Airlift 1000

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Airlift 1000

Ongelezen bericht door Penguin »

Iemand ervaring met deze hulpveren?

Daar het hulpveren zijn kan ik me niet inbeelden dat dit voor de TC een probleem kan geven.

https://www.trekoverland.com/products/a ... ngs-da5010
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Fennek
Berichten: 264
Lid geworden op: do 30 aug, 2007 19:21
lrocb_lidnr: 1295

Re: Airlift 1000

Ongelezen bericht door Fennek »

Ik vrees daar toch voor, eerlijk gezegd dat die van de TC u geen document gaan afleveren in hetzelfde kleur als die dingen, ik kan me natuurlijk vergissen.

Maar welk probleem wil je daarmee eigenlijk oplossen?

Welke Terrafirma veren heb je gestoken? TF011 of TF019 ?


http://forum.belgium4x4.be/showthread.p ... d-cherokee

http://www.mad-tooling.com/nl/veersyste ... uchtveren/
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Airlift 1000

Ongelezen bericht door Penguin »

Ik weet het niet. Zal het eens gaan vragen voor ik bestel, al is het snel uit en in gestoken.
Ik verander eigenlijk niets aan de ophanging van de wagen, Ik zorg enkel dat de veren wat hulp krijgen ;)

TF038 en TF036, samen met TF130 en TF129

Achteraan staat hij wat te laag naar mijn zin. Het is te zeggen, tov een lege defender. Onze is natuurlijk goed geladen.
Voor de wegligging en rij gedrag is het niet nodig. Daar ben ik uitermate tevreden van. Al 2 noodstops moeten uitvoeren aan 120km/u, en ook daar perfect gedrag.
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Landy Bean
LROCB-Member
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
lrocb_lidnr: 349
Woonplaats: Brugge

Re: Airlift 1000

Ongelezen bericht door Landy Bean »

Ik heb het gevraagd hier in Brugge, mocht niet was nochtans de perfecte oplossing voor de boskar...
Nu heb ik achteraan OME veren voor een constante belasting van 500 kg en een Eibach versterkte stabilisatie stang, staat stevig op haar poten nu en hoger dan met de originele veren, ik heb wel mijn hulpveren terug geplaatst, alles past perfect.
Fennek
Berichten: 264
Lid geworden op: do 30 aug, 2007 19:21
lrocb_lidnr: 1295

Re: Airlift 1000

Ongelezen bericht door Fennek »

TF038 is standaard hoogte.

Das lijkt mij dan normaal he dat, dat relatief "laag" staat t.o.v een lege def met uw extra gewicht.

Als't ok rijd zou ik eraf blijven daar ze dit schrijven in de OME specs:
Caution: Due to altered gearbox mounts on Models after 1998 any lift above OE ride height may cause front
driveline vibration that can only be rectified by fitment of front double cardan joints.
Fennek
Berichten: 264
Lid geworden op: do 30 aug, 2007 19:21
lrocb_lidnr: 1295

Re: Airlift 1000

Ongelezen bericht door Fennek »

400kg belasting volgens mij. OME2754 ofwel de long travel OME3066

2754 is inderdaad 500kg belasting op den 110 maar 400 op den 130 de hulpveren moeten inderdaad terug geplaatst worden.
Original inner helper coil, where fitted, must be re-installed with OME coils


Heb jij ook OME schocks?

Landy Bean schreef:Ik heb het gevraagd hier in Brugge, mocht niet was nochtans de perfecte oplossing voor de boskar...
Nu heb ik achteraan OME veren voor een constante belasting van 500 kg en een Eibach versterkte stabilisatie stang, staat stevig op haar poten nu en hoger dan met de originele veren, ik heb wel mijn hulpveren terug geplaatst, alles past perfect.
Landy Bean
LROCB-Member
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 okt, 2003 21:20
lrocb_lidnr: 349
Woonplaats: Brugge

Re: Airlift 1000

Ongelezen bericht door Landy Bean »

of 400 kan ook zijn, mijn schokdempers zijn de Koni Heavy Raid, wel een stuurdemper van OME en dat voel je zeer goed als je gravel rijdt
Fennek
Berichten: 264
Lid geworden op: do 30 aug, 2007 19:21
lrocb_lidnr: 1295

Re: Airlift 1000

Ongelezen bericht door Fennek »

ik had vroeger koni's maar heb nu OME's mijn shocks zien ernorm af in de zandbak de huidige zitten erop sinds 2011 (gebruik de wagen enkel voor travel) en heb er nieuwe besteld voor mijn trip volgende maand. Nog niets aan te zien maar in de duinen kan het snel gaan. En die OME's zijn niet slecht en goedkoper. (oude blijven erop zitten nieuwe gaan mee als reserve)
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Airlift 1000

Ongelezen bericht door Penguin »

Dan zullen we de centen nog in onze zak houden :D
Zou echt enkel en alleen voor de "look" zijn. Maar dan ben ik dus beter af met de +2" veren te nemen.
Olli bolt perfect momenteel
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3580
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Airlift 1000

Ongelezen bericht door Henk »

Devon4x4 verkoopt Eibach veren +2" voor ne 110, is misschien een alternatief?
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Plaats reactie