Ik ben net een seizoen in de franse alpen gaan doen deze winter men men Disco 2.
Ik menig mij te herinneren dat ik hier iets gelezen heb over problemen met een brandstoffilter (lampje in dashboard begon te branden) na harde/lange vriesperiode, dat er water in zou terecht zijn gekomen, en dat dit op de lossen valt met de filter te koken ofzoiets...
Het kan best zijn dat ik hier wat onzin aan het uitkramen ben maar de filter is vorige zomer vervangen dus zou het raar vinden moest ik hem al weer moeten vervangen...
Iemand enig idee?
Op men dashboard zijn ook de lampjes van ABS en TC gaan branden... sensoren aan de wielen kapot? Valt dit zelf simpel op te lossen/ uit te lezen...?
brandstoffilter + ABS TC
-
- lrocb_lidnr: 0
- eL Tee
- lrocb_lidnr: 538
Re: brandstoffilter + ABS TC
Vul in jouw profiel eens in van waar je bent...
Ik heb een Nanocom waarmee ik jouw kompjoeters uit kan lezen ('k heb zelf een D2) en resetten. Ik woon in Herzele.
Resetten -> toertje doen en kijken wanneer de lichtjes weer opspringen (wel uitlokken door op een glad wegdek de TC en de ABS eens hun werk te laten doen).
Dat van de filter koken, daar heb ik nog nooit van gehoord... Steek gewoon een nieuwe brandstoffilter. Voor wat dat maar kost...
Ik heb een Nanocom waarmee ik jouw kompjoeters uit kan lezen ('k heb zelf een D2) en resetten. Ik woon in Herzele.
Resetten -> toertje doen en kijken wanneer de lichtjes weer opspringen (wel uitlokken door op een glad wegdek de TC en de ABS eens hun werk te laten doen).
Dat van de filter koken, daar heb ik nog nooit van gehoord... Steek gewoon een nieuwe brandstoffilter. Voor wat dat maar kost...
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
-
Soms Gent
Soms Antwerpen
Soms Antwerpen
- eL Tee
Awel, wanneer je eens van Gent naar A'pen rijdt (of omgekeerd), maak dan een klein ommetje naar Herzele (ik woon 8 minuutjes van de afrit Erpe-Mere, E40), 'k hang de Nanocom even aan jouw D2, 'k lees de fouten uit en reset deze, we doen een toertje om te zien of de fouten uit blijven. En dan zien we wel voor de volgende stappen.
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
-
Spijtig ik rij vanavond naar Antwerpen, maar heb geen tijd want moet naar een familiefeest...
Geef anders je adres en gsm nummer dan kan ik altijd even bellen of je thuis bent en tijd hebt ofzo...
Alvast nen DIKKE merci!
Geef anders je adres en gsm nummer dan kan ik altijd even bellen of je thuis bent en tijd hebt ofzo...
Alvast nen DIKKE merci!
- eL Tee
Zie PB.