Het alarm / startonderbreking van de def doet soms raar !
Af en toe reageert de ontgrendeling niet meer. Ik moet dan de auto openen met de sleutel, waardoor het alarm afgaat. Soms blijft dan de startonderbreking ook aan staan waardoor de motor wel aanslaat, maar direct terug uitvalt. Het gebeurt ook dat de def wel losgaat, maar als ik dan wil starten valt alle stroom weg. Als ik dan de motorkap open en weer laat dichtvallen , is alles weer normaal ! De dagkilometerteller staat dan ook steeds op 0. De batterijtjes van de afstandsbediening zijn reeds vervangen.
Wat is hier aan de hand ?
mvg Patrick
alarm def td4
-
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 642
alarm def td4
RRS tdv6
aka: Patrick
aka: Patrick
-
- lrocb_lidnr: 0
Re: alarm def td4
Kijk eens of de kabels aan de polen van de batterij goed vastzitten. Heb dit ook gehad en bleek een losse bout aan de +pool te zijn.
- wodan
- Vaste Waarde
Dat en de verbinding tussen de - pool en het chassis, maw, massa probleem.
85 K30,6.2D,th400,NP208,D60/FF14B,4.56 Detroit lock,36/12.5/16.5 GdYr MT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
- Peter Puma
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 1062
- Contacteer:
Klopt in elk geval dat dit het alarm doet afgaan, ik heb dat eergisteren ook nog ondervonden
.
Mijn Td4 (HCPU) heeft nog steeds het probleem dat de batterij stilaan leegloopt als er een tijdje niet met gereden wordt ('k heb nog geen tijd gevonden om dat eens uit te pluizen
).
Gevolg is dat de accuspanning bij het starten soms echt laag komt (start dus maar nipt) en nadien het instrumentenbord niet meer werkt (zowat alle lampjes blijven uit alsook de toerentellen die niet langer werkt).
Ik heb er dan eens een testritje mee gedaan en hoewel de Def wel rijdt is het precies of er geen fut in zit (noodloop).
Het gaspedaal moet heel diep om 'm een beetje vooruit te branden.
Straf genoeg is er dus niks maar dan ook niks dat dit aangeeft.
Foutcodes uitgelezen met mijn Scangauge-II maar die geeft niks aan.
Enkel het afkoppelen van de batterij herstelt deze situatie.
Echter daarbij krijg ik dus ook dat opspringen van het alarm (dat nadien nog een hele poos blijft verder "teuten").
Ergens moet er een trukje zijn om dat alarm uit te zetten zodat je de batterij op een fatsoenlijke manier kan vervangen doch dit heb ik nog niet gevonden.

Mijn Td4 (HCPU) heeft nog steeds het probleem dat de batterij stilaan leegloopt als er een tijdje niet met gereden wordt ('k heb nog geen tijd gevonden om dat eens uit te pluizen

Gevolg is dat de accuspanning bij het starten soms echt laag komt (start dus maar nipt) en nadien het instrumentenbord niet meer werkt (zowat alle lampjes blijven uit alsook de toerentellen die niet langer werkt).
Ik heb er dan eens een testritje mee gedaan en hoewel de Def wel rijdt is het precies of er geen fut in zit (noodloop).
Het gaspedaal moet heel diep om 'm een beetje vooruit te branden.
Straf genoeg is er dus niks maar dan ook niks dat dit aangeeft.
Foutcodes uitgelezen met mijn Scangauge-II maar die geeft niks aan.
Enkel het afkoppelen van de batterij herstelt deze situatie.
Echter daarbij krijg ik dus ook dat opspringen van het alarm (dat nadien nog een hele poos blijft verder "teuten").
Ergens moet er een trukje zijn om dat alarm uit te zetten zodat je de batterij op een fatsoenlijke manier kan vervangen doch dit heb ik nog niet gevonden.
Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
- Henk
- lrocb_lidnr: 30
je zou een externe 12V spanning (bv CTEK acculader) op de polen kunnen zetten en dan de batterij verwijderenPeter Puma schreef:Ergens moet er een trukje zijn om dat alarm uit te zetten zodat je de batterij op een fatsoenlijke manier kan vervangen doch dit heb ik nog niet gevonden.
- Peter Puma
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 1062
- Contacteer:
Inderdaad, met een goeie (gestabiliseerde) acculader zal dit wel werken.
Maar of dit de geeigende procedure is ?
Ik heb zo'n ding wel liggen en had zelfs al eens gedacht om die vast in te bouwen zodat de start accu altijd netjes op peil blijft wanneer de HCPU niet gebruikt wordt doch eigenlijk los ik daarmee de essentie van het probleem niet op
Maar of dit de geeigende procedure is ?
Ik heb zo'n ding wel liggen en had zelfs al eens gedacht om die vast in te bouwen zodat de start accu altijd netjes op peil blijft wanneer de HCPU niet gebruikt wordt doch eigenlijk los ik daarmee de essentie van het probleem niet op

Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4