel een tussen stop kom het probleem oplossen.
tijdens normale beklimingen op de terugweg geen enkel probleem gehad
wat zou dit kunnen zijn. (met het oog op een volgende trip )
ps ; geen foutmelding gekregen
een paar keer last gehad van vermogen verlies.
vooral tijdens steile beklimmingen met haarspeld bochten.
disco was wel wat beladen en op dak een topbox en daktent.
had zeker niet het gevoel over laden te zijn.
vermogen viel weg tot wel 50% enkel een tussen stop kom het probleem oplossen.
tijdens normale beklimingen op de terugweg geen enkel probleem gehad
wat zou dit kunnen zijn. (met het oog op een volgende trip )
ps ; geen foutmelding gekregen
- eL Tee
- Berichten: 638
- Lid geworden op: do 25 mar, 2004 17:38
- lrocb_lidnr: 538
Re: vermogen verlies disco 2 2004 TD5 automaat
Computers (laten) uitlezen. Is er niemand uit jouw omgeving die een Nanocom heeft liggen? Luister eens bij Escape: die heeft een Rovacom...
Ik kan 'm wel uitlezen, maar 't is te idioot om je door half België daarvoor te sturen (ik woon nabij Aalst).
Ik kan 'm wel uitlezen, maar 't is te idioot om je door half België daarvoor te sturen (ik woon nabij Aalst).
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
- Beerke
- LROCB-Member
- Berichten: 350
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2005 00:20
- lrocb_lidnr: 519
- Woonplaats: Heverlee
Re: vermogen verlies disco 2 2004 TD5 automaat
Lijkt me dat de temperatuur wat te hoog werd?
Temperatuurmeter in het oog gehouden tijden de beklimmingen?
Of de automaat te warm maar dan zou er eerst een lampje moeten branden op het dashboard.
Temperatuurmeter in het oog gehouden tijden de beklimmingen?
Of de automaat te warm maar dan zou er eerst een lampje moeten branden op het dashboard.
J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))
-
- LROCB-Member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: ma 24 mar, 2008 12:02
- lrocb_lidnr: 1311
- Woonplaats: tielt winge
Re: vermogen verlies disco 2 2004 TD5 automaat
temperatuur juist boven het midden .
had al gedacht aan te hoge temp boit olie maar er
ging geen lamje branden op het daschbord
zal hem dan maar eens bij filip laten uitlezen één dezerdagen
mvg wim
had al gedacht aan te hoge temp boit olie maar er
ging geen lamje branden op het daschbord
zal hem dan maar eens bij filip laten uitlezen één dezerdagen
mvg wim
- Henk
- Berichten: 3579
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: vermogen verlies disco 2 2004 TD5 automaat
Als hij zo inhoudt, veel kans dat het een koelwater probleem is (BTDT)
Bijvullen en ontluchten gaat het beste door je tank los te maken en iets hoger te houden en dan de ontluchtingsnippel los te draaien. Goed op de slang knijpen om alle lucht eruit te krijgen. Dit omdat de slang hoger zit dan je tank en je anders nooit alle lucht eruit krijgt.
Kijk ook eens of er geen grijze uitslag aan de randen van de slangen zitten, kan duiden op verlies
Bijvullen en ontluchten gaat het beste door je tank los te maken en iets hoger te houden en dan de ontluchtingsnippel los te draaien. Goed op de slang knijpen om alle lucht eruit te krijgen. Dit omdat de slang hoger zit dan je tank en je anders nooit alle lucht eruit krijgt.
Kijk ook eens of er geen grijze uitslag aan de randen van de slangen zitten, kan duiden op verlies
-
- LROCB-Member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: ma 24 mar, 2008 12:02
- lrocb_lidnr: 1311
- Woonplaats: tielt winge
Re: vermogen verlies disco 2 2004 TD5 automaat
hoi henk
moet ik morgen eens eens nakijken
het watere peil staat wel maar net boven het min
maar de temperatuur meter is niet of bijna niet omhoog gegaan.
of word deze op een andere plaats gemeten ?
wim
moet ik morgen eens eens nakijken
het watere peil staat wel maar net boven het min
maar de temperatuur meter is niet of bijna niet omhoog gegaan.
of word deze op een andere plaats gemeten ?
wim
- Henk
- Berichten: 3579
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: vermogen verlies disco 2 2004 TD5 automaat
De temp meter blijft redelijk constant staan maar schiet dan binnen een paar seconden door naar de top
Bij mij was het dat zonder enige aanwijzing de wagen langzamer begon te rijden, volgas haalde niks uit.
TD5 schiet wel snel in veiligheid modus om de motor te beschermen.
Na wat afkoelen kun je daarna weer verderrijden maar ik ben dat een beginnend 'joint du culasse' probleem hebt
Bij mij was het dat zonder enige aanwijzing de wagen langzamer begon te rijden, volgas haalde niks uit.
TD5 schiet wel snel in veiligheid modus om de motor te beschermen.
Na wat afkoelen kun je daarna weer verderrijden maar ik ben dat een beginnend 'joint du culasse' probleem hebt
- Arthur
- Berichten: 91
- Lid geworden op: di 05 aug, 2003 13:23
- lrocb_lidnr: 87
- Woonplaats: Vietnam Phan Thiet/ Zuid Afrika-Gordons Bay
Re: vermogen verlies disco 2 2004 TD5 automaat
Vermoedelijk de luchtdruk sensor.
Van zodra je boven de 1500-1700mtr komt past deze sensor de inlaatlucht aan tov de brandstof inspuiting.
Op die hoogte wordt de lucht ijler.
Indien deze niet goed werkt, is het of de auto alle kracht verliest.
Arthur
Van zodra je boven de 1500-1700mtr komt past deze sensor de inlaatlucht aan tov de brandstof inspuiting.
Op die hoogte wordt de lucht ijler.
Indien deze niet goed werkt, is het of de auto alle kracht verliest.
Arthur
Don't take life to seriously, you never get out alive......
-
- LROCB-Member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: ma 24 mar, 2008 12:02
- lrocb_lidnr: 1311
- Woonplaats: tielt winge
Re: vermogen verlies disco 2 2004 TD5 automaat
Zou ook wel eeens kunnen.
laatste keer was bij de beklimming van de col de madeleine.
denk dat deze wel net iets hoger licht dan 1500m
op de piste zelf nooit problemen gehad en deze lagen ook heel wat hoger
of zou het kunnen dat dit enkel bij zware belasting is.
wim
laatste keer was bij de beklimming van de col de madeleine.
denk dat deze wel net iets hoger licht dan 1500m
op de piste zelf nooit problemen gehad en deze lagen ook heel wat hoger
of zou het kunnen dat dit enkel bij zware belasting is.
wim
- Arthur
- Berichten: 91
- Lid geworden op: di 05 aug, 2003 13:23
- lrocb_lidnr: 87
- Woonplaats: Vietnam Phan Thiet/ Zuid Afrika-Gordons Bay
Re: vermogen verlies disco 2 2004 TD5 automaat
Doet zich inderdaad alleen voor bij zware belasting, zoals vertrekken, of iets omhoogrijden.
Indien het euvel zich hier in Belgie niet meer voordoet, kan U zeker zijn dat het de sensor is.
Arthur
Indien het euvel zich hier in Belgie niet meer voordoet, kan U zeker zijn dat het de sensor is.
Arthur
Don't take life to seriously, you never get out alive......
- sketcher
- Berichten: 110
- Lid geworden op: wo 29 jun, 2011 16:16
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Warwickshire, UK
Re: vermogen verlies disco 2 2004 TD5 automaat
@ Arthur: Bedoel je de MAF? De sensor die net na de luchtfilter en voor de Turbo zit?
Mocht je willen testen of die het probleem veroorzaakt is het een kwestie van de stekker er uit te trekken. Dan gaat de motor uit van standaard waardes. Is het probleem weg dan is het zeker de MAF. Vervang deze overigens alleen met de originele SIEMENS/VDO de namaak MAF's hebben geen goede reputatie.
Als je niet de MAF bedoeld waar zit deze sensor dan?
Zelf heb ik een soortgelijk probleem gehad, zelfs al op de heuvels in de Ardennen. Bleek dat de slangen die van de Intercooler naar de Turbo lopen aan de binnen kant beschadigd waren (binnen kant liet los) en de luchtstroom hinderde. Dit is ook een veel voorkomend probleem. Nieuwe slangen steken, ik ben naar Silicone slangen overgestapt.
Ander probleem dat deze symptomen kan veroorzaken is de turbo wastgate controller. Onder de MAF zit deze, je kunt hem vinden door de vacuüm slangetjes te volgen. Deze controller gaat ook wel eens kapot en stuurt dan de turbo niet meer goed aan. Controller 3 tientjes, waar woon je ik heb mijn oude preventief vervangen dus kan je mijn oude geven om dit uit te sluiten.
Mocht je willen testen of die het probleem veroorzaakt is het een kwestie van de stekker er uit te trekken. Dan gaat de motor uit van standaard waardes. Is het probleem weg dan is het zeker de MAF. Vervang deze overigens alleen met de originele SIEMENS/VDO de namaak MAF's hebben geen goede reputatie.
Als je niet de MAF bedoeld waar zit deze sensor dan?
Zelf heb ik een soortgelijk probleem gehad, zelfs al op de heuvels in de Ardennen. Bleek dat de slangen die van de Intercooler naar de Turbo lopen aan de binnen kant beschadigd waren (binnen kant liet los) en de luchtstroom hinderde. Dit is ook een veel voorkomend probleem. Nieuwe slangen steken, ik ben naar Silicone slangen overgestapt.
Ander probleem dat deze symptomen kan veroorzaken is de turbo wastgate controller. Onder de MAF zit deze, je kunt hem vinden door de vacuüm slangetjes te volgen. Deze controller gaat ook wel eens kapot en stuurt dan de turbo niet meer goed aan. Controller 3 tientjes, waar woon je ik heb mijn oude preventief vervangen dus kan je mijn oude geven om dit uit te sluiten.
Paul,
Land-Rover Discovery Series II TD5 Niagara Gray - Liever gelast dan geleased
Land-Rover Discovery Series II TD5 Niagara Gray - Liever gelast dan geleased
- Arthur
- Berichten: 91
- Lid geworden op: di 05 aug, 2003 13:23
- lrocb_lidnr: 87
- Woonplaats: Vietnam Phan Thiet/ Zuid Afrika-Gordons Bay
Re: vermogen verlies disco 2 2004 TD5 automaat
Ik ga uit van de MAF sensor.
Het probleem deed zich blijkbaar alleen voor in de bergen, dus van slechte inlaat-lucht slangen is volgens mij geen sprake, dan moet het probleem zich altijd voordoen.
Je kan de MAF eventueel reinigen met speciale reiniger, maar om te testen of het probleem verholpen is moet je terug de bergen in.......
Arthur
Het probleem deed zich blijkbaar alleen voor in de bergen, dus van slechte inlaat-lucht slangen is volgens mij geen sprake, dan moet het probleem zich altijd voordoen.
Je kan de MAF eventueel reinigen met speciale reiniger, maar om te testen of het probleem verholpen is moet je terug de bergen in.......
Arthur
Don't take life to seriously, you never get out alive......
- sketcher
- Berichten: 110
- Lid geworden op: wo 29 jun, 2011 16:16
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Warwickshire, UK
Re: vermogen verlies disco 2 2004 TD5 automaat
Het probleem met de slangen doet zich in het begin enkel voor onder zware last, zoals heuvel op bepakt en bezakt, zeker wanneer de lucht wat ijl is zeker niet altijd. Of het de slangen zijn is overigens makkelijk te constateren, je kunt ze vrij makkelijk loshalen en kijken.Arthur schreef:Ik ga uit van de MAF sensor.
Het probleem deed zich blijkbaar alleen voor in de bergen, dus van slechte inlaat-lucht slangen is volgens mij geen sprake, dan moet het probleem zich altijd voordoen.
Je kan de MAF eventueel reinigen met speciale reiniger, maar om te testen of het probleem verholpen is moet je terug de bergen in.......
Arthur
De MAF reinigen kan, maar kijk wel uit en raak de sensor zelf zeker niet aan. Deze is zeer kwetsbaar en kan al breken door er naar te kijken........................vraag me maar eens hoe ik dat kan weten


Paul,
Land-Rover Discovery Series II TD5 Niagara Gray - Liever gelast dan geleased
Land-Rover Discovery Series II TD5 Niagara Gray - Liever gelast dan geleased
-
- LROCB-Member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: ma 24 mar, 2008 12:02
- lrocb_lidnr: 1311
- Woonplaats: tielt winge
Re: vermogen verlies disco 2 2004 TD5 automaat
allemaaal bedankt voor de reactie
ga da morgen eens van nader bezien .
denk nu ook wel da we in de juiste richting zitten .
op de terugreis toch wel goed door gereden geen enkel probleem.
vandaag met aanhanger +3T ook niks.
dus zal da eens mooi uitkuisen met remmen reiniger
en de darmen eens langs binnen bezien.
terug gaan uittesten in de bergen vind de vrouw geen goed idee
mvg wim
ga da morgen eens van nader bezien .
denk nu ook wel da we in de juiste richting zitten .
op de terugreis toch wel goed door gereden geen enkel probleem.
vandaag met aanhanger +3T ook niks.
dus zal da eens mooi uitkuisen met remmen reiniger
en de darmen eens langs binnen bezien.
terug gaan uittesten in de bergen vind de vrouw geen goed idee
mvg wim