Land Rover discovery 2
-
- lrocb_lidnr: 0
Land Rover discovery 2
Hallo,
Graag had ik wat info gehad nopens de aankoop van een discovery 2 2.5TD5.
Voordien heb ik range rover gehad P38, ging redelijk wat aan stuk...
Discovery zou als tweede wagen zijn ( wagen met trekhaak nodig, ruime koffer voor grote hond..) zo'n 10000 km per jaar en ook uit passie voor land rover.
Heb reeds één op t oog, bj 06/2002,187000km is de TD5 met aanpassing naar euro 3 norm ( 262 co² en 139 pk ), wagen is van eerste eigenaar, met oh boekje, en alle facturen van onderhoud ( bij LR dealer om de 15000 km ) zijn bij de wagen. Is uitvoering zonder luchtvering en manuele bak.
Wagen is mooi onderhouden en vrij van schade zoals krassen en dergelijke. Kabel naar ECU werd reeds vervangen alsook dichting aan verstuivers.
Waar dien ik nog verder op te letten ( is eerste discovery )? Heb heel wat gelezen qua problemen ( vooral bij eerste td5's ), en ook dat onderhoud belangrijk is maar dit heeft hij steeds gehad.
Alvast bedankt
Graag had ik wat info gehad nopens de aankoop van een discovery 2 2.5TD5.
Voordien heb ik range rover gehad P38, ging redelijk wat aan stuk...
Discovery zou als tweede wagen zijn ( wagen met trekhaak nodig, ruime koffer voor grote hond..) zo'n 10000 km per jaar en ook uit passie voor land rover.
Heb reeds één op t oog, bj 06/2002,187000km is de TD5 met aanpassing naar euro 3 norm ( 262 co² en 139 pk ), wagen is van eerste eigenaar, met oh boekje, en alle facturen van onderhoud ( bij LR dealer om de 15000 km ) zijn bij de wagen. Is uitvoering zonder luchtvering en manuele bak.
Wagen is mooi onderhouden en vrij van schade zoals krassen en dergelijke. Kabel naar ECU werd reeds vervangen alsook dichting aan verstuivers.
Waar dien ik nog verder op te letten ( is eerste discovery )? Heb heel wat gelezen qua problemen ( vooral bij eerste td5's ), en ook dat onderhoud belangrijk is maar dit heeft hij steeds gehad.
Alvast bedankt
- Kris
- LROCB-Member
Re: Land Rover discovery 2
Is de vraagprijs "marktconform" voor een exemplaar van 10 jaar oud ? Normaal moet een td5 véél méér kilometers aankunnen dan wat nu op de teller staat.
Kris
-
vraagprijs is 6500 euro, naar mijn menig is dat wel nog een ca va prijs..?
- eL Tee
- lrocb_lidnr: 538
4 à €5k
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
- De Rob
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 183
- Contacteer:
prijs is o.k ...mischien nog een € 500,00 naar beneden.Tristan schreef:vraagprijs is 6500 euro, naar mijn menig is dat wel nog een ca va prijs..?
Het chassis goed bekijken op roest....zekers het achterste gedeelte en de dwarsliggers.
Voor de vooras een geplooide buis waar de bumper onderaan zit vastgeschroeft.Deze roesten gewoon er van onder.
traditionele olielekken .....en het gekreun van de koperen bus in het vliegwiel bij koud vertrekken en of achteruitrijden..
Dus, proefrit doen op zijn eerste water s'morgens.
Rob
-
Bij de testrit stond hij koud, maakte geen rake geluiden.
4x4 L werk goed ( vooruit en achterruit ).
Heeft inderdaad wat roest aan de achterzijde van chassis maar zeer oppervlakkig perfect afschuurbaar en overschilderbaar.
Qua olielekken, dichting verstuivers en kabelbaan naar ECU werd reeds vervangen, voor de rest wat zweet vanonder maar zeker
geen druppels of verse olie te bespeuren voor en na testrit.
4x4 L werk goed ( vooruit en achterruit ).
Heeft inderdaad wat roest aan de achterzijde van chassis maar zeer oppervlakkig perfect afschuurbaar en overschilderbaar.
Qua olielekken, dichting verstuivers en kabelbaan naar ECU werd reeds vervangen, voor de rest wat zweet vanonder maar zeker
geen druppels of verse olie te bespeuren voor en na testrit.
-
Kogel is door de kerk, discovery staat op de oprit. De prijs is uiteindelijk 5000 euro geworden... al eens mooi gewassen, blinkt als een spiegel.
Volgende week alle olie vernieuwen en filters vervangen en alles nog eens grondig laten nakijken door garagist en dan genieten...
Bedankt voor alle info.
Volgende week alle olie vernieuwen en filters vervangen en alles nog eens grondig laten nakijken door garagist en dan genieten...
Bedankt voor alle info.
-
-
-
- Basil
proficiat, ziet er inderdaad zeer mooi uit
den hond gaat gelukkig zijn, gij hopelijk ook
den hond gaat gelukkig zijn, gij hopelijk ook

TEAM garage "DE SCHUUR"
-
Ik zeker, sinds dat de p38 weg was tot steeds wat heimwee gehad naar een LAND ROVER
en nu staat er terug eentje thuis.
Hopelijk wel wat minder dingen aan stuk gaan..
Ga hem toch om de 7500 km steeds eens nieuwe olie geven en eens laten nazien, en alle weken de spons
erover... en daar hij als tweede wagen zal hij niet overdreven veel km doen en hopelijk nog lang meegaan...
en nu staat er terug eentje thuis.
Hopelijk wel wat minder dingen aan stuk gaan..
Ga hem toch om de 7500 km steeds eens nieuwe olie geven en eens laten nazien, en alle weken de spons
erover... en daar hij als tweede wagen zal hij niet overdreven veel km doen en hopelijk nog lang meegaan...
-
- LROCB-Member
proficiat met de aankoop tristan, het ziet er een correcte auto uit, daar ga je zeker geen spijt van krijgen, wel belangrijk dat hij vakkundig wordt onderhouden, maar dat is eigenlijk bij elke auto zo...
-
Heb een goede garagist die aan een schappelijke prijs werkt, Britisch car parts is net om de hoek.
Om de 7500 km gaat hij eens binnen voor check up en filters en olie vernieuwen, zoe goed mogelijk
hem onderhouden zodat hij nog lang meegaat...
Nu al ver een weekje met gereden en moet zeggen dat de TD5 motor echt aangenaam is, alles gaat op
zijn gemakje maar heel soepel heeft zijn vermogen bij lage toerentallen en relatief stille motor nog...
Om de 7500 km gaat hij eens binnen voor check up en filters en olie vernieuwen, zoe goed mogelijk
hem onderhouden zodat hij nog lang meegaat...
Nu al ver een weekje met gereden en moet zeggen dat de TD5 motor echt aangenaam is, alles gaat op
zijn gemakje maar heel soepel heeft zijn vermogen bij lage toerentallen en relatief stille motor nog...
-
- LROCB-Member
tristan, fijn om te horen dat je tevreden bent met je aankoop... en ik heb er 2 in onderhoud met +400000km (zonder noemenswaardige problemen, een koppeling vervangen op 300dkm vind ik geen schande..) dus je komt nog wel even toe