Potvast!
-
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 1478
Potvast!
De vuldop van mn tussenbak zit muurvast...met geen stokken (of beter dopsleutel) los te krijgen!
Iemand suggesties?? ...zou graag mn olie vernieuwen.
Iemand suggesties?? ...zou graag mn olie vernieuwen.
Defender 110 SW - Td5 - 2003
- Penguin
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 1396
- Contacteer:
Re: Potvast!
Tik van de hamer geven verticaal op de moer (niet met volle kracht
)
Dan eerst ff wijzerzin draaien, dan proberen los te draaien.

Dan eerst ff wijzerzin draaien, dan proberen los te draaien.
- Vogler
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 1395
- Contacteer:
Hier van hetzelfde met de aflaatbout van de R380. Volgende week naar de garage om er een bout op te laten lassen, nochtans alles braaf volgens de werkplaatshandleiding vastgezet. Op youtube zelfs een gast gezien de er de krik onder zette, de bout ging pas los nadat het gewicht van de auto er op stond.
Back on topic: heb je al 'echte' losmaakspray geprobeerd? Dus geen WD40, maar een product dat met kou werkt bv Freeze & Release.
Succes ermee!
J
Back on topic: heb je al 'echte' losmaakspray geprobeerd? Dus geen WD40, maar een product dat met kou werkt bv Freeze & Release.
Succes ermee!
J
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
-
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 349
Waarom zo hard aanspannen, daar zit geen druk op, als je bang ben voor lekken via de bout wat schroefdraad dichting erop al heb ik dit nog nooit gedaan
-
- LROCB-Member
...nope...will give it a try, thxVogler schreef:Hier van hetzelfde met de aflaatbout van de R380. Volgende week naar de garage om er een bout op te laten lassen, nochtans alles braaf volgens de werkplaatshandleiding vastgezet. Op youtube zelfs een gast gezien de er de krik onder zette, de bout ging pas los nadat het gewicht van de auto er op stond.
Succes ermee!
J
- De Rob
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 183
- Contacteer:
ik heb dat hier ook al meegemaakt....Krijgde er ene binnen waar ze de zwaarste loctite hebben aangesmeert....
Met een gewone 1/2" ratel krijgt ge dat niet los.Adapotor stuk 3/4" 1/2" en ratel 3/4" desnoods met een stuk buis er bij op.Maar dan moet ge de remtrommel en remschoenplaat er af halen..
Soms helpt het als de boite goed warm staat.
Alles heb ik hier al voor gehad.
Als ge het echt niet los krijgt kunt ge nog altijd opvullen langs links waar er een korte blindbout zit van een gat waar er een oliekoeler leiding kan op aangesloten worden.Maar dan moet ge de hoeveelheid olie afmeten die er in moet....want dit gat staat hoger dan de vuldop.
Rob
Met een gewone 1/2" ratel krijgt ge dat niet los.Adapotor stuk 3/4" 1/2" en ratel 3/4" desnoods met een stuk buis er bij op.Maar dan moet ge de remtrommel en remschoenplaat er af halen..
Soms helpt het als de boite goed warm staat.
Alles heb ik hier al voor gehad.
Als ge het echt niet los krijgt kunt ge nog altijd opvullen langs links waar er een korte blindbout zit van een gat waar er een oliekoeler leiding kan op aangesloten worden.Maar dan moet ge de hoeveelheid olie afmeten die er in moet....want dit gat staat hoger dan de vuldop.
Rob
- Vogler
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 1395
- Contacteer:
Ik heb de mijne met de juiste Loctite vastgezet (f*ing 45 euro voor een fleske) en met het moment dat LR aangeeft. Dat ga ik dus niet meer doen.
Groeten,
J
Groeten,
J
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
- Henk
- lrocb_lidnr: 30
Ik heb (op aanraden) Loctite 55 (=koord) gekocht dat ik bij de volgende oliewissel ga gebruiken.
Zie http://www.loctite.nl/loctite-5284.htm? ... 2627059713
- De Rob
- LROCB-Member
- Contacteer:
Henk schreef:Ik heb (op aanraden) Loctite 55 (=koord) gekocht dat ik bij de volgende oliewissel ga gebruiken.
Dit gebruik ik;
Henky,Loctite 572.....dat is zo een koord in vloeibare vorm.Dat is echt het beste dat er is als ge toch iets aan aflaatplugs wil smeren.Is witte pap voor gas,stoom,.Blijft altijd plakkerig.
Bekijk op google.
Rob
-
- LROCB-Member
GELUKT! ...alle technieken tesamen
met 'rostflash' + tik vd hamer + effe vasttrekken + breaker bar 60cm ...toen kwam ie los, fieuw!
de olie had wel een rokerig/verbrande geur...is dit normaal, zat er nog maar 20k km op??
met 'rostflash' + tik vd hamer + effe vasttrekken + breaker bar 60cm ...toen kwam ie los, fieuw!
de olie had wel een rokerig/verbrande geur...is dit normaal, zat er nog maar 20k km op??
-
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 349
Needafaljan500 schreef:
-
- LROCB-Member
- De Rob
- LROCB-Member
- Contacteer:
dafaljan500 schreef:GELUKT! ...alle technieken tesamen
Die geur zit al veel langer in uw boite...Als ge ze uit mekaar moest halen dan zou u zien hoe dat alles bruin /grijs binnenin is aangekoekt .Dat krijgt ge er nog moeilijk afgestoomt ook .Maak dat hier wekelijks mee.
Rob