mijn nieuwe kar
-
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 0
mijn nieuwe kar
na 8 weken zoeken, eindelijk iets geschikt gevonden, omdat ik een firmawagen krijg ben ik mijn hart gevolgd en een def gekocht, voor die 5000km per jaar die ik nog met mijn eigen wagen zal doen heb ik niet de luxe van een disco nodig.. enfin dit is het geworden;
Defender 110 puma TD4, uit 2007, met airco, wit, lichte vracht 2deurs.
plan is om de zomer zo nog wat te rijden, velgen-winch-winchbumper monteren, en dan als we terug zijn van onze ierland-reis in september hem volledig te spuiten.
fotos volgen, ik ga hem woensdag ophalen
tijdens mijn zoektocht ben ik nog volgende mooie dingen tegengekomen:
1. def 110 td5 lichte vracht 2deurs uit 2001 met 55dkm! wel carrossiewerk
2. disco II td5 5persoons uit 2003, 1e eigenaar, zilver met zwart leder, heel proper.
moest iemand interesse hebben voor een van deze, pb voor contactgegevens verkoper, voor mij is het geen handel maar als ik er iemand mee kan helpen...
grtz
Defender 110 puma TD4, uit 2007, met airco, wit, lichte vracht 2deurs.
plan is om de zomer zo nog wat te rijden, velgen-winch-winchbumper monteren, en dan als we terug zijn van onze ierland-reis in september hem volledig te spuiten.
fotos volgen, ik ga hem woensdag ophalen
tijdens mijn zoektocht ben ik nog volgende mooie dingen tegengekomen:
1. def 110 td5 lichte vracht 2deurs uit 2001 met 55dkm! wel carrossiewerk
2. disco II td5 5persoons uit 2003, 1e eigenaar, zilver met zwart leder, heel proper.
moest iemand interesse hebben voor een van deze, pb voor contactgegevens verkoper, voor mij is het geen handel maar als ik er iemand mee kan helpen...
grtz
-
- Peter Puma
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 1062
- Contacteer:
Re: mijn nieuwe kar
Congratz !
Ben benieuwd naar de foto's
Ben benieuwd naar de foto's

Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
-
- LROCB-Member
@rdfromk: nee het is een spaanse geworden, een vriend van mij doet in de buurt van benidorm de overnames van de staat, en er zijn dit jaar veel defenders vrijgekomen van spaanse parkwachters enzo.. via die maat vertrouwde ik het wel, de wagen heeft 'full service history' met facturen e.d. ... de papierwinkel is echt iet van niks, douane was 10cent in meteen in orde, nieuw 'certificate of conformity' bij landrover was ook op 2 dagen binnen... ik vond de prijzen hier in belgie echt wel een beetje gek, maar je ziet toch dat de 'gouden' defenders van hier steeds moeilijker aan de man zijn te brengen...
@peterpuma: ik ben er ook tevreden mee
fotos volgen, ik ben nog aan interieur-isolatie en bekleding laadruimte (het is een 3deurs hardtop) enzo bezig...
grtz
@peterpuma: ik ben er ook tevreden mee

grtz
- baudts
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 1139
-
- LROCB-Member
hier enkele fotos van mijn 110.
vanmiddag banden om velgen gelegd en wielen gemonteerd, ik vind het er persoonlijk wel leuk uitzien tegen de witte carrosseriekleur - het is toch een groot verschil tegen de originele witte stalen velgen.
aan de binnenkant ben ik nog bezig, nogal druk voor de rest dus t schiet ni echt op, maar mijn geluidsisolatie zit er al wel in rondom, evenals het zwart leder op de stoelen - het nieuwe vasttapijt - zelfgemaakte bekledingspaneeltjes (zijkanten aan gordels enzo). Nu nog ff wachten op mijn 'bulkhead deletion bar' (om het tussenschot wat lager te maken), dan kan ik de rest afwerken id laadruimte enzo.. deurpanelen heb ik aangepast met glasvlies en epoxyhars om een fatsoenlijke 16cm speaker kwijt te kunnen, en een soort van armsteuntje, de panelen moeten nog drogen tot woensdag dan schuren en bekleden met alcantara (zelfde als hemel en zijbekledingen) fotos binnenkant volgen.

vanmiddag banden om velgen gelegd en wielen gemonteerd, ik vind het er persoonlijk wel leuk uitzien tegen de witte carrosseriekleur - het is toch een groot verschil tegen de originele witte stalen velgen.
aan de binnenkant ben ik nog bezig, nogal druk voor de rest dus t schiet ni echt op, maar mijn geluidsisolatie zit er al wel in rondom, evenals het zwart leder op de stoelen - het nieuwe vasttapijt - zelfgemaakte bekledingspaneeltjes (zijkanten aan gordels enzo). Nu nog ff wachten op mijn 'bulkhead deletion bar' (om het tussenschot wat lager te maken), dan kan ik de rest afwerken id laadruimte enzo.. deurpanelen heb ik aangepast met glasvlies en epoxyhars om een fatsoenlijke 16cm speaker kwijt te kunnen, en een soort van armsteuntje, de panelen moeten nog drogen tot woensdag dan schuren en bekleden met alcantara (zelfde als hemel en zijbekledingen) fotos binnenkant volgen.

- brutus 2-zak
ferme def MAAR de witte letters moeten aan de binnenkant 

After Monday and Tuesday even the calendar says W T F ...
- Peter Puma
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 1062
- Contacteer:
Ik ben erg benieuwd naar het vervolg 

Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
-
- LROCB-Member
veel werk en weinig tijd, dan blijven de eigen projecten staan he... vant weekend toch proberen af te werken tussendoor..
men dynamat (acoustische isolatie) zit er wel allemaal in en moet zeggen dat het een geweldig verschil maakt tegen vroeger, het kost wel wat geld maar het resultaat is naargelang
nooit gedacht dat ik een defender zo 'acoustisch dood' zou krijgen, met dank aan puma-motor, 6bak en dynamat... een echte aanrader!
grtz
erik
men dynamat (acoustische isolatie) zit er wel allemaal in en moet zeggen dat het een geweldig verschil maakt tegen vroeger, het kost wel wat geld maar het resultaat is naargelang

grtz
erik
- nielsc
Foto's van ? Ik wou ook altijd zoal iets doen, en had ook dynamat tegen gekomen, maar is wel prijzig vond ik. Ik heb wel een 5 deurs 110 op LV en heb ook al gedacht om het wolf defender radiation hazard isolatie te gebruiken voor de winter en het geluid.erik l schreef:veel werk en weinig tijd, dan blijven de eigen projecten staan he... vant weekend toch proberen af te werken tussendoor..
men dynamat (acoustische isolatie) zit er wel allemaal in en moet zeggen dat het een geweldig verschil maakt tegen vroeger, het kost wel wat geld maar het resultaat is naargelangnooit gedacht dat ik een defender zo 'acoustisch dood' zou krijgen, met dank aan puma-motor, 6bak en dynamat... een echte aanrader!
grtz
erik
Niels
-
- LROCB-Member
niels, zo gauw ik tijd heb zal ik de fotos van mijn camera halen en posten, met dank aan trage pc en camera is dit wel een geduld-werkje, van de week komt dat wel goe..
het isoleren en afwerken is wel wat werk, maar in mijn ogen zeker de moeite!
grtz
erik
het isoleren en afwerken is wel wat werk, maar in mijn ogen zeker de moeite!
grtz
erik
- wouter´s90
- lrocb_lidnr: 1267
- Contacteer:
Kan het zijn dat ik uw Defender vorige week nog op originele velgen in het centrum van westmalle heb zien geparkeerd staan?erik l schreef:hier enkele fotos van mijn 110.
Defender 90 Td5 1999
Range Rover TdV8 2007
Mini Cooper 1380
DIFF LOCK+ LOUD PEDAL= solution
Range Rover TdV8 2007
Mini Cooper 1380
DIFF LOCK+ LOUD PEDAL= solution
-
- LROCB-Member
wouter, zou goed kunnen, ik heb de velgen er nog maar pas onder gelegd... trouwens zeer tevreden over de wielen, het is een repro Mach5/ZU velg in staal, komt uit Nederland, TUV gekeurd en geschikt voor Defender... ik had beetje bang vant balanceren, maar dat viel 100% mee, en de velg kost zowat de helft van wat een echte ZU kost... komt wel beetje buiten de wielkastverbreders maar dit is minimaal (misschien plaats ik nog de extra brede wielkastverbreders)
grtz
erik
grtz
erik
- frog
Mach 5 en ZU zijn totaal verschillende velgen. ZU is Tüv gekeurd, een mach5 niet. Ik wist niet dat er nog een ander merk was. Heb je geen duidelijkere foto?
Knappe def trouwens
Knappe def trouwens
- Henk
- lrocb_lidnr: 30
Mach5 is nu ook in alu verkrijgbaar.
Zie http://www.devon4x4.com/index.php?page= ... &Itemid=14
Zie http://www.devon4x4.com/index.php?page= ... &Itemid=14
- frog
Wist ik niet. Deze zijn waarschijnlijk uit te balanceren