Airlift 1000
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Airlift 1000
Iemand ervaring met deze hulpveren?
Daar het hulpveren zijn kan ik me niet inbeelden dat dit voor de TC een probleem kan geven.
https://www.trekoverland.com/products/a ... ngs-da5010
Daar het hulpveren zijn kan ik me niet inbeelden dat dit voor de TC een probleem kan geven.
https://www.trekoverland.com/products/a ... ngs-da5010
-
- Berichten: 264
- Lid geworden op: do 30 aug, 2007 19:21
- lrocb_lidnr: 1295
Re: Airlift 1000
Ik vrees daar toch voor, eerlijk gezegd dat die van de TC u geen document gaan afleveren in hetzelfde kleur als die dingen, ik kan me natuurlijk vergissen.
Maar welk probleem wil je daarmee eigenlijk oplossen?
Welke Terrafirma veren heb je gestoken? TF011 of TF019 ?
http://forum.belgium4x4.be/showthread.p ... d-cherokee
http://www.mad-tooling.com/nl/veersyste ... uchtveren/
Maar welk probleem wil je daarmee eigenlijk oplossen?
Welke Terrafirma veren heb je gestoken? TF011 of TF019 ?
http://forum.belgium4x4.be/showthread.p ... d-cherokee
http://www.mad-tooling.com/nl/veersyste ... uchtveren/
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Airlift 1000
Ik weet het niet. Zal het eens gaan vragen voor ik bestel, al is het snel uit en in gestoken.
Ik verander eigenlijk niets aan de ophanging van de wagen, Ik zorg enkel dat de veren wat hulp krijgen
TF038 en TF036, samen met TF130 en TF129
Achteraan staat hij wat te laag naar mijn zin. Het is te zeggen, tov een lege defender. Onze is natuurlijk goed geladen.
Voor de wegligging en rij gedrag is het niet nodig. Daar ben ik uitermate tevreden van. Al 2 noodstops moeten uitvoeren aan 120km/u, en ook daar perfect gedrag.
Ik verander eigenlijk niets aan de ophanging van de wagen, Ik zorg enkel dat de veren wat hulp krijgen

TF038 en TF036, samen met TF130 en TF129
Achteraan staat hij wat te laag naar mijn zin. Het is te zeggen, tov een lege defender. Onze is natuurlijk goed geladen.
Voor de wegligging en rij gedrag is het niet nodig. Daar ben ik uitermate tevreden van. Al 2 noodstops moeten uitvoeren aan 120km/u, en ook daar perfect gedrag.
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: Airlift 1000
Ik heb het gevraagd hier in Brugge, mocht niet was nochtans de perfecte oplossing voor de boskar...
Nu heb ik achteraan OME veren voor een constante belasting van 500 kg en een Eibach versterkte stabilisatie stang, staat stevig op haar poten nu en hoger dan met de originele veren, ik heb wel mijn hulpveren terug geplaatst, alles past perfect.
Nu heb ik achteraan OME veren voor een constante belasting van 500 kg en een Eibach versterkte stabilisatie stang, staat stevig op haar poten nu en hoger dan met de originele veren, ik heb wel mijn hulpveren terug geplaatst, alles past perfect.
-
- Berichten: 264
- Lid geworden op: do 30 aug, 2007 19:21
- lrocb_lidnr: 1295
Re: Airlift 1000
TF038 is standaard hoogte.
Das lijkt mij dan normaal he dat, dat relatief "laag" staat t.o.v een lege def met uw extra gewicht.
Als't ok rijd zou ik eraf blijven daar ze dit schrijven in de OME specs:
Das lijkt mij dan normaal he dat, dat relatief "laag" staat t.o.v een lege def met uw extra gewicht.
Als't ok rijd zou ik eraf blijven daar ze dit schrijven in de OME specs:
Caution: Due to altered gearbox mounts on Models after 1998 any lift above OE ride height may cause front
driveline vibration that can only be rectified by fitment of front double cardan joints.
-
- Berichten: 264
- Lid geworden op: do 30 aug, 2007 19:21
- lrocb_lidnr: 1295
Re: Airlift 1000
400kg belasting volgens mij. OME2754 ofwel de long travel OME3066
2754 is inderdaad 500kg belasting op den 110 maar 400 op den 130 de hulpveren moeten inderdaad terug geplaatst worden.
Heb jij ook OME schocks?
2754 is inderdaad 500kg belasting op den 110 maar 400 op den 130 de hulpveren moeten inderdaad terug geplaatst worden.
Original inner helper coil, where fitted, must be re-installed with OME coils
Heb jij ook OME schocks?
Landy Bean schreef:Ik heb het gevraagd hier in Brugge, mocht niet was nochtans de perfecte oplossing voor de boskar...
Nu heb ik achteraan OME veren voor een constante belasting van 500 kg en een Eibach versterkte stabilisatie stang, staat stevig op haar poten nu en hoger dan met de originele veren, ik heb wel mijn hulpveren terug geplaatst, alles past perfect.
-
- LROCB-Member
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
- lrocb_lidnr: 349
- Woonplaats: Brugge
Re: Airlift 1000
of 400 kan ook zijn, mijn schokdempers zijn de Koni Heavy Raid, wel een stuurdemper van OME en dat voel je zeer goed als je gravel rijdt
-
- Berichten: 264
- Lid geworden op: do 30 aug, 2007 19:21
- lrocb_lidnr: 1295
Re: Airlift 1000
ik had vroeger koni's maar heb nu OME's mijn shocks zien ernorm af in de zandbak de huidige zitten erop sinds 2011 (gebruik de wagen enkel voor travel) en heb er nieuwe besteld voor mijn trip volgende maand. Nog niets aan te zien maar in de duinen kan het snel gaan. En die OME's zijn niet slecht en goedkoper. (oude blijven erop zitten nieuwe gaan mee als reserve)
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Airlift 1000
Dan zullen we de centen nog in onze zak houden 
Zou echt enkel en alleen voor de "look" zijn. Maar dan ben ik dus beter af met de +2" veren te nemen.
Olli bolt perfect momenteel

Zou echt enkel en alleen voor de "look" zijn. Maar dan ben ik dus beter af met de +2" veren te nemen.
Olli bolt perfect momenteel
- Henk
- Berichten: 3580
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
- lrocb_lidnr: 30
- Woonplaats: De Pinte
Re: Airlift 1000
Devon4x4 verkoopt Eibach veren +2" voor ne 110, is misschien een alternatief?