In het rood (oranje)
- Studio-MoHe
- Berichten: 15
- Lid geworden op: za 30 jun, 2012 13:31
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Koersel
- Contacteer:
In het rood (oranje)
Weeft er iemand een idee of zelfs de juiste gegevens ivm de brandstoftank van een defender 90SE 2,4 td4 van okt 2011:
Concreet: hoeveel brandstof is voorbehouden om als 'reserve' te gebruiken als het waarschuwingslampje rood ( lees oranje) oplicht?
als onervaren nieuwe en onervaren defender eigenaar heb ik de indruk dat dit om en bij de 6 liter zal zijn...
goed voor een ritje van +- 50Km als de wind meezit :-p))
graag jullie ervaringen hiermee
grtz
Danny
Concreet: hoeveel brandstof is voorbehouden om als 'reserve' te gebruiken als het waarschuwingslampje rood ( lees oranje) oplicht?
als onervaren nieuwe en onervaren defender eigenaar heb ik de indruk dat dit om en bij de 6 liter zal zijn...
goed voor een ritje van +- 50Km als de wind meezit :-p))
graag jullie ervaringen hiermee
grtz
Danny
- eL Tee
- Berichten: 638
- Lid geworden op: do 25 mar, 2004 17:38
- lrocb_lidnr: 538
Re: In het rood (oranje)
Mijn (rijke?) rijervaring met vele, vele auto's is dat eens de brandstofmeter op rood komt / het lichtje brandt, je nog om en bij de 100km kan rijden.
Speel op veilig en ga tanken als 't zover is. Een zelfontbrander ontluchten - een noodzakelijk kwaad - is niet altijd een pretje.
Speel op veilig en ga tanken als 't zover is. Een zelfontbrander ontluchten - een noodzakelijk kwaad - is niet altijd een pretje.
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
- Studio-MoHe
- Berichten: 15
- Lid geworden op: za 30 jun, 2012 13:31
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Koersel
- Contacteer:
Re: In het rood (oranje)
Hoi eL Tee,
Bedankt voor je reactie. 100Km zou mooi zijn.
Al weet ik dat mijn camionette ( Mercedes sprinter) zeker geen 100Km meer ver komt.
Hier speel ik zeker op veilig! die duw je niet zo snel aan de kant :-p)
Bedankt voor je reactie. 100Km zou mooi zijn.
Al weet ik dat mijn camionette ( Mercedes sprinter) zeker geen 100Km meer ver komt.
Hier speel ik zeker op veilig! die duw je niet zo snel aan de kant :-p)
- jaapsdef
- Berichten: 23
- Lid geworden op: zo 27 jun, 2010 14:30
- lrocb_lidnr: 1227
Re: In het rood (oranje)
ik rij met een 90 td5, en mijn reserve lampje gaat meestal branden als er nog zo'n 10 liter in zit! en inderdaad met een gemiddeld verbruik net onder de 10 liter kun je dan nog een kleine 100km doen. maar echt ver boven de 60km doen ik ook niet.
greetz
greetz
- Studio-MoHe
- Berichten: 15
- Lid geworden op: za 30 jun, 2012 13:31
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Koersel
- Contacteer:
Re: In het rood (oranje)
Nou, over dit 'gemiddeld' wil ik het nog wel eens hebben.
Ik heb een sterk vermoeden dat ik een ietsie-pietsie meer verbruik.
Daarom had ik "Deffie" tot de rand gevuld.
Na 475km ben ik maar gestopt om terug te vullen. dit lijkt me wel een gulzige meid.
Maar ja, dat is nu eenmaal het effect dat ik heb op meiden. ( ze worden gulzig) :-p))
Nu weet ik dadelijk wat de reacties gaan zijn... maar alvorens te reageren:
Neen , geen zware voet.
Neen ook geen Deffie rijervaring.
Ja, heb een klein en zacht off-road ritje gemaakt.
neen , zeker niet overladen en ja: weinig autobaan...
Dus ga ik dadelijk even naar het mooie Antwerpen rijden (autobaan)
fijn weekend
Ik heb een sterk vermoeden dat ik een ietsie-pietsie meer verbruik.
Daarom had ik "Deffie" tot de rand gevuld.
Na 475km ben ik maar gestopt om terug te vullen. dit lijkt me wel een gulzige meid.
Maar ja, dat is nu eenmaal het effect dat ik heb op meiden. ( ze worden gulzig) :-p))
Nu weet ik dadelijk wat de reacties gaan zijn... maar alvorens te reageren:
Neen , geen zware voet.
Neen ook geen Deffie rijervaring.
Ja, heb een klein en zacht off-road ritje gemaakt.
neen , zeker niet overladen en ja: weinig autobaan...
Dus ga ik dadelijk even naar het mooie Antwerpen rijden (autobaan)
fijn weekend
- gLObetrotter
- Berichten: 80
- Lid geworden op: ma 17 apr, 2006 19:12
Re: In het rood (oranje)
ieder Defender (voertuig) heeft een ander verbruik, sterk afhankelijk van de bestuurder....
Meten is weten, dieseltank plain vol, en een bidon van 10 liter in de achterbak, lees zorgvuldig uw gebruikersmanual hoe je moet herstarten na een dieseltank te hebben leeggereden....... en rijden maar tot die laatste druppel !
Het zal uw gemoedsrust sterken
Meten is weten, dieseltank plain vol, en een bidon van 10 liter in de achterbak, lees zorgvuldig uw gebruikersmanual hoe je moet herstarten na een dieseltank te hebben leeggereden....... en rijden maar tot die laatste druppel !
Het zal uw gemoedsrust sterken

- Studio-MoHe
- Berichten: 15
- Lid geworden op: za 30 jun, 2012 13:31
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Koersel
- Contacteer:
Re: In het rood (oranje)
Heheummm,
Net terug van Antwerpen en heb alles bij elkaar zo'n 225km 'op z'n zondags' op de autosnelweg gereden.
De meter van het brandstofpeil geeft nu juist niet de helft aan. Dus laat ons zeggen dat ik 250km rij met 30 Ltr
Dit geeft op de kop 12 ltr.
Nu wil ik jullie niet de indruk geven dat het verbruik voor mij belangrijk is ( al is dit wel een beetje zo) maar vooral mijn actieradius...
Stel dat ik ergens in 'the middle of Nowhere' zit ... dan wordt het wel belangrijk om te weten of ik nog van punt A naar B kom.
Ben al eens online gaan snuffelen naar JC en houders!
In mijn jongere jaren ( in het leger) werden deze op de buitenzijde achteraan bevestigd.
Wie kan me hier adviseren?
Heb ook al eens gelezen dat er een tweede tank geplaatst kan worden?
En in de praktijk, wie gebruikt zijn deffie om dagen op avontuur te gaan?
ben benieuwd.
Net terug van Antwerpen en heb alles bij elkaar zo'n 225km 'op z'n zondags' op de autosnelweg gereden.
De meter van het brandstofpeil geeft nu juist niet de helft aan. Dus laat ons zeggen dat ik 250km rij met 30 Ltr
Dit geeft op de kop 12 ltr.
Nu wil ik jullie niet de indruk geven dat het verbruik voor mij belangrijk is ( al is dit wel een beetje zo) maar vooral mijn actieradius...
Stel dat ik ergens in 'the middle of Nowhere' zit ... dan wordt het wel belangrijk om te weten of ik nog van punt A naar B kom.
Ben al eens online gaan snuffelen naar JC en houders!
In mijn jongere jaren ( in het leger) werden deze op de buitenzijde achteraan bevestigd.
Wie kan me hier adviseren?
Heb ook al eens gelezen dat er een tweede tank geplaatst kan worden?
En in de praktijk, wie gebruikt zijn deffie om dagen op avontuur te gaan?
ben benieuwd.
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
Re: In het rood (oranje)
2 x leeg gereden met mijne 90, omdat dat reservelampje niet wou gaan branden
.
Ik heb dan maar die vlotterarm wat gebogen en vanaf dan werd ik zeer tijdig verwittigd.
Ik had wel geen ontluchtingsproblemen, maar ja... . dat was nog met een goeie oude 2.5Nad.

Ik heb dan maar die vlotterarm wat gebogen en vanaf dan werd ik zeer tijdig verwittigd.
Ik had wel geen ontluchtingsproblemen, maar ja... . dat was nog met een goeie oude 2.5Nad.
avatar = Hammerite-user.
- gLObetrotter
- Berichten: 80
- Lid geworden op: ma 17 apr, 2006 19:12
Re: In het rood (oranje)
een rauw ei tussen voet en gaspedaal wil ook wel helpen als de dieseltank in 't rood staat 

- Studio-MoHe
- Berichten: 15
- Lid geworden op: za 30 jun, 2012 13:31
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Koersel
- Contacteer:
Re: In het rood (oranje)
Hihi, allemaal erg grappig.
Bon, zoals reeds aangehaald , ik ben geen forum freak en heb haast zelden tijd om me er dan ook erg in te verdiepen. ( Sorry moderators)
Dus ik vermoed niet dat ik eeuwig op dit stukje forum m'n gang zal kunnen gaan. Daarom m'n vraag.
Mijn grootste interesses gaan uit naar fotografie.
deffie wordt ( hopelijk) m'n trouwe metgezel voor een hele periode.
M'n doelstelling is om het ongekende ( door het grote publiek) Europa , oost , Noord , west en zuid op beeld te brengen.
Hiervoor wil ik roadbooks, tiups en adviezen....
Welk rubriek (en) in dit forum zal het best aan mij besteed zijn?
Ik vermoed dat er ook roadbooks gewisseld of geraadpleegd kunnen worden? of zijn die geheim?
grtz
Danny
Bon, zoals reeds aangehaald , ik ben geen forum freak en heb haast zelden tijd om me er dan ook erg in te verdiepen. ( Sorry moderators)
Dus ik vermoed niet dat ik eeuwig op dit stukje forum m'n gang zal kunnen gaan. Daarom m'n vraag.
Mijn grootste interesses gaan uit naar fotografie.
deffie wordt ( hopelijk) m'n trouwe metgezel voor een hele periode.
M'n doelstelling is om het ongekende ( door het grote publiek) Europa , oost , Noord , west en zuid op beeld te brengen.
Hiervoor wil ik roadbooks, tiups en adviezen....
Welk rubriek (en) in dit forum zal het best aan mij besteed zijn?
Ik vermoed dat er ook roadbooks gewisseld of geraadpleegd kunnen worden? of zijn die geheim?
grtz
Danny
- Yohani
- LROCB-Member
- Berichten: 1102
- Lid geworden op: za 13 mar, 2004 14:15
- lrocb_lidnr: 64
- Woonplaats: Putte (Mechelen)
- Contacteer:
Re: In het rood (oranje)
Mijn Land Rover Defender 110 HCPU 200Tdi camper van '92 (zie hieronder) met 255000km gebruikt gemiddeld "maar" 11,8l en die wordt niet gespaard (3 ton gewicht, vierkante bak erop) Die metingen werden trouwens in Schotland en Noord-Engeland gedaan waar de camper onder andere serieuse hellingen voorgeschoteld kreeg.
Ik vind 12l voor een recente 90 dus wel heel veel!
Yohani
Ik vind 12l voor een recente 90 dus wel heel veel!
Yohani

Eigen websites: Reiswebsite; http://www.yohani.be/reizen/ Zelfbouw camper; http://www.yohani.be/campersite/
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: In het rood (oranje)
Volledig mee eens.Yohani schreef: ....Ik vind 12l voor een recente 90 dus wel heel veel!
Yohani
Ik verbruik nog niet eens 10L met mijn 110 HCPU, enkel als ik op de snelweg rij dan durft ik daar een streepje boven gaan.
Als een 90 Tdci zonder toeters en bellen rond de 12L verbruikt dan scheelt er echt wel iets.
Overigens, de tank leegrijden om uit te vissen hoeveel er precies ingaat is echt niet verstandig bij een Tdci.
Je kan veel beter het gemiddelde verbruik berekenen over meerdere tankbeurten, da's nauwkeuriger en veiliger voor de motor

Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- Waldorf
- LROCB-Member
- Berichten: 631
- Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
- lrocb_lidnr: 501
- Woonplaats: Aalter
Re: In het rood (oranje)
Mijn tdci 110 verbruikt iets meer dan 10 liter. Ik slaag er niet in onder die magische grens te komen die ik met mijn tdi wel haalde. 12 liter lijkt me veel. Met The Boar op een remorque haalde ik in februari 13 liter. En het vroor dat het kraakte.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
Re: In het rood (oranje)
maakt dat een verschil?Waldorf schreef:En het vroor dat het kraakte.
avatar = Hammerite-user.
- jaapsdef
- Berichten: 23
- Lid geworden op: zo 27 jun, 2010 14:30
- lrocb_lidnr: 1227
Re: In het rood (oranje)
dat maakt een heel groot verschil, mijne gebruikt in de winter zeker een liter meer, zelfs met de gril volledig dicht gemaakt. Olie is veel dikker, en voor dat hij helemaal warm is kost dat veel meer vermogen en diesel dan als hij het zomers lekker warm is!Wolf schreef:maakt dat een verschil?Waldorf schreef:En het vroor dat het kraakte.
mijn reserve lampje gaat in de zomer meestal pas naar de 500km branden, in de winter mag ik blij zijn als het boven de 450km is.
- eL Tee
- Berichten: 638
- Lid geworden op: do 25 mar, 2004 17:38
- lrocb_lidnr: 538
Re: In het rood (oranje)
Wees blij dat The Boar nu en dan nog een beetje bijduwde, of 't was 15 liter geweestWaldorf schreef:Mijn tdci 110 verbruikt iets meer dan 10 liter. Ik slaag er niet in onder die magische grens te komen die ik met mijn tdi wel haalde. 12 liter lijkt me veel. Met The Boar op een remorque haalde ik in februari 13 liter. En het vroor dat het kraakte.

George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
Re: In het rood (oranje)
De motor krijgt toch meer vermogen in de winter door de veel koudere lucht die ingeblazen wordt, dus moet hij dan niet minder verstoken? (eens hij warm is natuurlijk)
avatar = Hammerite-user.
- gLObetrotter
- Berichten: 80
- Lid geworden op: ma 17 apr, 2006 19:12
Re: In het rood (oranje)
In theorie zou bij vrieskou betere verbranding zijn, omdat vrieslucht minder vocht bevat en dus meer zuurstof !!!
Persoonlijk heb ik althans een beter vermogen/rendement met de motor (Cagiva & Ducati) bij vries temperaturen
Persoonlijk heb ik althans een beter vermogen/rendement met de motor (Cagiva & Ducati) bij vries temperaturen

jaapsdef schreef:dat maakt een heel groot verschil, mijne gebruikt in de winter zeker een liter meer, zelfs met de gril volledig dicht gemaakt. Olie is veel dikker, en voor dat hij helemaal warm is kost dat veel meer vermogen en diesel dan als hij het zomers lekker warm is!Wolf schreef:maakt dat een verschil?Waldorf schreef:En het vroor dat het kraakte.
mijn reserve lampje gaat in de zomer meestal pas naar de 500km branden, in de winter mag ik blij zijn als het boven de 450km is.
- Fredd
- Vaste Waarde
- Berichten: 198
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2003 01:40
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Alabama, USA
Re: In het rood (oranje)
Als het hier overdag in de mid 40C is dan voelt mn RRC met 4.6 lui aan.Wolf schreef:De motor krijgt toch meer vermogen in de winter door de veel koudere lucht die ingeblazen wordt, dus moet hij dan niet minder verstoken? (eens hij warm is natuurlijk)
Rij ik er snachts mee als het in de low 20C is, dan rijd deze veele vlotter.
En bij jullie diesels, denk er eens over na waarom men een intercooler instaleert, dus om coolere lucht te hebben.
Don't take life too seriously, nobody gets out alive.
- Studio-MoHe
- Berichten: 15
- Lid geworden op: za 30 jun, 2012 13:31
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Koersel
- Contacteer:
Re: In het rood (oranje)
het is hier zeer leerrijk aan het worden!
Fijn zo
Fijn zo
- fredjes
- Berichten: 71
- Lid geworden op: za 05 apr, 2008 14:52
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Bevelly Hills
Re: In het rood (oranje)
Sorry dat ik hier op inpik en nog wat verder off-topic ga.Fredd schreef:Als het hier overdag in de mid 40C is dan voelt mn RRC met 4.6 lui aan.Wolf schreef:De motor krijgt toch meer vermogen in de winter door de veel koudere lucht die ingeblazen wordt, dus moet hij dan niet minder verstoken? (eens hij warm is natuurlijk)
Rij ik er snachts mee als het in de low 20C is, dan rijd deze veele vlotter.
En bij jullie diesels, denk er eens over na waarom men een intercooler instaleert, dus om coolere lucht te hebben.
Maar kan er iemand mij vertellen waarom bij oude kevers de uitlaatgassen in een parallele buis langs de buis van het inlaatspruitstuk lopen ??

Ik kan er maar niet aan uit waarom dat zou zijn.....
Ik verstook met mijne 90 td5 ongeveer 10 l en heb het maar 1 keertje uitgerekend, daarna sta ik er liever niet meer bij stil

DEF td5 '00
Disco I '91 200td (gone)
RRC '79 (ooit under construction)
Disco I '91 200td (gone)
RRC '79 (ooit under construction)
- Fredd
- Vaste Waarde
- Berichten: 198
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2003 01:40
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Alabama, USA
Re: In het rood (oranje)
Van de veele VW Kever motoren die ik ooit gereviseerd heb kwamen de inlaat buizen steeds van de hoger gelegen carburettor, 1 centraal of beide links en rechts, naar de cylinderkoppen en was de uitlaat dan zij/onderaan deze koppen bevestigt.fredjes schreef:Maar kan er iemand mij vertellen waarom bij oude kevers de uitlaatgassen in een parallele buis langs de buis van het inlaatspruitstuk lopen ??
Ik kan er maar niet aan uit waarom dat zou zijn.....
Maar kwam nooit naast de inlaat collector.
Wat jij naar verwijst zijn de buizen die dienen voor de luchtgeleiding om warme lucht van de cylinderkoppen naar de choke te sturen, dit om de choke rapper te doen afgaan en dus op meer economical en minder gashoudend/bevuilend mengsel te rijden.
Zie http://www.wiringsdiagrams.com/schemati ... ne-diagram
4 : Intake manifold
14 : Intake manifold pre-heater pipe


Don't take life too seriously, nobody gets out alive.
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: ma 05 dec, 2005 12:45
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Melkwezer
- Contacteer:
Re: In het rood (oranje)
Ik kreeg mijn 90 TD5 in gemengd verbruik niet onder de 12L.
Enkel maar op puur autostrade (lees: onderweg naar vakantie) zakte die tot 10.5L.
Ik vermoed een combinatie van een zware voet met de verhoging en (veel te) grote banden.
Enkel maar op puur autostrade (lees: onderweg naar vakantie) zakte die tot 10.5L.
Ik vermoed een combinatie van een zware voet met de verhoging en (veel te) grote banden.

RRC 3.5 V8 Carbu aka Rage Rover
RRC 3.5 V8 EFI aka Road Rover
RRC 300TDI Proto aka Family Rover
Nissan Patrol R 3300TD (86) aka Loveno Mud Patrol
Nissan Patrol R 3300TD (89) aka Project LGM
Disco II TD5 => den enige die bolt
RRC 3.5 V8 EFI aka Road Rover
RRC 300TDI Proto aka Family Rover
Nissan Patrol R 3300TD (86) aka Loveno Mud Patrol
Nissan Patrol R 3300TD (89) aka Project LGM
Disco II TD5 => den enige die bolt

- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
- Fredd
- Vaste Waarde
- Berichten: 198
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2003 01:40
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Alabama, USA
Re: In het rood (oranje)
Soms, nie alle dagen meer.Wolf schreef:De Fredd leest hier toch nog altijd goe mee.
En hier kan ik nog meelezen, XRover bijna niet met de kleine letterkes en dat orange op zwart...
Don't take life too seriously, nobody gets out alive.
-
- LROCB-Member
- Berichten: 124
- Lid geworden op: ma 20 feb, 2012 23:38
- lrocb_lidnr: 0
Re: In het rood (oranje)
ik verbruik met mijn 110tdci hardtop ook maar 10 liter, met remork 11.5l, en vind dit zeer aanvaardbaar voor het kaliber auto. racen doe ik er niet mee, daar zijn andere autos voor, maar ik kom vlot mee in het verkeer. als een 90tdci bij normale rijstijl 12l verbruikt is er volgens mij iets mis...
fredjes: de buis die je bij keverblokken ziet lopen van de uitlaat naar het inlaatspruitstuk, is de verwarming voor de inlaat. dit om het rijden met koude motor te vergemakkelijken en bevriezing tegen te gaan in de winter.
grtz
fredjes: de buis die je bij keverblokken ziet lopen van de uitlaat naar het inlaatspruitstuk, is de verwarming voor de inlaat. dit om het rijden met koude motor te vergemakkelijken en bevriezing tegen te gaan in de winter.
grtz
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: In het rood (oranje)
Control toets en de "+" toest indrukken en alles wordt groter. Elke keer je dit doet gaat alle tekst wat vergrotenFredd schreef: .... En hier kan ik nog meelezen, XRover bijna niet met de kleine letterkes en dat orange op zwart...

CTRL en "-" heeft het tegengestelde effect.
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: In het rood (oranje)
Wolf schreef:had ik al per PB gestuurd.

Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- Fredd
- Vaste Waarde
- Berichten: 198
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2003 01:40
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Alabama, USA
Re: In het rood (oranje)
Peter en Wolf,Peter Puma schreef:Wolf schreef:had ik al per PB gestuurd.
Alle twee bedankt voor de hulp !

Don't take life too seriously, nobody gets out alive.
- Bely90
- Berichten: 132
- Lid geworden op: wo 10 mei, 2006 13:52
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Olen
Re: In het rood (oranje)
Werkt trouwens ook met ctrl en het scroll wieltje van de muisPeter Puma schreef:Control toets en de "+" toest indrukken en alles wordt groter. Elke keer je dit doet gaat alle tekst wat vergrotenFredd schreef: .... En hier kan ik nog meelezen, XRover bijna niet met de kleine letterkes en dat orange op zwart....
CTRL en "-" heeft het tegengestelde effect.
A dirty mind is a joy forever
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
Re: In het rood (oranje)
Toch niet met Firefox.Bely90 schreef:Werkt trouwens ook met ctrl en het scroll wieltje van de muisPeter Puma schreef:Control toets en de "+" toest indrukken en alles wordt groter. Elke keer je dit doet gaat alle tekst wat vergrotenFredd schreef: .... En hier kan ik nog meelezen, XRover bijna niet met de kleine letterkes en dat orange op zwart....
CTRL en "-" heeft het tegengestelde effect.
avatar = Hammerite-user.
- Henk
- Berichten: 3579
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: In het rood (oranje)
dat werkt wel onder firefox
- nielsc
- Berichten: 146
- Lid geworden op: wo 02 jul, 2008 14:37
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Deurne-Diest/Paal-Beringen
Re: In het rood (oranje)
amai allemaal rond de 10 liter ik wou dat dat bij mij ook was. 110 td5 2 inch lift op 255/85 banden altijd rond 12 liter, en ik rij al opt gemak.
Weet er iemand of een roofrack veel scheelt in verbruik?
Weet er iemand of een roofrack veel scheelt in verbruik?
- gLObetrotter
- Berichten: 80
- Lid geworden op: ma 17 apr, 2006 19:12
Re: In het rood (oranje)
nielsc schreef:amai allemaal rond de 10 liter ik wou dat dat bij mij ook was. 110 td5 2 inch lift op 255/85 banden altijd rond 12 liter, en ik rij al opt gemak.
Weet er iemand of een roofrack veel scheelt in verbruik?
minstens 10%!!!
- nielsc
- Berichten: 146
- Lid geworden op: wo 02 jul, 2008 14:37
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Deurne-Diest/Paal-Beringen
Re: In het rood (oranje)
Dus moogt ge toch tellen op ne liter op 100km meer verbruik met roofrack?
- Studio-MoHe
- Berichten: 15
- Lid geworden op: za 30 jun, 2012 13:31
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Koersel
- Contacteer:
Re: In het rood (oranje)
Kan beter ook stoppen met rekenen en genieten.
Maar nu jullie het toch hebben over roofracks...
Ik kan nog eentje gebruiken.
Dus, hop even naar de LR garage. Hier was het vriendelijke advies om even te kijken op het web.
Vond ik prima! Ook werd me verteld dat er maar een leverancier was.
Ondertussen op zoek , op het net.... maar blijken er toch meerdere leveranciers te zijn.
Dus laat maar komen jullie tips.
Ter info: wil het roofrack periodiek gebruiken ( wegens het verbruik) . en zou toch stevig willen staan als ik de kist (en) jc en dergelijke plaats.
maar daar ik ook naar het hoge noorden wil... wil ik op een 'normale' manier de sneeuw van dit dak doen!
Ervaring? wie?
Laatste puntje:
Ik dacht echt dat er iets mis was met me!
Telkens ik een Defender zag wuiven ze naar me of knipperen ze met hun lichten naar mij!
De eerste keren zat er telkens een mooie dame in en dacht ... deze wagen is op m'n lijf geschreven!
Maar iets later... helaas geen knappe dame maar een norse kerel. toen begon ik me toch ongerust te maken!
Tot de volgende
PS: leuk forum
ByBy
Maar nu jullie het toch hebben over roofracks...
Ik kan nog eentje gebruiken.
Dus, hop even naar de LR garage. Hier was het vriendelijke advies om even te kijken op het web.
Vond ik prima! Ook werd me verteld dat er maar een leverancier was.
Ondertussen op zoek , op het net.... maar blijken er toch meerdere leveranciers te zijn.
Dus laat maar komen jullie tips.
Ter info: wil het roofrack periodiek gebruiken ( wegens het verbruik) . en zou toch stevig willen staan als ik de kist (en) jc en dergelijke plaats.
maar daar ik ook naar het hoge noorden wil... wil ik op een 'normale' manier de sneeuw van dit dak doen!
Ervaring? wie?
Laatste puntje:
Ik dacht echt dat er iets mis was met me!
Telkens ik een Defender zag wuiven ze naar me of knipperen ze met hun lichten naar mij!
De eerste keren zat er telkens een mooie dame in en dacht ... deze wagen is op m'n lijf geschreven!
Maar iets later... helaas geen knappe dame maar een norse kerel. toen begon ik me toch ongerust te maken!
Tot de volgende
PS: leuk forum
ByBy
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
Re: In het rood (oranje)
awel ge hebt gelijk, maar hier maar af en toe, afhankelijk van wat de muis ervoor deed.Henk schreef:dat werkt wel onder firefox
avatar = Hammerite-user.
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: do 07 jul, 2011 12:56
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Wichelen
Re: In het rood (oranje)
laatst ook nog eens uitgerekend voor m'n 130 td5 met lr roofrack(leeg)+hardtop+daktent en luifel en redelijk goed geladen.
meestal ritten van 26 km met ongeveer helft snelweg aan gemiddeld 100 km/uur
710 km gereden en 71.85 liter getankt.
mooi resultaat vind ik zelf.
Op 25/7 met drie defs naar Billing UK.
1xdef 90
1xdef110 hcpu
1xdef130 hcpu
als we er aan denken zullen we de stats bijhouden en mededelen.
Mvg,
meestal ritten van 26 km met ongeveer helft snelweg aan gemiddeld 100 km/uur
710 km gereden en 71.85 liter getankt.
mooi resultaat vind ik zelf.
Op 25/7 met drie defs naar Billing UK.
1xdef 90
1xdef110 hcpu
1xdef130 hcpu
als we er aan denken zullen we de stats bijhouden en mededelen.
Mvg,
Defender 130 td5
disco 3
series 3 88'
disco 3
series 3 88'
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: In het rood (oranje)
Als iedereen echt eerlijk is over zijn verbruik .....is er geen enkele die onder de tien liter komt,met normaal te rijden.Studio-MoHe schreef:Nou, over dit 'gemiddeld' wil ik het nog wel eens hebben.
Ik heb een sterk vermoeden dat ik een ietsie-pietsie meer verbruik.
Daarom had ik "Deffie" tot de rand gevuld.
Na 475km ben ik maar gestopt om terug te vullen. dit lijkt me wel een gulzige meid.
Maar ja, dat is nu eenmaal het effect dat ik heb op meiden. ( ze worden gulzig) :-p))
Nu weet ik dadelijk wat de reacties gaan zijn... maar alvorens te reageren:
Neen , geen zware voet.
Neen ook geen Deffie rijervaring.
Ja, heb een klein en zacht off-road ritje gemaakt.
neen , zeker niet overladen en ja: weinig autobaan...
Dus ga ik dadelijk even naar het mooie Antwerpen rijden (autobaan)
fijn weekend
Ik kan met mijn DII juist onder de tien geraken als ik mij van verkeerslicht naar verkeerslicht laat "bollen"Zo is dat met Defenders ook....men kan er wel eens een enkele keer echt op letten ...maar over een gans jaar ...noppes.
Rooffrack er op = + 1 liter
Rob
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: In het rood (oranje)
Dat gewuif wil eigenlijk zeggen.....Kijk eens ...ik heb nog proper handjes....nog niet moeten sleutelen vandaag.Studio-MoHe schreef: Laatste puntje:
Ik dacht echt dat er iets mis was met me!
Telkens ik een Defender zag wuiven ze naar me of knipperen ze met hun lichten naar mij!
De eerste keren zat er telkens een mooie dame in en dacht ... deze wagen is op m'n lijf geschreven!
Maar iets later... helaas geen knappe dame maar een norse kerel. toen begon ik me toch ongerust te maken!

Rob
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: ma 05 jan, 2009 16:19
Re: In het rood (oranje)
Ik had de indruk dat mijn td4 enkel echt veel ging verbruiken (+12l) als je planché op de autosnelweg reed. Bij plaatselijk gebruik en toch de gaspedaal niet sparend altijd max 11l.
Ik had 2de ingebouwde dieseltank en was echt zalig... 1000 km autonomie...
Moet echt mijn best doen om mijn nieuwe disco4 onder de 11l te houden.
Ik had 2de ingebouwde dieseltank en was echt zalig... 1000 km autonomie...
Moet echt mijn best doen om mijn nieuwe disco4 onder de 11l te houden.
Disco 4
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: In het rood (oranje)
verbruik t'ja de eeuwige verschillen tussen de defender, zelfde als de banden
Mijn 130 tussen de 12 en 13 lt, veel korte afstanden op de snelweg zakt dit met een liter max
Onze D3 niet onder de 12 lt te krijgen maar weer het zelfde verhaal, korte ritten
Den V8 daar over zwijgen we


Mijn 130 tussen de 12 en 13 lt, veel korte afstanden op de snelweg zakt dit met een liter max
Onze D3 niet onder de 12 lt te krijgen maar weer het zelfde verhaal, korte ritten
Den V8 daar over zwijgen we


- Henk
- Berichten: 3579
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: In het rood (oranje)
pfff, geef mij dan toch maar een 88, ik kom met een volle tank meer dan een jaar toe ... 

- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: In het rood (oranje)
Waar werkt gij?Henk schreef:pfff, geef mij dan toch maar een 88, ik kom met een volle tank meer dan een jaar toe ...

- Henk
- Berichten: 3579
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: In het rood (oranje)
Volgens enkele forum-experten werk ik niet, ben enkel maar aanwezig 

-
- LROCB-Member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: ma 09 jan, 2006 22:22
- lrocb_lidnr: 642
- Woonplaats: Blauberg Herselt 04°55'48'' E - 51°02'56'' N
- Wolf
- LROCB-Member
- Berichten: 2342
- Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
- lrocb_lidnr: 316
- Woonplaats: Bij Father Damien
- Contacteer:
Re: In het rood (oranje)
oei, ik twijfelde zelfs aan die aanwezigheid.Henk schreef:Volgens enkele forum-experten werk ik niet, ben enkel maar aanwezig

avatar = Hammerite-user.
- Fredd
- Vaste Waarde
- Berichten: 198
- Lid geworden op: ma 28 jul, 2003 01:40
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Alabama, USA
Re: In het rood (oranje)
Ik heb de beste manier gevonden om goeikoop te rijden met een V8, er twee hebben.discofreak schreef:Den V8 daar over zwijgen we![]()
Vroeger reed ik iedere dag met de RRC V8 en moest ik iedere week gaan tanken.
Nu rijd ik half de tijd met die RRC V8 en de andere helft met een MB V8.
En nu moet ik de RRC V8 maar om de twee weken gaan vol tanken.


Don't take life too seriously, nobody gets out alive.
- Beerke
- LROCB-Member
- Berichten: 350
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2005 00:20
- lrocb_lidnr: 519
- Woonplaats: Heverlee
Re: In het rood (oranje)
Fredd schreef:Ik heb de beste manier gevonden om goeikoop te rijden met een V8, er twee hebben.discofreak schreef:Den V8 daar over zwijgen we![]()
Vroeger reed ik iedere dag met de RRC V8 en moest ik iedere week gaan tanken.
Nu rijd ik half de tijd met die RRC V8 en de andere helft met een MB V8.
En nu moet ik de RRC V8 maar om de twee weken gaan vol tanken.![]()



J'aime le travail bien fait... ... par les autres! ( Gaston attitude ;-))