Containerparken en ... remorken

Hier kun je je eens goed laten gaan
Henk
lrocb_lidnr: 30

Containerparken en ... remorken

Ongelezen bericht door Henk »

Vorige week woensdag voor ne kameraad naar containerpark van Meise gereden met puin op de remork.

Bij aankomst gefronste wenkbrouwen en de meter werd bovengehaald.
Verdict: Meneer, uw remork is 3 meter lang en sinds 1/1/2011 worden enkel remorken tot maximum 2,5meter toegelaten :oops:

Dus maar weer naar huis, alles omgeladen en weer terug en toen mochten we 21 euro ophoesten

En dan staan ze versteld dat mensen aan sluikstorten doen ... :think:
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Waldorf
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 501

Re: Containerparken en ... remorken

Ongelezen bericht door Waldorf »

En welke hogere universele waarheid moeten we uit deze korte doch aangrijpende anekdote distilleren, vriend Henk?
De gemeente verleent een dienst door een container voor steenpuin te plaatsen, maar je wil gans Meise toch niet laten opdraaien vooor jouw puin? In Aalter hoef je niet te betalen voor een bezoek aan het containerpark. De gemeente haalt het gewoon van de gemeentebelasting. Dat heeft m.i. als voordeel dat mensen niet geneigd zijn tot sluikstorten. Want waarom zou je 's nachts in de regen een matras in de beek gaan gooien als je ze gewoon overdag naar het containerpark kan brengen, en daar dan nog geholpen worden om dat onhandige ding op te tillen.
Geheel los van dit alles is een beetje lichaamsbeweging op jouw leeftijd niet slecht, en heb je dus wel je voordeel gedaan met het overladen van dat puin.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
Henk

Waldorf schreef:En welke hogere universele waarheid moeten we uit deze korte doch aangrijpende anekdote distilleren, vriend Henk?
een beetje bladvulling ... :angel:

Maar er is wel een willekeur in prijzen, in De Pinte is het bv ook gratis.
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Waldorf
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 501

Ongelezen bericht door Waldorf »

Henk schreef:
Waldorf schreef:En welke hogere universele waarheid moeten we uit deze korte doch aangrijpende anekdote distilleren, vriend Henk?
een beetje bladvulling ... :angel:

Maar er is wel een willekeur in prijzen, in De Pinte is het bv ook gratis.
Er is niets gratis in dit land. Het wordt gewoon onrechtstreeks geïnd. Tenzij jij je natuurlijk niet hebt laten betalen om dat puin naar de container te brengen. Dan was dat toch al gratis voor die makker van je.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
Kris
LROCB-Member

Ongelezen bericht door Kris »

Meerdere containertoegangskaarten hebben kan handig zijn (maar wel lastig) : Zemst : 11€ voor een ex-ABL remork vol steengruis. Aarschot 300kg gratis daarna 11 cent per kilo. Grof huisvuil in Aarschot : 23 cent per kilo (tikt aardig aan maar da's waarschijnlijk om de weegbrug afbetaald te krijgen.

Mijn mening : containerparken financieren met belastingsgeld (zelfs toegelaten voor modale zelfstandigen) om sluikstorten (of intelligent containerparkgebruik) te vermijden en't principe van recupelbelasting (betalen voor de verwerking van afval bij de aankoop) verder uitbreiden : bv 25€ recupel op de aankoop van een éénpersoonsmatras ('k zeg maar iets)
Kris
Pol
lrocb_lidnr: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pol »

Vroeger was in Zedelgem op containerpark alles "gratis". ( We hebben hoogste gemeentebelastingen van alle dorpen in de regio). Je stond er minstens een uur te wachten om op het terrein te geraken, omdat iedereen uit de wijde regio ( ook zelfstandigen met hun afval ) naar Zedelgem reed ipv te betalen in hun gemeente.
Nu moet je inloggen met je paspoort en heb je een aantal beurten/jaar gratis toegang en moet je voor bepaalde afvalstoffen betalen en voor andere niet ( afh. van soort en hoeveelheid ).
Resultaat : plots veel minder volk ! Gaan anderen nu sluikstorten of betalen ze in hun gemeente ??
LANDROVER : the most fun you can have with all your clothes on.
Wolf
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 316
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wolf »

Hier bij ons is het ook ni simpel; we vernieuwen ons badkamer:
- meneer, de muurtegeltjes mogen niet tezamen met de plakkerij en de chape;
- meneer, de chape mag niet tezamen met de plakkerij....;
- ikke: mag plaaster en gyproc tezamen..?? Euh.............. ja da wel.

't wordt hoog tijd dat ze dat eens normaliseren, want in een ander park mag alles tezamen.
Penguin
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 1396
Contacteer:

Ongelezen bericht door Penguin »

Wolf schreef:
't wordt hoog tijd dat ze dat eens normaliseren, want in een ander park mag alles tezamen.
Welk nu heeft sorteren dan nog??

Hier moet ook alles zo veel mogelijk apart, en betalen is afhankelijk van de lengte van het voertuig.
Er zijn 3 lussen.
Goedkoopste is dus alles in een auto te proppen
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
brutus 2-zak

Ongelezen bericht door brutus 2-zak »

hier ne gemengde afvalcontainer en papiercontainer staan van shanks, glasbak is van sita

in die gemengde mag je ALLES door elkaar erin smijten, hoe sorteren ze dat dan ??
After Monday and Tuesday even the calendar says W T F ...
Kris
LROCB-Member

brutus 2-zak schreef:hier ne gemengde afvalcontainer en papiercontainer staan van shanks, glasbak is van sita

in die gemengde mag je ALLES door elkaar erin smijten, hoe sorteren ze dat dan ??
Niet. Wordt gestort of opgestookt. Ge betaalt waarschijnlijk 20à30 cent per kilo voor den gemengden afvalcontainer bovenop de breng- huur- en afhaalkosten ?
Kris
eL Tee
lrocb_lidnr: 538

Ongelezen bericht door eL Tee »

Met de komst van de containerparken is het sluikstorten naar mijn gevoel als héél sterk geminderd. Daarenboven is er de factor 'schrikbewind': als je gepakt wordt, is 't niet jouw beste dag.

Ik vind het echter wel schandalig dat men eerst de mensen gewoon maakt om naar het containerpark te gaan, te sorteren, om dan kosten erop te gaan heffen. Ik betaal me blauw aan allerhande belastingen naar de overheid toe, en wanneer ik beroep wil doen op hun diensten, moet ik nog eens betalen. Ik betaal, net als iedereen, Recupel op elektrische toestellen. Maar ik moet wél op het containerpark betalen wanneer ik er een versleten/kapot eentje ga dumpen (ah ja, daarvoor mag je de eerste 100kg gratis brengen hé, meneer). Je zal maar jouw volledige keuken aan 't vernieuwen zijn (als doe-het-zelver).

En dan van die regelkes over de lengte/grootte/dikte van de wagen of aanhangwagen (zoals Henk heeft voorgehad). Zum kotsen.

In 't vervolg, putje graven, putje vullen, putje dicht. Nah. :mrgreen:
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
Basil

Ongelezen bericht door Basil »

eL Tee schreef:Met de komst van de containerparken is het sluikstorten naar mijn gevoel als héél sterk geminderd. Daarenboven is er de factor 'schrikbewind': als je gepakt wordt, is 't niet jouw beste dag.

Ik vind het echter wel schandalig dat men eerst de mensen gewoon maakt om naar het containerpark te gaan, te sorteren, om dan kosten erop te gaan heffen. Ik betaal me blauw aan allerhande belastingen naar de overheid toe, en wanneer ik beroep wil doen op hun diensten, moet ik nog eens betalen. Ik betaal, net als iedereen, Recupel op elektrische toestellen. Maar ik moet wél op het containerpark betalen wanneer ik er een versleten/kapot eentje ga dumpen (ah ja, daarvoor mag je de eerste 100kg gratis brengen hé, meneer). Je zal maar jouw volledige keuken aan 't vernieuwen zijn (als doe-het-zelver).

En dan van die regelkes over de lengte/grootte/dikte van de wagen of aanhangwagen (zoals Henk heeft voorgehad). Zum kotsen.

In 't vervolg, putje graven, putje vullen, putje dicht. Nah. :mrgreen:
probleem is dat de containerparken geprivatiseerd worden en dus geld moeten opbrengen gelijk elke firma

hier is het containerpark nog eigendom van de gemeente, binnenkort in handen van een privaat firma waarbij ze een weegbrug plaatsen en we veel meer zullen moeten betalen dan nu het geval is...
TEAM garage "DE SCHUUR"
Geert_DCPU
lrocb_lidnr: 812
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geert_DCPU »

vind je dat normaal dat je met 500 kg afval (of whatever) niets moet betalen? vervuiler betaalt, mijn gedacht. ik moet toch jouw afbraak niet financieren (via de belastingen)?
Wolf
LROCB-Member
Contacteer:

Geert 110td5 schreef:vind je dat normaal dat je met 500 kg afval (of whatever) niets moet betalen? vervuiler betaalt, mijn gedacht. ik moet toch jouw afbraak niet financieren (via de belastingen)?
ik deel jouw mening, alleen moeten de prijzen overal hetzelfde zijn en moet je met ALLE afval daar terecht kunnen. bv. ook autobanden (want dat lukt hier niet)
eL Tee
lrocb_lidnr: 538

Ongelezen bericht door eL Tee »

Geert 110td5 schreef:vind je dat normaal dat je met 500 kg afval (of whatever) niets moet betalen? vervuiler betaalt, mijn gedacht. ik moet toch jouw afbraak niet financieren (via de belastingen)?
Ja, de vervuiler betaald. Daar heb ik geen enkel probleem mee. Ik betaal ruwweg een 350 euro voor een 10m² container steenpuin en een dikke 100 meer voor eentje met gemengd bouwafval ('k heb er al een stuk of 10 van doen gehad :roll:), en die worden netjes volgens de regels van de kunst verwerkt (hoop en vermoed ik, want zeer correcte firma).

Waar ik echter wél een probleem mee heb, is met langs alle kanten geringeld te worden.
Ik betaal reeds recupel om mijn afgedankte toestellen te recyclen. Waarom moet ik dan nòg eens betalen wanneer ik ze als een goede huisvader binnenbreng in 't containerpark?

Tevens kan ik alleen maar Wolf bijtreden: uniformiteit en duidelijkheid. Iets anders werkt alleen maar opportunisme, vriendjespolitiek en misbruik in de hand.
George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
Yohani
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 64
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yohani »

El Tee, voor uw afgedankte electro toestellen mogen zij u niets aanrekenen, want inderdaad, daar betaald ge de recupel bijdrage voor.

Je mag die trouwens in elke electrozaak ook afgeven, zelf al koop je daar niet, al gaan ze daar zeker niet mee lachen, maar wettelijk moeten ze wel.

Yohani :P
Eigen websites: Reiswebsite; http://www.yohani.be/reizen/ Zelfbouw camper; http://www.yohani.be/campersite/
De Rob
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 183
Contacteer:

Ongelezen bericht door De Rob »

Wolf schreef:Hier bij ons is het ook ni simpel; we vernieuwen ons badkamer:
- meneer, de muurtegeltjes mogen niet tezamen met de plakkerij en de chape;
- meneer, de chape mag niet tezamen met de plakkerij....;
- ikke: mag plaaster en gyproc tezamen..?? Euh.............. ja da wel.

Ja hier ook ,dat mag niet bij dat.....dit niet daar,dat niet samen aanbieden.....Maar dan komt daar aan..ja de container voor deze materialen( stukken houtplanken) zit vol..maar kap het maar in de container van de restafval.Te zot om los te lopen soms.Voor asbest platen natuurlijk niet ,daar is een speciale container voor.Ben ik ook al moeten mee terug rijden omdat die container vol zat.
baudts
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 1139

Ongelezen bericht door baudts »

Henk schreef:Vorige week woensdag voor ne kameraad naar containerpark van Meise gereden met puin op de remork.

Bij aankomst gefronste wenkbrouwen en de meter werd bovengehaald.
Verdict: Meneer, uw remork is 3 meter lang en sinds 1/1/2011 worden enkel remorken tot maximum 2,5meter toegelaten :oops:

Dus maar weer naar huis, alles omgeladen en weer terug en toen mochten we 21 euro ophoesten

En dan staan ze versteld dat mensen aan sluikstorten doen ... :think:
ja het ding is in meise je moet hem op nen goeie dag hebben, wij hebben nog geen probleem gehad met onze remork :D , ma da zal dan ook niet lang meer duren :?
Land Rover closest thing to heaven on earth
Henk

baudts schreef:ja het ding is in meise je moet hem op nen goeie dag hebben..
Bedoel je die kleine gast? diene is sinds kort op pensioen

LROCB Afbeelding
Wolf
LROCB-Member
Contacteer:

eL Tee schreef: Ik betaal reeds recupel om mijn afgedankte toestellen te recyclen. Waarom moet ik dan nòg eens betalen wanneer ik ze als een goede huisvader binnenbreng in 't containerpark?
Sta me toe te zeggen dat ik dit niet kan geloven; ik vermoed ergens een bug in uwe software die alleen optreedt in stress-situaties. :D
baudts
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 1139

Ongelezen bericht door baudts »

Henk schreef:
baudts schreef:ja het ding is in meise je moet hem op nen goeie dag hebben..
Bedoel je die kleine gast? diene is sinds kort op pensioen
ja inderdaad, mm das minder, gan ik er niet meer zoveel doorkrijgen :s
Land Rover closest thing to heaven on earth
Kris
LROCB-Member

Wolf schreef:
ik deel jouw mening, alleen moeten de prijzen overal hetzelfde zijn en moet je met ALLE afval daar terecht kunnen. bv. ook autobanden (want dat lukt hier niet)
Zoals hoger geschreven : de vervuiler betaalt bij de aankoop. Recupel op matrassen, op bouwmateriaal, op simpelweg alles pro-rata de verwachte kost om't 't achteraf kwijt te geraken.
Kris
Plaats reactie