dus om even de situatie te schetsen het gaat hier om een baar aan de voorwielen die beide voorwielen achter de differentieel verbindt.
Ik was over het laats mijn wagen aan het afspuiten en als een goede jongen nam ik dus ook mijn banden eraf zodat ik het de remmen goed kon uitspuiten. ik heb toen echter ondekt dat deze baar een beetje gebogen is. Nu vroeg ik mij af of dit normaal is?
lol, denk het niet, das u spoorstang, volgens mij moet de kaarsrecht zijn, normaal zit onderaan waar ze onder u diff passeert nog een ''beschermkapje''. bij u zie ik dat precies niet, dus waarschijnlijk zijt ge wel eens ergens blijven haperen ermee...
Das nen mindere dacht wel dat het niet normaal was, en hoe erg is dat voor verdere schade indien je ze niet meteen veranderd? of moet dit zo vlug mogelijk veranderd worden. Voor de keuring zal dat wss ook niet lukken want ik moet eind maart langs onze goede vrienden
het eerste dat ge nu zou moeten doen is dat metalen blokje terug op uw diff te vijzen zodat in terrein die spoorstang niet helemaal plooit en zo uw 2 wielen een andere richting kiezen tov elkaar, ooit is er zo eens ene naar beneden gerold in Waver op een afdaling
Basil schreef:het eerste dat ge nu zou moeten doen is dat metalen blokje terug op uw diff te vijzen zodat in terrein die spoorstang niet helemaal plooit en zo uw 2 wielen een andere richting kiezen tov elkaar, ooit is er zo eens ene naar beneden gerold in Waver op een afdaling
en dat blokje wat voor iets is da just? (want ken er ni veel van :s) waar hoort da juist te zitten? en hoe ziet da er uit? :s
nu we het hier to over versterkte stuurbaren hebben; ik heb dat in het verleden ook gestoken op mijn vorige Defender.
deze zijn idd veeeel sterker, maar probleem die ik had was dat die schappen veel te snel versleten,
dit waarschijnlijk omdat de stuurbaar zelf niets meer van de trillingen opneemt,
heeft iemand anders hetzelfde probleem en een oplossing ervoor?
you never actually own a Land Rover Defender,
you merely look after it for the next generation! .....................................................
Basil schreef:het eerste dat ge nu zou moeten doen is dat metalen blokje terug op uw diff te vijzen zodat in terrein die spoorstang niet helemaal plooit en zo uw 2 wielen een andere richting kiezen tov elkaar, ooit is er zo eens ene naar beneden gerold in Waver op een afdaling
en dat blokje wat voor iets is da just? (want ken er ni veel van :s) waar hoort da juist te zitten? en hoe ziet da er uit? :s
zie de foto van Erwin
Dat zit achter de spoorstang (naar achterzijde van de auto) aan het einde van de trompet van uw diff, ge zult daar 2 gaatjes vinden onderaan (withworth schroefdraad dacht ik, dus eens voorzichtig proberen dat ge den draad niet kapot maakt)
en eum waar vind ik dit want heb bij british car parts op de site willen zien, maar staan precies niet echt producten op. kunt precies ook geen producten echt kopen
die versterkte spoorstang is dikker, dan sleept dat tegen die bescherming, ze kan er net niet tussen. ik heb dat blokje eraf gevezen, die versterkte spoorstang heeft zich nog gene millimeter verzet...
discofreak schreef:Als gij zo een machiene en brug staan heb kun je zelf je banden uitlijnen maar denk nie dat deze er is
Bij ne auto met onafhankelijke ophanging waar ge dingen als camber moet instellen: akkoord. Maar bij ne LR, waar ge puur toe moet instellen, en dat dat nog een tolerantie van enkele mm heeft, is dat perfect zelf doenbaar.
Kan zijn, nu ik doe dit zelf bij mij dealer uitlijnen en de laatsts keer was mijn appelsien na het plaatsen van HD spoorstang en het was meer dan nodig
Nu staan mijn stuur weer mooi recht en loopt de disco ook mooi recht zonder tegen te moeten sturen wat voordien met geplooide spoorstang niet het geval was
die versterkte spoorstang is dikker, dan sleept dat tegen die bescherming, ze kan er net niet tussen. ik heb dat blokje eraf gevezen, die versterkte spoorstang heeft zich nog gene millimeter verzet...