Self levelling unit RRC 1990

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
stegoo
Berichten: 10
Lid geworden op: di 07 feb, 2012 17:30
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Maarkedal

Self levelling unit RRC 1990

Ongelezen bericht door stegoo »

Hoe weet ik of de Self levelling unit NRC4163 nog in orde is ?
De top and bottom ball joint zal ik vervangen (kost niet veel) maar leveling unit zelf is blijkbaar niet meer te verkrijgen en zeer kostelijk.
Land Rover 90 2,5TD '88.
Land Rover 130 2,2 '15.
RRC 3,9 V8 '90 (in opbouw).
Gebruikersavatar
Waldorf
LROCB-Member
Berichten: 631
Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
lrocb_lidnr: 501
Woonplaats: Aalter

Re: Self levelling unit RRC 1990

Ongelezen bericht door Waldorf »

De Boge strut zat op RRC en Def 110 StaWa. Het was een fantastisch ding, want je kon met zachtere veren rijden (=comfortabeler) zonder dat je gat doorzakte. Ik heb zelf ook nog een 110 uit 1998 gehad waar zo'n ding op zat, maar door de leeftijd gingen ze uiteindelijk kapot. Je kan het eenvoudig testen door de auto vol te laden, de afstand tussen de as en de bumpstop te meten en dan een ritje te maken. Als de afstand tussen as en bumpstop na het ritje groter is dan voor de rit dan werkt de self levelling unit nog. Waarschijnlijk is hij kapot, uiteindelijk heeft LR die dingen wegbezuinigd aan het eind van de jaren '90. Je kan ze ook niet herstellen, alleen vervangen. De meesten plaatsen uiteindelijk iets straffere veren ter compensatie.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
Fennek
Berichten: 264
Lid geworden op: do 30 aug, 2007 19:21
lrocb_lidnr: 1295

Re: Self levelling unit RRC 1990

Ongelezen bericht door Fennek »

Vergeet dat ding dat werkt gegarandeerd niet meer, plaats nieuwe veren en je bent opnieuw gesteld.

Je hebt dan wel een ander stuk nodig voor je A-bar.
Plaats reactie