Wiellagers
- defender90
- lrocb_lidnr: 0
Wiellagers
Ik heb spel op mijn wiellagers. Nu ben ik van plan om deze zelf te vervangen. Kan ik ook mee de remschijven doen. Nu zit ik met volgend probleem: de ene zegt dat je de oude afstandsbus in 90% van de gevallen weer kan gebruiken en de andere zegt dat je ze in 90% van de gevallen niet meer kan gebruiken. Wie heeft er hier ervaring mee. Het gaat dus om een defender TD5 van 2004.
- Henk
- lrocb_lidnr: 30
Re: Wiellagers
als je de naaf niet vervangt en je gebruikt de originele lagers van timken dan hoef je waarschijnlijk geen nieuwe spacer
gebruik je andere lagers (een ander merk of chinese of aftermarket brol) dan zit het er dik in dat je een nieuwe spacer nodig hebt voor de juiste voorspanning te verkrijgen
gebruik je andere lagers (een ander merk of chinese of aftermarket brol) dan zit het er dik in dat je een nieuwe spacer nodig hebt voor de juiste voorspanning te verkrijgen
- defender90
Was toch van plan om lagers van TIMKEN te gebruiken. Maar wat als ik de lagers vervangen heb en merk dat ik teveel of te weinig spel heb?
- Henk
Te weinig speling: er bestaan extra dunne spacerringen sets idem als voor je swivelpin
Te veel speling: je hebt een grotere spacer van doen
- defender90
Ik zal er gewoon aan beginnen en zie dan wel. Al doende leert men 

- De Rob
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 183
- Contacteer:
Deze spacerrings zijn wel iets anders als die shimms van de swivels hé Henkie.Henk schreef:Te weinig speling: er bestaan extra dunne spacerringen sets idem als voor je swivelpin
Wat is extra dun.....Ik heb al die ringen in huis en die lopen op/af met 0.05mm per maat.Elke maat is een andere part nr.
Rob
- defender90
Dan kan ik ze mss beter bij u aan de deur komen vervangen Rob
Heb ik mee wat professionele hulp. Wanneer kan dat?

Heb ik mee wat professionele hulp. Wanneer kan dat?

- Henk
Ik wou gewoon duidelijk maken dat er spacerringen bestaan. En zoals je zegt bestaan die in oplopende dikte
- De Rob
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 183
- Contacteer:
U kan ook overstappen naar het "oud" systeem......met twee moeren en de shimmring er tussen uit.(moer die er nu opzit wegdoen)
Kunt ge van uw rollagers gewoon de speling afregelen door de platte moer goed met de hand aan te draaien.
Rob
Kunt ge van uw rollagers gewoon de speling afregelen door de platte moer goed met de hand aan te draaien.
Rob
- zeerover
- lrocb_lidnr: 548
En dat is precies 10Nm, echt waar.De Rob schreef:U kan ook overstappen naar het "oud" systeem......met twee moeren en de shimmring er tussen uit.(moer die er nu opzit wegdoen)
Rob
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur