Series van LV naar dubbel gebruik

Hier kun je je eens goed laten gaan
Henk
lrocb_lidnr: 30

Series van LV naar dubbel gebruik

Ongelezen bericht door Henk »

Mijn Series is van 1982 en denk er al een tijdje over om die weer in te schrijven als oldtimer maar dan blijf ik met de relatief hoge verkeersbelasting zitten.
Als ik die om laat zetten naar dubbel gebruik zit ik volgend jaar wel vast aan die nieuwe BIV of niet?
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
zeerover
lrocb_lidnr: 548

Re: Series van LV naar dubbel gebruik

Ongelezen bericht door zeerover »

Henk schreef:Mijn Series is van 1982 en denk er al een tijdje over om die weer in te schrijven als oldtimer maar dan blijf ik met de relatief hoge verkeersbelasting zitten.
Als ik die om laat zetten naar dubbel gebruik zit ik volgend jaar wel vast aan die nieuwe BIV of niet?
Volgens mij niet. Ik zit met hetzelfde probleem met mijn Ninety '84
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Kris
LROCB-Member

Ongelezen bericht door Kris »

zeerover schreef:
Henk schreef:Mijn Series is van 1982 en denk er al een tijdje over om die weer in te schrijven als oldtimer maar dan blijf ik met de relatief hoge verkeersbelasting zitten.
Volgens mij niet. Ik zit met hetzelfde probleem met mijn Ninety '84
Jawel. Bij omzetting van LV naar PW betaal je wel degelijk BIV. Tot op heden was dat niet veel (te lui om te zoeken : +- 60€) maar met die "10% euro blauwe doemp taks" dikt dat serieus aan (volgend jaar 1/3 nieuw bedrag en 2/3e oud bedrag). BIV op O-plaat is - denk ik - wel degelijk ook verschuldigd tenzij er een nieuwe oldtimerregeling ontstaat (die in de pipeline zit) die dat zou wijzigen voor o-platen.
Kris
Henk
lrocb_lidnr: 30

Ongelezen bericht door Henk »

Dus??
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Kris
LROCB-Member

Henk schreef:Dus??
Dus wat ?
Kris
rrbert
lrocb_lidnr: 0

Ongelezen bericht door rrbert »

BIV voor voertuigen meer dan 25 jaar is altijd 40 euro ( zie site vlaamse regering, kan zelf je berekening simuleren )!

Begon het al warm te krijgen. :mrgreen:
Kris
LROCB-Member

rrbert schreef:BIV voor voertuigen meer dan 25 jaar is altijd 40 euro ( zie site vlaamse regering, kan zelf je berekening simuleren )!

Da's goed nieuws. Wagens van meer dan 25 jaar vervuilen immers niet ;-)
Kris
zeerover
lrocb_lidnr: 548

Ongelezen bericht door zeerover »

Kris schreef:
rrbert schreef:BIV voor voertuigen meer dan 25 jaar is altijd 40 euro ( zie site vlaamse regering, kan zelf je berekening simuleren )!

Da's goed nieuws. Wagens van meer dan 25 jaar vervuilen immers niet ;-)
Eigenlijk klopt dat wel want deze doen gemiddeld veel minder kilometers. De enige juiste taks is "uitstoot X kilometers" maar taksen zijn nooit eerlijk en de auto is een melkkoe. :cry:
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Plaats reactie