Olie peilstok 200tdi range rover classic

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
vits22
lrocb_lidnr: 0

Olie peilstok 200tdi range rover classic

Ongelezen bericht door vits22 »

Hallo

Onlang heb ik de olie en filter ververst van mijn rrc 200tdi.
Volgens het boekje moet er 6l in en nog is 0.85 voor de filter.
Nu zit er +- 6.3 in maar hij staat nog boven het maximum op de peilstok.

Ik heb al dingen gelezen over verzakkingen van peilstokken maar nu ben ik er toch niet 100% gerust in.
Want teveel of te weinig op uw blok is beide niet goed.

Wie weet hier meer raad mee ?
maateke/alain
lrocb_lidnr: 968

Re: Olie peilstok 200tdi range rover classic

Ongelezen bericht door maateke/alain »

Motor 2 tal min. laten draaien, zo kan de oliefilter gevuld worden. Als het dan nog nodig moet zijn bijvullen. (eerst even terug laten rusten)
De Rob
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 183
Contacteer:

Re: Olie peilstok 200tdi range rover classic

Ongelezen bericht door De Rob »

Draai onderaan de buis van de peilstok die beconmoer los op het motorblok... Het is best mogelijk dat die buis is weggezakt.Koperklemringetje mag ongeveer maar één cm op die buis zitten.
U kan de olie aflaten...6 liter er op met met gevulde oliefilter...laten draaien . stil leggen...Tijdje laten zakken.Peilstok er uit en zien waar de olie staat.Komt het niet overeen het originele merkteken dan met een ijzerzaagje een nieuw merkteken maken....Heb ik al meermaals gedaan.
U kan er twee liter olie terug aflaten zodat er dan nog vier liter in is en dit dan op de peilstok markeren als minimum....Dan terug die twee liter er terug inkieperen.
Van een halve liter teveel er in zal uw motor ook niet van sterven.ik krijg er hier soms binnen die twee cm boven hun max staan.

Rob
Plaats reactie