Als er 30m staalkabel op past gaat er ook 30m koord op.
Zorg voor 2 dingen:
- dat je trommel glad is (staalkabel kan z'n sporen nalaten)
- dat je het rollenvenster vervangt door een fairlead
Kheb een koord van bij Béné op mijn hydraulische Mile Marker, en dat is toch een gerief zelle, licht, sterk, veilig en handing.
nadelen, voor mij persoonlijk
duuuuuur, vd prijs van 1 koord hebt ge meerdere kabels
moet eigenlijk elke keer goed gekuist worden en das nu nie direkt een plezant jobke..
als ge nie goe oplet draait ze in mekaar op de trommel
na 10keer goe gebruikt ziet dat er vies en versleten uit
schuurt over stenen en scherpe randen
voordelen,
tis licht en de co moet zo nie sleuren met t gewicht
ik vind het geen voordeel dat ge ze aan mekaar kunt knopen als ze gebroken zijn
als je iets over een stalen kabel legt bij het winchen is het veiligheidsvoordeel v een koord ook weg
my 02cents
After Monday and Tuesday even the calendar says W T F ...
Béné schreef:Heb hier nog paar dingen in stock liggen die van het schap moeten om plaats te maken.
3. lowered shock mounts achter
Alles nieuw (nog in doos).
Prijzen per PB.
Graag prijs Bene.
RRC 3.5 V8 Carbu aka Rage Rover
RRC 3.5 V8 EFI aka Road Rover
RRC 300TDI Proto aka Family Rover
Nissan Patrol R 3300TD (86) aka Loveno Mud Patrol
Nissan Patrol R 3300TD (89) aka Project LGM
Disco II TD5 => den enige die bolt
brutus 2-zak schreef:nadelen, voor mij persoonlijk
duuuuuur, vd prijs van 1 koord hebt ge meerdere kabels
moet eigenlijk elke keer goed gekuist worden en das nu nie direkt een plezant jobke..
als ge nie goe oplet draait ze in mekaar op de trommel
na 10keer goe gebruikt ziet dat er vies en versleten uit
schuurt over stenen en scherpe randen
voordelen,
tis licht en de co moet zo nie sleuren met t gewicht
ik vind het geen voordeel dat ge ze aan mekaar kunt knopen als ze gebroken zijn
als je iets over een stalen kabel legt bij het winchen is het veiligheidsvoordeel v een koord ook weg
my 02cents
Dat wassen valt toch goed mee, een emmer met warm water en het koord wat soppen en klaar. Als je aan't winchen bent moet je niet zien hoe je ze oprolt. Van dat vast zitten heb ik nog geen problemen ondervonden, toch niet dat je ze niet meer los krijgt, je moet ze enkel even steviger vast houden of een korte snok aan geven.
Met een staalkabel das 1x winchen en er zitten al knikken in de kabel Na een paar keer winchen ziet deze er ook niet eer uit en kan je hem ook weg gooien. Zo'n staalkabel gaat na verloop van tijd ook roesten + als er staaldraden breken zit je met van die vleeshaken die zelfs door leer handschoenen gaan. Als een staalkabel vast zit krijg je die meestal niet zelf los.
brutus 2-zak schreef:gustibus et coloribus non disputandem est
da ook ja, ma toch blijft koord beter
Om heel eerlijk te zijn, alles hangt af van de situatie en het gebruik.
- sporadische wincher: staalkabel (voor die paar keer maakt da gewicht niet uit, kabel is goedkoper)
- Wedstrijdgebruik: Ikzelf prefereer koord, alleen moet je meer opletten wat je er mee doet als je onder grote hoeken wil winchen of op een rotsachtige ondergrond zit.
RRC 3.5 V8 Carbu aka Rage Rover
RRC 3.5 V8 EFI aka Road Rover
RRC 300TDI Proto aka Family Rover
Nissan Patrol R 3300TD (86) aka Loveno Mud Patrol
Nissan Patrol R 3300TD (89) aka Project LGM
Disco II TD5 => den enige die bolt
Maxweasel schreef:
- Wedstrijdgebruik: Ikzelf prefereer koord, alleen moet je meer opletten wat je er mee doet als je onder grote hoeken wil winchen of op een rotsachtige ondergrond zit.
ja logisch
.. gij zijt de winchbitch
After Monday and Tuesday even the calendar says W T F ...
Maxweasel schreef:
- Wedstrijdgebruik: Ikzelf prefereer koord, alleen moet je meer opletten wat je er mee doet als je onder grote hoeken wil winchen of op een rotsachtige ondergrond zit.
ja logisch
.. gij zijt de winchbitch
een woesie bitch echte venten pakken kabel ...king heeft alle soorten koord wel gehad denk .....rommel ....toch zeker voor wedstrijd
zodus voor de bling-bling en af en toe te gebruiken koord , voor intensief gebruik aka wedstrijden kabel