voering trommelrem zelf lijmen?
- Wolf
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 316
- Contacteer:
voering trommelrem zelf lijmen?
Tis niet van een auto.
Er bestaat lijm voor alles,dus.....
Volgens autoshop kan dit alleen professioneel?? met een bakoven.
Er bestaat lijm voor alles,dus.....
Volgens autoshop kan dit alleen professioneel?? met een bakoven.
- Reko
- lrocb_lidnr: 720
- Contacteer:
Re: voering trommelrem zelf lijmen?
Dat moet idd proffesioneel gebeuren.. Ik heb er nog naar gevraagd omdat ik het revetteren van mn SerieIII remschoenen niet echt betrouwbaar vond..
Ik heb al vrienden genoeg.. Stuur dus assjeblieft geen vriendschapsverzoek op faeciesbook!
- wodan
- Vaste Waarde
Kan je niet veilig zelf doen verwacht ik.
Anders remco eens bellen, die doen zulks dacht ik, misschien zelfs op maat.
Maar gewoon een nieuwe kopen als je een courante maat hebt, gaat altijd goedkoper zijn...
En dan heb je weer een nieuwe ipv een oude opgelapte
Anders remco eens bellen, die doen zulks dacht ik, misschien zelfs op maat.
Maar gewoon een nieuwe kopen als je een courante maat hebt, gaat altijd goedkoper zijn...

85 K30,6.2D,th400,NP208,D60/FF14B,4.56 Detroit lock,36/12.5/16.5 GdYr MT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
- Wolf
- LROCB-Member
- Contacteer:
Voor zoiets ben ik vlug overtuigd.wodan schreef: Maar gewoon een nieuwe kopen als je een courante maat hebt, gaat altijd goedkoper zijn...
ik heb 4 nieuwe besteld maar levering kan een tetteke duren,
vandaar de vraag.
- Kris
- LROCB-Member
Als voor uwen 110 is zullen 't wel géén STC2796's zijn. Mochten het dat type zijn dan kan je m'n nieuwe hebben in ruil voor uw nieuwe als ze toekomen.
'k Herinner me toen 'k 16-17 was (toen de dieren nog spraken) da'k een paar keer voor m'n oudere broer trommelremmen van een 2PK binnengestoken heb in de Burglaan in Gent voor nieuwe voeringen doch dat dat een jaar later gestopt is. Lijmen zou'k niet riskeren - zelfs niet met 2 componentenlijm.
'k Herinner me toen 'k 16-17 was (toen de dieren nog spraken) da'k een paar keer voor m'n oudere broer trommelremmen van een 2PK binnengestoken heb in de Burglaan in Gent voor nieuwe voeringen doch dat dat een jaar later gestopt is. Lijmen zou'k niet riskeren - zelfs niet met 2 componentenlijm.
Kris
- Wolf
- LROCB-Member
- Contacteer:
al een geluk dat J hier niet meer komt.Kris schreef:Als voor uwen 110 is
- tis niet voor een auto, schreef ik.
- mijne 110 is te koop, dus is die in orde.
't is voor mijn nieuw hobby.

- De Rob
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 183
- Contacteer:
Wolf schreef:al een geluk dat J hier niet meer komt.Kris schreef:Als voor uwen 110 is
- tis niet voor een auto, schreef ik.
- mijne 110 is te koop, dus is die in orde.
't is voor mijn nieuw hobby.![]()
Awel Willy,...
Ik weet niet waar u mee bezig bent...........
Voor echte oldtimers waar geen remschoenen meer voor te vinden zijn....
Dat kunt ge wel zelf lijmen.Als dat remschoenen zijn die niet al te groot zijn van straal.
1)Remvoering op de meter... In de dikte die u nodig heeft 4 mm 5 mm 6 mm??
2)Komponenten colle.... Die een redelijk lange droogtijd heeft.( minimum2u) Ge kent wel die tuben met twee aan mekaar.Deze die men op metaal kan gebruiken.Deze kunnen tot 600° verdragen.
3)Spanbanden (zoals aan radiatortuben maar dan veel groter).
Stuk remvoering afzagen dat op het geruwde metaal van de remschoen past. Iets te lang en iets te breed lieftst.
Colle mengen en beide zijden goed insmeren.
Remvoering over de schoen plooien. Als tijdelijke hulp kan men op de uiteinden een kleine griptang of sergantje zetten.
Nu neemt men gepaste spanband en leg die rond de schoen.....Begin maar aan te draaien.één kant van de spanband zal in rechte lijn komen te staan. Goed aandraaien zodat de overbodige "colle" er tussen uit komt. Griptangen en sergantjes er af.Dit doet men met alle remschoenen.
Leg nu alles in de elektrische oven van moeder de vrouw op 100°. bvb op een stuk plaatijzer met wat zand op zodat de overbodige lijm die er nu zekers nog zal van tussen komen niet op het glas van moeders oventje komt. Een uurtje .Oven af en laat overnacht liggen....
Spanbanden er af....
Overtollige remvoering wegvijlen met bastaard metaalvijl en de twee uiteinden schuin aanleggen. .
Remvoering oppervlak met een band schuurpapier korrel 60 opkuisen.
Nu moogt ge eens beginnen kappen met een beitel om de nieuw geplakte remvoering er af te krijgen.No way.De stukken metaal kapt u er mee uit.
Zie ook dat de remtrommels vrij zijn van al te grote slijtgroeven.Best dan uitdraaien.
Deze werkwijze doen ze in de auto onderdelen centra ook ...Ook met component lijm. Weliswaar met een andere oven en hun opspansystemen zijn wel van een andere meer solidere uitvoering.Heb ik bij O.K Geel al goed gadegeslagen deze werken.Daar doen ze dat nog.....
Ik zeg nu niet dat ik deze werken al dikwijls zelf heb gedaan...maar toch al verschillende malen voor oude wagens.
Rob
- Wolf
- LROCB-Member
- Contacteer:
hey Rob, heb je nog zo van die cursussen?
Super, bedankt. Ik heb er nieuwe besteld via via, maar ga dat met die oude toch eens proberen.
Bij autoshop in AArschot vragen ze voor dat lijmen veel meer dan nieuwe.
Ik heb de remvoering nog, deze ziet er nog goed uit en is er "gewoon" afgekomen bij monteren van de trommel.
't is geen geheim project zulle, het gaat over een caravanneke. Iedereen moet dat hier niet weten; dat is ni cool voor LR-mannen

Super, bedankt. Ik heb er nieuwe besteld via via, maar ga dat met die oude toch eens proberen.
Bij autoshop in AArschot vragen ze voor dat lijmen veel meer dan nieuwe.
Ik heb de remvoering nog, deze ziet er nog goed uit en is er "gewoon" afgekomen bij monteren van de trommel.
't is geen geheim project zulle, het gaat over een caravanneke. Iedereen moet dat hier niet weten; dat is ni cool voor LR-mannen

- Wolf
- LROCB-Member
- Contacteer:
Rob, zou je niet eens een boekje uitbrengen met al uw trics en trucs voordat ge stopt met Lr's?
Uncle Rob, The Bushmechanic.
Ik heb al een tekening voor de omslag;
Nonkel Rob staat ergens in de brousse zonder olie en giet geperst bananensap in de motor ter vervanging van de olie.
Nonkel Rob staat ergens in de brousse zonder olie en giet geperst bananensap in de motor ter vervanging van de olie.

- De Rob
- LROCB-Member
- Contacteer:
Wolf schreef:Rob, zou je niet eens een boekje uitbrengen met al uw trics en trucs voordat ge stopt met Lr's?
Bananensap lichtjes opkloppen met Geitenmelk......Lekkende rempompjes opdraaien met het haar van coccosnoten.Niets lek meer

Rob
- Wolf
- LROCB-Member
- Contacteer:
Sinds mijne camper te koop staat open ik hier teveel non-Lr items vind ik zelf zulle.
Maar toch nog even verder hierover.
De constructeur zegt laconiek dat nieuwe remschoenen niet meer leverbaar zijn.
Volgens mij kan dat niet want het is een ALKO-chassis en er zijn teveel modellen en trailers die 't zelfde chassis hebben.
Iemand een concreet idee waar ik ergens terecht kan op zoek naar nieuw remschijven.
(De Rob-methode hou ik in reserve)

Maar toch nog even verder hierover.
De constructeur zegt laconiek dat nieuwe remschoenen niet meer leverbaar zijn.
Volgens mij kan dat niet want het is een ALKO-chassis en er zijn teveel modellen en trailers die 't zelfde chassis hebben.
Iemand een concreet idee waar ik ergens terecht kan op zoek naar nieuw remschijven.
(De Rob-methode hou ik in reserve)
- eL Tee
- lrocb_lidnr: 538
Een chassisfabrikant heeft niet direct iets te maken met een asfabrikant.
Je zou eerder eens moeten uitvogelen wie de fabrikant is van de as, eerder dan de fabrikant van het chassis.
Allez, dat zou ik toch denken.
Je zou eerder eens moeten uitvogelen wie de fabrikant is van de as, eerder dan de fabrikant van het chassis.
Allez, dat zou ik toch denken.
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
- Wolf
- LROCB-Member
- Contacteer:
kzal dat eens proberen te vogelen, maar ik denk dat dat dezelfde zal zijn; Ik ezm ijn licht eens opsteken bij firma's die Alko-trailers maken.
- Henk
- lrocb_lidnr: 30
- Wolf
- LROCB-Member
- Contacteer:
ik heb er just ene gevonden in Wommelgem. thanks
- De Rob
- LROCB-Member
- Contacteer:
Wolf schreef:ik heb er just ene gevonden in Wommelgem. thanks
In Wommelgem aan het rond punt of in Westmalle op het industrieterrein "Delften",Zit er een firma " http://www.hartgerink.be".Die hebben alles wat met aanhangers van alle soorten te maken heeft.... gaspompen,komplete assen , Oploopsystemen,wielen,winches in alle groottes... De moeite om eens binnen te gaan.Ik heb daar ooit ook remschoenen en remkabel gaan halen voor een caravan die dertig jaar ergens op een camping stil had gestaan.Als ge uw oude remschoenen meeneemt zeg die magazijnier direkt van welk merk as het er zijn.Ik ga daar altijd voor gaspompen.
Rob