Op mijn volumetrailer wens ik een plyester spoiler te plaatsen om de winddruk wat te verlagen.
Afmetingen voorbord aanhangwagen is 220 cm breed en van op de grond 260 cm. Dit wil zeggen dat ze een stuk voorbij de achterkant in breedte en hoogte voorbij mijn Defender 110 DCPU komt.
Iemand suggesties en eventueel adressen over welke spoiler het meest geschikt is?
aerodynamica
- MinervaTempoLand
- LROCB-Member
- Berichten: 240
- Lid geworden op: di 10 aug, 2004 08:21
- lrocb_lidnr: 876
- Woonplaats: Asse
aerodynamica
Hendrik = Minervatempoland
info@minervatempoland.be
Info Tempo : www.tempo-landrover.de
Info Minerva : www.minervattregister.be and www.minervatempoland.com
Defender 110 DCPU 2011, Minerva 80 inch 1952, Tempo 80 inch 1952, Minerva Blindée 1952
info@minervatempoland.be
Info Tempo : www.tempo-landrover.de
Info Minerva : www.minervattregister.be and www.minervatempoland.com
Defender 110 DCPU 2011, Minerva 80 inch 1952, Tempo 80 inch 1952, Minerva Blindée 1952
-
- Berichten: 297
- Lid geworden op: vr 07 mei, 2004 21:21
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: maaseik
Re: aerodynamica
Kijk een bij een vrachtautocarrrosseriebedrijf die gebruiken ook van die windgeleidingskirts .
Waartoe zijn wij op aarde ?
- Peter Puma
- LROCB-Member
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: zo 02 sep, 2007 22:45
- lrocb_lidnr: 1062
- Woonplaats: Antwerpse Kempen
- Contacteer:
Re: aerodynamica
Hoi Hendrik,
Misschien geeft dit wat inspiratie ?
http://www.youtube.com/watch?v=kH1SEZ91_ho
Echter, als ik jou uitleg begrijp zou je de spoilers op de aanhangwagen zelf willen monteren, correct ?
Zoiets dus:

Ik vrees echter dat de afstand tussen de DCPU en de aanhanger te groot zal zijn om dit effectief te laten werken.
Mogelijks is dit dan het betere alternatief:

Lijkt me nog doenbaar om zelf te maken
.
Misschien geeft dit wat inspiratie ?
http://www.youtube.com/watch?v=kH1SEZ91_ho
Echter, als ik jou uitleg begrijp zou je de spoilers op de aanhangwagen zelf willen monteren, correct ?
Zoiets dus:

Ik vrees echter dat de afstand tussen de DCPU en de aanhanger te groot zal zijn om dit effectief te laten werken.
Mogelijks is dit dan het betere alternatief:

Lijkt me nog doenbaar om zelf te maken

Beste Groeten,
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
Peter
Defender 110 StaWa - Td5
Defender 110 HCPU - Td4
Defender 90 Soft Top - Td5
- fredjes
- Berichten: 71
- Lid geworden op: za 05 apr, 2008 14:52
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Bevelly Hills
Re: aerodynamica
Dat laatste lijkt me ook geen slechte oplossing, een namiddagje knoeien met alu en poeprevetten en je hebt al iets knap denk ik.
Ik denk dat ge lang zult moegen rijden en besparen eer ge zo een polyester kap eruit gehaald hebt. (Ik kan me vergissen want ken de prijs niet, maar mijn verstand zegt me ....)
Ik denk dat ge lang zult moegen rijden en besparen eer ge zo een polyester kap eruit gehaald hebt. (Ik kan me vergissen want ken de prijs niet, maar mijn verstand zegt me ....)
DEF td5 '00
Disco I '91 200td (gone)
RRC '79 (ooit under construction)
Disco I '91 200td (gone)
RRC '79 (ooit under construction)
- MinervaTempoLand
- LROCB-Member
- Berichten: 240
- Lid geworden op: di 10 aug, 2004 08:21
- lrocb_lidnr: 876
- Woonplaats: Asse
Re: aerodynamica
die 2de foto lijkt mij doenbaarder. 't is niet zozeer voor het meerverbruik (minderverbruik is mooi meegenomen) maar meer voor de weerstand te breken = vlotter rijden.
Hendrik = Minervatempoland
info@minervatempoland.be
Info Tempo : www.tempo-landrover.de
Info Minerva : www.minervattregister.be and www.minervatempoland.com
Defender 110 DCPU 2011, Minerva 80 inch 1952, Tempo 80 inch 1952, Minerva Blindée 1952
info@minervatempoland.be
Info Tempo : www.tempo-landrover.de
Info Minerva : www.minervattregister.be and www.minervatempoland.com
Defender 110 DCPU 2011, Minerva 80 inch 1952, Tempo 80 inch 1952, Minerva Blindée 1952