motor loopt warm

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
urm
lrocb_lidnr: 0

motor loopt warm

Ongelezen bericht door urm »

Mijn motor 2.5 NA bouwjaar 1986 loopt warm na nieuwe vulling radiator en vervangen van motorolie
De constante temperatuur schommelingen tussen 70 en 110 graden wat normaal iets onder de 80 graden zou moeten zitten
Bij het opzetten van de verwarming zakt de temperatuur even( de verwarming blaast dan warme lucht) maar dan begint de verwarming koude lucht te blazen en loopt dan de motor terug warm
Ik denk dat de theromstaat stuk is, of is het de voeler die in de leidingen zit
slecht contact of versleten?
Dit probleem heb ik al even maar door de verwarming op te zetten was dit verholpen, nu niet meer dus
Zijn er bepaalde dingen waar ik moet op letten bij het vervangen van een thermostaat
Gr Urm
ranger

Re: motor loopt warm

Ongelezen bericht door ranger »

waarschijnlijk lucht in het koelwatersysteem.
urm

Hallo Ranger
Ik heb de radiator gevuld tot het aangegeven peil
Hoe doe ik dit :ontluchten
Ben nog vrij groen als meubelmaker
Gr Urm
zeerover
lrocb_lidnr: 548

Ongelezen bericht door zeerover »

urm schreef:Mijn motor 2.5 NA bouwjaar 1986 loopt warm na nieuwe vulling radiator en vervangen van motorolie
De constante temperatuur schommelingen tussen 70 en 110 graden wat normaal iets onder de 80 graden zou moeten zitten
Bij het opzetten van de verwarming zakt de temperatuur even( de verwarming blaast dan warme lucht) maar dan begint de verwarming koude lucht te blazen en loopt dan de motor terug warm
Ik denk dat de thermostaat stuk is, of is het de voeler die in de leidingen zit
slecht contact of versleten?
Dit probleem heb ik al even maar door de verwarming op te zetten was dit verholpen, nu niet meer dus
Zijn er bepaalde dingen waar ik moet op letten bij het vervangen van een thermostaat
Gr Urm
Ontluchten! Radiator open draaien, tot dat deze vol is, daarna een slang van de radiator ven de verwarming losmaken en zorgen dat er koelvloeistof uit beide zijden komt. Reservoir vullen tot aan de rand. Een proefrit maken met de verwarming aan. Rijden tot dat de motor warm is, thermostaat moet zeker open zijn, en controleren dat de verwarming werkt. Reservoir op niveau zetten nadat de motor koud is.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
urm

Thanks
Net gedaan
Het resultaat is nog idem, loopt nog steeds warm

Gr Urm
Wolf
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 316
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wolf »

Ik doe het zo;
LR vooraan omhoog zetten totdat de vulstop van de radiator hoger staat dan dan debovenkant va nde verwarmongsradiator.
Dan vullen en klaar is kees.
Das telkens goed gelukt.
urm

een job voor morgen avond
Thanks
urm

Ontlucht en nog steeds hetzelfde
Uiteindelijk de oorzaak gevonden, motorblok zeer nat van koelvloeistof en zeer veel druk in het koelsystheem = culas stuk schade is nog beperkt geen water in het motorblok, de koelvloeistof wordt gewoon naar buiten geblazen door het overloopventiel als de motor warm is
al wat bijgevuld is is er terug uit

Gr Urm
steven 90

Ongelezen bericht door steven 90 »

urm schreef:Ontlucht en nog steeds hetzelfde
Uiteindelijk de oorzaak gevonden, motorblok zeer nat van koelvloeistof en zeer veel druk in het koelsystheem = culas stuk schade is nog beperkt geen water in het motorblok, de koelvloeistof wordt gewoon naar buiten geblazen door het overloopventiel als de motor warm is
al wat bijgevuld is is er terug uit

Gr Urm

Het goede nieuws is dat die vrij makkelijk zelf te vervangen is,het nadeel is als je de kop eraf pakt dat er waarschijnlijk nog dingen moeten gebeuren, zoals kleppen slijpen en honen en van die toestanden.
Ik weet misschien wel hier in de streek waar ze u kunnen verder helpen moest je het zelf willen doen. ;)
mg S
Plaats reactie