Gedaan met de goedkopere LV
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Gedaan met de goedkopere LV
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160926_02487990
Als dit er door komt, dan zullen we toch moeten overwegen om Olli te laten homologeren tot mobilhome.
Als dit er door komt, dan zullen we toch moeten overwegen om Olli te laten homologeren tot mobilhome.
- Fetzl
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
- lrocb_lidnr: 1397
- Woonplaats: Westerlo
- Contacteer:
Re: Gedaan met de goedkopere LV
vraag zal zijn: hoeveel is die extra taks en is het uiteindelijk weer niet meer geblaat dan wol
ze zouden beter eerst eens werk maken van een mobiliteitsbudget ipv firmawagens te subsidiëren en zo diegene "van de weg halen" die daar eigenlijk niet moeten zitten. Een firmawagens met 1 inzittende die elke dag naar Brussel bolt vervuilt méér dan Manny die de hele week stil staat
Een vaste taks is m.i. unfair... die moet gebruiksgebonden zijn - principe van "de vervuiler betaalt"
Een "vervuilende" motor van een reisvoertuig evenveel belasten dan die van een camionette die 100.000 km per jaar bolt slaat nergens op
ze zouden beter eerst eens werk maken van een mobiliteitsbudget ipv firmawagens te subsidiëren en zo diegene "van de weg halen" die daar eigenlijk niet moeten zitten. Een firmawagens met 1 inzittende die elke dag naar Brussel bolt vervuilt méér dan Manny die de hele week stil staat
Een vaste taks is m.i. unfair... die moet gebruiksgebonden zijn - principe van "de vervuiler betaalt"
Een "vervuilende" motor van een reisvoertuig evenveel belasten dan die van een camionette die 100.000 km per jaar bolt slaat nergens op
Secretaris LROCB 2018 - heden
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Gedaan met de goedkopere LV
Dat is zeker zo, en zo doen ze het in Frankrijk... Maar ook daar gaat het veranderen. Ginder krijgen ze waarschijnlijk de vaste taks erbij, zoals bij ons nu.Fetzl schreef: Een vaste taks is m.i. unfair... die moet gebruiksgebonden zijn - principe van "de vervuiler betaalt"
Een "vervuilende" motor van een reisvoertuig evenveel belasten dan die van een camionette die 100.000 km per jaar bolt slaat nergens op
Er is geld nodig, overal, en dat zoeken ze overal.
Nu promoten ze hybrides en elektrische wagens, tot de meerderheid die heeft... dan zal je daar voor mogen dokken.
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: Gedaan met de goedkopere LV
Penguin schreef:http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160926_02487990
Als dit er door komt, dan zullen we toch moeten overwegen om Olli te laten homologeren tot mobilhome.
Als landrover nog een attest wil geven waar ze toestemming geven voor ombouw uiteraart.....maar ik vrees er voor....ik ben bijna zeker van niet.
Rob
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Gedaan met de goedkopere LV
Binnenkort heb ik een antwoord hierop 

- Waldorf
- LROCB-Member
- Berichten: 631
- Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
- lrocb_lidnr: 501
- Woonplaats: Aalter
Re: Gedaan met de goedkopere LV
De auto-fiscaliteit is al vaak veranderd, maar nooit met terugwerkende kracht. Zo lang je Olli niet verkoopt zal hij/zij voor jullie op dezelfde wijze belast worden. Het is een andere zaak voor wie dan een LV nieuw wil inschrijven. De occasie Defenders zullen dan plots sterk in waarde dalen.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Gedaan met de goedkopere LV
30% regel vergeten?Waldorf schreef:De auto-fiscaliteit is al vaak veranderd, maar nooit met terugwerkende kracht. Zo lang je Olli niet verkoopt zal hij/zij voor jullie op dezelfde wijze belast worden. Het is een andere zaak voor wie dan een LV nieuw wil inschrijven. De occasie Defenders zullen dan plots sterk in waarde dalen.
Onze D3 was aangekocht als LV 30%. Geen BIV en rijtaks van LV
Tot deze afgeschaft werd met terugwerkende kracht tot aankoop datum X (Ergens April 2005). BIV hoefden we niet te betalen, maar we konden wel elk jaar de rijtaks ophoesten van een D3 dubbelgebruik ipv LV.
Technisch echter bleef het een LV.
Zoals ik het nu lees, is het gewoon een nieuwe taks die gaat toegepast worden op elke LV, nieuw of reeds ingeschreven.
- Waldorf
- LROCB-Member
- Berichten: 631
- Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
- lrocb_lidnr: 501
- Woonplaats: Aalter
Re: Gedaan met de goedkopere LV
Zoals ik het lees staat er nog niets van op papier.Penguin schreef: Zoals ik het nu lees, is het gewoon een nieuwe taks die gaat toegepast worden op elke LV, nieuw of reeds ingeschreven.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Gedaan met de goedkopere LV
neen neen, dat is waar... Maar het zal toch niet meer duren vrees ik
- Waldorf
- LROCB-Member
- Berichten: 631
- Lid geworden op: do 15 jul, 2004 15:59
- lrocb_lidnr: 501
- Woonplaats: Aalter
Re: Gedaan met de goedkopere LV
Er rijden erg veel camionetten rond. Als ze die met terugwerkende kracht hoger gaan belasten zullen er veel meer mensen steigeren dan alleen maar de knullen met een 4x4. Dit gaat over alle kleine loodgieters, timmermannen en pakjesdiensten. De impact zal enorm zijn. Ik geloof nooit dat ze dat zouden durven. Wij schrijven jaarlijks 2 à 3 nieuwe Sprinters in, en eerlijk gezegd zie ik geen groen alternatief voor diesel.
Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
1991 Ex-MOD Defender 110 FFR - 2008 Defender 130 - 2021 Defender 110 D250
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Gedaan met de goedkopere LV
Ik hoop dat je gelijk hebt... Ik weet niet of ik er op ga wachten
-
- LROCB-Member
- Berichten: 150
- Lid geworden op: ma 16 feb, 2004 11:06
- lrocb_lidnr: 1421
- Woonplaats: Brussel
- Contacteer:
Re: Gedaan met de goedkopere LV
Er is wel een alternatief voor dieselcamionetten : CNG. Goedkoop en proper.
Is vooral populair in Duitsland, Oostenrijk en Italië.
Ik blijf de verknochtheid van de Belgen aan diesel niet begrijpen. Het alternatief is er, het heeft bewezen te werken in de genoemde landen. België heeft goede toelevering van aardgas. Alleen onze beleidsmakers hebben zitten slapen.
En wat taxatie betreft : de beste, simpelste, groenste en eerlijkste taxatie is via de pompprijs. De vervuiler betaalt. En een auto die veel stil staat vervuilt minder, ook met een oude euronorm.
Als de vaste taxen op auto's zouden vervallen en de pomprijs drastisch zou stijgen, zouden de files korter en de vervuiling minder zijn, zonder dat de totale belasting zou moeten stijgen.
Is vooral populair in Duitsland, Oostenrijk en Italië.
Ik blijf de verknochtheid van de Belgen aan diesel niet begrijpen. Het alternatief is er, het heeft bewezen te werken in de genoemde landen. België heeft goede toelevering van aardgas. Alleen onze beleidsmakers hebben zitten slapen.
En wat taxatie betreft : de beste, simpelste, groenste en eerlijkste taxatie is via de pompprijs. De vervuiler betaalt. En een auto die veel stil staat vervuilt minder, ook met een oude euronorm.
Als de vaste taxen op auto's zouden vervallen en de pomprijs drastisch zou stijgen, zouden de files korter en de vervuiling minder zijn, zonder dat de totale belasting zou moeten stijgen.
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: Gedaan met de goedkopere LV
En dan moet de aanpassing van de brandstof Dieselprijs ook nog komen naar € 2,00 de liter....zoals ze eerder hebben beloofd.
Rob
Rob
-
- Berichten: 160
- Lid geworden op: vr 07 nov, 2014 21:46
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: Lede
Re: Gedaan met de goedkopere LV
In Frankrijk betaal je de tax bij aankoop van het voertuig en word berekend "voor het leven" van het voertuig.
In Nederland 3 maandelijks,benzine veel goedkoper dan de diesels
Dat die cravatten in Brussel is wat inleveren want zij maken verkeerde berekeningen en de "domme belg" draait er wel voor op.
Nu de LV aanpakken omdat ze er niet genoeg op verdienen en volgende stap de oldtimers.
Voor mijn part iedereen km heffing berekend naar de "vervuiling" van de wagen,welke aard van het voertuig het ook is als ze perse toch weer de mensen hun zakken willen leegplunderen.
Allemaal een amerikaanse teller steken,dan maak je toch al 0,6 winst

In Nederland 3 maandelijks,benzine veel goedkoper dan de diesels
Dat die cravatten in Brussel is wat inleveren want zij maken verkeerde berekeningen en de "domme belg" draait er wel voor op.
Nu de LV aanpakken omdat ze er niet genoeg op verdienen en volgende stap de oldtimers.
Voor mijn part iedereen km heffing berekend naar de "vervuiling" van de wagen,welke aard van het voertuig het ook is als ze perse toch weer de mensen hun zakken willen leegplunderen.
Allemaal een amerikaanse teller steken,dan maak je toch al 0,6 winst



- Petrol
- Berichten: 30
- Lid geworden op: di 30 mar, 2010 17:11
Re: Gedaan met de goedkopere LV
Kilometerheffing voor iedereen? Awelja, belast de mensen maar die met hun auto naar het werk moeten. Diegene die op hun gemakske thuis van een of andere uitkering liggen te genieten ontsnappen dan weer maar eens aan de zoveelste belasting. Sowieso moet je al niet voor uw plezier rijden want elke kilometer kost geld (brandstof, remmen, slijtage algemeen). Dus dat kilomtergedoe is zever in pakskes.
- Penguin
- LROCB-Member
- Berichten: 3098
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
- lrocb_lidnr: 1396
- Woonplaats: Hoele
- Contacteer:
Re: Gedaan met de goedkopere LV
Indien je met de auto naar het werk MOET gaan, dan heb je recht op een vergoeding.
het enige eerlijke systeem is heffing aan de pomp, en tolwegen.
En zo betalen buitenlanders hier ook mee.
het enige eerlijke systeem is heffing aan de pomp, en tolwegen.
En zo betalen buitenlanders hier ook mee.
- Fetzl
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
- lrocb_lidnr: 1397
- Woonplaats: Westerlo
- Contacteer:
Re: Gedaan met de goedkopere LV
@Petrol: dat vind ik nu eens een kromme redenering se.
ik denk niet dat je een méér faire benadering kan vinden dan "de vervuiler betaalt"
als je méér km rijdt, méér wegdek verslijt, méér brandstof verbrandt en de lucht méér vervuilt, is het toch de evidentie dat je méér betaalt ? of niet ?
het argument dat je daarmee de werkende mens benadeelt is buiten de kwestie - niemand verplicht je met de wagen te gaan en al helemaal niemand zegt je dat je alléén in de wagen moet gaan zitten (zonder te beweren dat je dat doet)
Uitkeringstrekkenden hebben in deze al helemaal geen rol te spelen.
dat zijn NIMBY-argumenten en dat zijn doorgaans heel slechte raadgevers
Ja, met een def rijden kost geld.
Ja, er zijn goedkopere, zuinigere, propere wagens....
En toch heb ik een def - da's een keuze, net zoals het een keuze is om die zoveel mogelijk stil te laten staan en die zuinigere wagen max te gebruiken
Enkel als hobby of professioneel gerelateerd komt die Def buiten - op die manier verantwoord ik voor mezelf zijn minder milieuvriendelijk karakter
vanuit mijn objectief perspectief zou het dan bijzonder unfair zijn moest ik met mijn 10.000 km per jaar evenveel taks betalen als iemand die 100.000 km per jaar rijdt
Kosten spreiden over een grote groep is zinvol, als die grote groep er voordeel uit kan halen
Ik denk niet dat dit zo'n voorbeeld is - my 2 cents
ik denk niet dat je een méér faire benadering kan vinden dan "de vervuiler betaalt"
als je méér km rijdt, méér wegdek verslijt, méér brandstof verbrandt en de lucht méér vervuilt, is het toch de evidentie dat je méér betaalt ? of niet ?
het argument dat je daarmee de werkende mens benadeelt is buiten de kwestie - niemand verplicht je met de wagen te gaan en al helemaal niemand zegt je dat je alléén in de wagen moet gaan zitten (zonder te beweren dat je dat doet)
Uitkeringstrekkenden hebben in deze al helemaal geen rol te spelen.
dat zijn NIMBY-argumenten en dat zijn doorgaans heel slechte raadgevers
Ja, met een def rijden kost geld.
Ja, er zijn goedkopere, zuinigere, propere wagens....
En toch heb ik een def - da's een keuze, net zoals het een keuze is om die zoveel mogelijk stil te laten staan en die zuinigere wagen max te gebruiken
Enkel als hobby of professioneel gerelateerd komt die Def buiten - op die manier verantwoord ik voor mezelf zijn minder milieuvriendelijk karakter
vanuit mijn objectief perspectief zou het dan bijzonder unfair zijn moest ik met mijn 10.000 km per jaar evenveel taks betalen als iemand die 100.000 km per jaar rijdt
Kosten spreiden over een grote groep is zinvol, als die grote groep er voordeel uit kan halen
Ik denk niet dat dit zo'n voorbeeld is - my 2 cents
Secretaris LROCB 2018 - heden
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
- Vogler
- LROCB-Member
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
- lrocb_lidnr: 1395
- Woonplaats: Brussel
- Contacteer:
Re: Gedaan met de goedkopere LV
Mensen mogen wat vaker nadenken over de afstand tussen wonen en werken. Ik heb collega's uit Diksmuide en Hasselt, en die komen elke dag met de auto - een grote auto bovendien - om de hele dag aan hun bureaus te werken terwijl hun fysieke aanwezigheid vaak niet eens vereist is. Zoiets zou niet normaal mogen zijn.
Bovendien heb ik redelijk wat collega's die halsstarrig met de auto naar het werk komen, ook al wonen ze maar op enkele kilometers van het werk en is er een perfecte verbinding met openbaar vervoer dat sneller is door eigen beddingen. Een collega van me woont vier haltes ver, op 20' wandelen maar elke dag komt hij met de wagen die het bedrijf ook nog eens een parkeerplaats kost. Maar ja, sommigen zijn dan weer te veel gehecht aan de gewoonte om zowel thuis als op het week maximaal 20 meter af te leggen tussen auto en voordeur. We hebben een tweede garage op 200m van het kantoor, en het gezever dat ik daarover soms moet aanhoren is om triestig van te worden. Of ze zijn er vies van om de bus te pakken. Ik doe dat wel, en wanneer ik op het werk arriveer, zijn mijn mails beantwoord en heb ik m'n agenda bekeken. Mijn bazin weet dat, en heeft er geen moeite mee als ik eens wat later ben.
Veel mensen starten hier in de stad, vergaren wat kapitaal en gaan verder in het groen wonen, waarmee ze zichzelf in de positie plaatsen dat ze meer moeten rijden. Dat is een bewuste keuze en in zo'n geval vind ik het niet verkeerd dat er per kilometer wordt belast. Waarom dan niet een zuinige daily driver pakken of zelfs een elektrische fiets of scooter? Dat moet dan maar in het kostenplaatje van verhuizing en aankoop van het huis geïntegreerd worden. Een collega van me heeft in een elektrische fiets geïnvesteerd en rijdt nu elke dag van Leuven naar Elsene door het Meerdaalwoud en de velden van Overijse en is sneller dan een auto die de E40 gebruikt. Jay Leno reed jaren geleden al elektrisch met zo'n lelijk ding van GM, zuinige daily in de week, en quality time met de oldtimers in het weekeinde. Als ik in een elektrische Daewoo Matiz zou moeten rijden om mijn Defender te kunnen houden, then so be it.
Dingen zullen nog wel veranderen. Het model van voltijds uren op het werk draaien begint aan slijtage onderhevig te zijn, en niet per se in negatieve zin. Het idee dat half het land op dezelfde tien vierkante kilometer komt werken is al absurd. Gelukkig is thuis werken al één ding dat normaal begint te worden, maar er zijn ook bedrijfsleiders die experimenteren met andere formules. Iedereen heeft vast wel gelezen over het bedrijf dat een werkdag van 5 uur heeft ingevoerd. Pauze afgeschaft, iets minder uren en een kortere werktijd waarbij de mensen intensiever werken en dezelfde taken gedaan krijgen. Een andere ondernemer hier in België staat ongelimiteerd verlof toe zolang de mensen hun werk maar gedaan hebben. Zolang er flexibiliteit en eerlijke toewijding van beide kanten komt en de vakbonden niet onmiddelijk in een defensieve modus schieten die verandering tegenhoudt, zal er nog veel mogelijk zijn. Toegegeven: in een systematische productieomgeving is dat natuurlijk niet evident maar de zelfstandige die met de auto naar de klant rijdt, zal het wel met een flinke marge doorfactureren. Ik heb te maken gehad met meerdere aannemers die reistijd fors doorrekenen. Een gespecialiseerde firma presteerde het zelfs om én afstand én reistijd op de factuur te zetten.
Ondanks het feit dat ik begrip heb voor de meeste maatregelen, zie ik het ondertussen ook allemaal met schrik op me af komen. Elke dag stroomt er een vloedgolf van tienduizenden auto's de stad in met een zeer nadelig effect op de luchtkwaliteit. Daardoor verbiedt Brussel binnen twee jaar de oudere auto's zonder enige vorm van afkoop en kan ik met onze Defender - die meestal de hele werkweek of langer stilstaat en dus weinig bijdraagt tot de lokale vervuiling - niet meer naar huis. Wat wordt dan het alternatief? Een tweede garage huren buiten de stad, of naar den buiten verhuizen en meer kilometers rijden? Dan ik zie veel liever belasting per kilometer komen...
Groeten,
Joris
P.S.: niet alle werklozen zijn profiteurs. Ik ben het lang geleden zelf ook ooit geweest en vond dat een zware tijd, waarbij je beperkt bent in middelen, je je mentale scherpte en professionele attitude dreigt te verliezen en je de maatschappij aan je voelt voorbijgaan. Ik wens niemand die wil werken werkloosheid toe. (niet aan wie niet wil werken natuurlijk)
Bovendien heb ik redelijk wat collega's die halsstarrig met de auto naar het werk komen, ook al wonen ze maar op enkele kilometers van het werk en is er een perfecte verbinding met openbaar vervoer dat sneller is door eigen beddingen. Een collega van me woont vier haltes ver, op 20' wandelen maar elke dag komt hij met de wagen die het bedrijf ook nog eens een parkeerplaats kost. Maar ja, sommigen zijn dan weer te veel gehecht aan de gewoonte om zowel thuis als op het week maximaal 20 meter af te leggen tussen auto en voordeur. We hebben een tweede garage op 200m van het kantoor, en het gezever dat ik daarover soms moet aanhoren is om triestig van te worden. Of ze zijn er vies van om de bus te pakken. Ik doe dat wel, en wanneer ik op het werk arriveer, zijn mijn mails beantwoord en heb ik m'n agenda bekeken. Mijn bazin weet dat, en heeft er geen moeite mee als ik eens wat later ben.
Veel mensen starten hier in de stad, vergaren wat kapitaal en gaan verder in het groen wonen, waarmee ze zichzelf in de positie plaatsen dat ze meer moeten rijden. Dat is een bewuste keuze en in zo'n geval vind ik het niet verkeerd dat er per kilometer wordt belast. Waarom dan niet een zuinige daily driver pakken of zelfs een elektrische fiets of scooter? Dat moet dan maar in het kostenplaatje van verhuizing en aankoop van het huis geïntegreerd worden. Een collega van me heeft in een elektrische fiets geïnvesteerd en rijdt nu elke dag van Leuven naar Elsene door het Meerdaalwoud en de velden van Overijse en is sneller dan een auto die de E40 gebruikt. Jay Leno reed jaren geleden al elektrisch met zo'n lelijk ding van GM, zuinige daily in de week, en quality time met de oldtimers in het weekeinde. Als ik in een elektrische Daewoo Matiz zou moeten rijden om mijn Defender te kunnen houden, then so be it.
Dingen zullen nog wel veranderen. Het model van voltijds uren op het werk draaien begint aan slijtage onderhevig te zijn, en niet per se in negatieve zin. Het idee dat half het land op dezelfde tien vierkante kilometer komt werken is al absurd. Gelukkig is thuis werken al één ding dat normaal begint te worden, maar er zijn ook bedrijfsleiders die experimenteren met andere formules. Iedereen heeft vast wel gelezen over het bedrijf dat een werkdag van 5 uur heeft ingevoerd. Pauze afgeschaft, iets minder uren en een kortere werktijd waarbij de mensen intensiever werken en dezelfde taken gedaan krijgen. Een andere ondernemer hier in België staat ongelimiteerd verlof toe zolang de mensen hun werk maar gedaan hebben. Zolang er flexibiliteit en eerlijke toewijding van beide kanten komt en de vakbonden niet onmiddelijk in een defensieve modus schieten die verandering tegenhoudt, zal er nog veel mogelijk zijn. Toegegeven: in een systematische productieomgeving is dat natuurlijk niet evident maar de zelfstandige die met de auto naar de klant rijdt, zal het wel met een flinke marge doorfactureren. Ik heb te maken gehad met meerdere aannemers die reistijd fors doorrekenen. Een gespecialiseerde firma presteerde het zelfs om én afstand én reistijd op de factuur te zetten.
Ondanks het feit dat ik begrip heb voor de meeste maatregelen, zie ik het ondertussen ook allemaal met schrik op me af komen. Elke dag stroomt er een vloedgolf van tienduizenden auto's de stad in met een zeer nadelig effect op de luchtkwaliteit. Daardoor verbiedt Brussel binnen twee jaar de oudere auto's zonder enige vorm van afkoop en kan ik met onze Defender - die meestal de hele werkweek of langer stilstaat en dus weinig bijdraagt tot de lokale vervuiling - niet meer naar huis. Wat wordt dan het alternatief? Een tweede garage huren buiten de stad, of naar den buiten verhuizen en meer kilometers rijden? Dan ik zie veel liever belasting per kilometer komen...
Groeten,
Joris
P.S.: niet alle werklozen zijn profiteurs. Ik ben het lang geleden zelf ook ooit geweest en vond dat een zware tijd, waarbij je beperkt bent in middelen, je je mentale scherpte en professionele attitude dreigt te verliezen en je de maatschappij aan je voelt voorbijgaan. Ik wens niemand die wil werken werkloosheid toe. (niet aan wie niet wil werken natuurlijk)
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
- Petrol
- Berichten: 30
- Lid geworden op: di 30 mar, 2010 17:11
Re: Gedaan met de goedkopere LV
Ik heb nergens gezegd dat steuntrekkenden profiteurs zijn. Wat ik wel heb willen zeggen is dat je het zo opnieuw minder aantrekkelijk maakt om te gaan werken.
Openbaar vervoer is niet voor iedereen een optie. Ik heb regelmatig overwerk. Wie komt er mij halen om 2 of 3 uur 's nachts?
Kortbij werken is mooi in theorie. Ik heb collega's die verplaatst zijn. Die mogen elke dag van Oostende, Brugge en Ieper naar Brussel rijden. Dat wordt lachen als die mannen kilometerheffing moeten betalen... Die betalen zich nu al blauw aan brandstof. En na 5 jaar is hun auto volledig op.
kilometerbelasting bestaat eigenlijk al. We betalen al torenhoge belastingen op de brandstof. En elke kilometer extra is dus extra belasting. Ik ken niet veel mensen die voor hun plezier met de auto rond rijden. De enige zijn die paar oldtimers die af en toe eens buiten komen of de enkelingen die op zondag eens door de modder rijden zoals wij. Dus waarom nog eens hetzelfde extra belasten wetende dat je daarmee de economie volledig fnuikt?
Wie gaat er op een vrije dag nog eens naar de zee rijden als hij per kilometer moet betalen? Veel minder dan nu. Of er wordt wel naar de zee gegaan, maar ter plaatse probeert men wat uit te sparen. Elke euro kan immers maar 1 keer uitgegeven worden. Wat je al moet uitgeven aan kilometerheffing kan je niet meer uitgeven aan een desertie, een cremeren enz. Goed voor de economie is anders.
Een mogelijkheid is om woon-werk vrij te stellen van deze heffing, maar zo gaan ze het nooit spelen.
Van thuis uit werken is een erg goede zaak. Spijtig genoeg is de overheid als werkgever juist de slechtste leerling op dat vlak.
Openbaar vervoer is niet voor iedereen een optie. Ik heb regelmatig overwerk. Wie komt er mij halen om 2 of 3 uur 's nachts?
Kortbij werken is mooi in theorie. Ik heb collega's die verplaatst zijn. Die mogen elke dag van Oostende, Brugge en Ieper naar Brussel rijden. Dat wordt lachen als die mannen kilometerheffing moeten betalen... Die betalen zich nu al blauw aan brandstof. En na 5 jaar is hun auto volledig op.
kilometerbelasting bestaat eigenlijk al. We betalen al torenhoge belastingen op de brandstof. En elke kilometer extra is dus extra belasting. Ik ken niet veel mensen die voor hun plezier met de auto rond rijden. De enige zijn die paar oldtimers die af en toe eens buiten komen of de enkelingen die op zondag eens door de modder rijden zoals wij. Dus waarom nog eens hetzelfde extra belasten wetende dat je daarmee de economie volledig fnuikt?
Wie gaat er op een vrije dag nog eens naar de zee rijden als hij per kilometer moet betalen? Veel minder dan nu. Of er wordt wel naar de zee gegaan, maar ter plaatse probeert men wat uit te sparen. Elke euro kan immers maar 1 keer uitgegeven worden. Wat je al moet uitgeven aan kilometerheffing kan je niet meer uitgeven aan een desertie, een cremeren enz. Goed voor de economie is anders.
Een mogelijkheid is om woon-werk vrij te stellen van deze heffing, maar zo gaan ze het nooit spelen.
Van thuis uit werken is een erg goede zaak. Spijtig genoeg is de overheid als werkgever juist de slechtste leerling op dat vlak.
- Fetzl
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
- lrocb_lidnr: 1397
- Woonplaats: Westerlo
- Contacteer:
Re: Gedaan met de goedkopere LV
@Petrol: het gaat hier wel om extra heffing op LV... dus wie voor woon-werk een LV gebruikt, is mss ook niet helemaal in regel, toch ?
je kan voor woon-werk echt wel een klein zuinig autootje vinden als je vaak alleen moet (vb als veel overwerk)
en een grote auto is te verantwoorden als je carpoolers mee kan pakken - das vaak enkel een kwestie van willen
en zo extra heffing kan het "willen" soms wel bevorderen
soit - we zijn zover nog niet
je kan voor woon-werk echt wel een klein zuinig autootje vinden als je vaak alleen moet (vb als veel overwerk)
en een grote auto is te verantwoorden als je carpoolers mee kan pakken - das vaak enkel een kwestie van willen
en zo extra heffing kan het "willen" soms wel bevorderen
soit - we zijn zover nog niet
Secretaris LROCB 2018 - heden
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
- HCPU
- Berichten: 24
- Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 00:54
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: linter
Re: Gedaan met de goedkopere LV
Blijkbaar alleen maar voor nieuwe inschrijvingen.
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/ ... ngen.dhtml
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/ ... ngen.dhtml
- wodan
- Vaste Waarde
- Berichten: 464
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2005 16:52
- Woonplaats: O-VL
Re: Gedaan met de goedkopere LV
Enkel een idioot gelooft die opportunistische zakkenvullers...Peter R. schreef:.....
' Het is zeker niet de bedoeling meer belastingen op te halen', mijn oor.
85 K30,6.2D,th400,NP208,D60/FF14B,4.56 Detroit lock,36/12.5/16.5 GdYr MT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
08 GMT911 HD CCSB,6.6TD LMM, All1000, 285/65R18 BFG AT
- Petrol
- Berichten: 30
- Lid geworden op: di 30 mar, 2010 17:11
Re: Gedaan met de goedkopere LV
Tuurlijk valt er iets te zeggen voor een genuanceerde kilometerheffing, maar er zijn bij onze regeringen altijd 2 mogelijkheden: ofwel denken ze er mee weg te komen en gaan ze meteen voor de volle pot, ofwel vrezen ze teveel weerstand en dan voeren ze het eerst genuanceerd door om het er daarna, als de storm wat gaan liggen is, volledig door te rammen. Eigenlijk een strategie die marketeers ook toepassen.
Sowieso, ze hebben nog 1,8 miljard extra nodig. We gaan die toch moeten ophoesten ze. Of ze het nu taxshift noemen, of kilometerheffing of wat dan ook. U en ik zullen ze ophoesten, niet die paljassen uit het parlement of de senaat.
Sowieso, ze hebben nog 1,8 miljard extra nodig. We gaan die toch moeten ophoesten ze. Of ze het nu taxshift noemen, of kilometerheffing of wat dan ook. U en ik zullen ze ophoesten, niet die paljassen uit het parlement of de senaat.