Homologatie Land Rover uit GCC (Gulf coast - Emirates

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
MarcTarga
lrocb_lidnr: 0

Homologatie Land Rover uit GCC (Gulf coast - Emirates

Ongelezen bericht door MarcTarga »

Beste forum , ik ben een nieuw lid en ik heb een dringende vraag. Ik woon en werk als expat in Abu Dhabi en kan hier een Land Rover van 12 jaar oud kopen om ter plaatse wat in de woestijn trips te maken. Maar na mijn expat periode had ik hem graag ingevoerd in België. Doch er zou een probleem zijn om voor een wagen met GCC specs een hologatie bewijs te bekomen om hem in België te kunnen laten keuren en inschrijven. Kan iemend dit bevestigen ? Technisch er weinig verschil met een Europese spec wagen , alleen is de airco en de koeling versterkt om hier de zomer temp (kan tot 50°C warm worden) te kunnen weerstaan - vooral dan bij trips in de woestijn. De motor is een V8 , benzine. Draait fantastich rond , enorm veel koppel - trekt zich door alles door. Wel een automaat - maar dat zijn alle wagens hier .
mvg, MarcTarga
Basil
lrocb_lidnr: 0

Re: Homologatie Land Rover uit GCC (Gulf coast - Emirates

Ongelezen bericht door Basil »

Contacteer Camiel Trophy eens hier op het forum. Zijn (ex?) defender 90 Td5 kwam ook uit die regio.
TEAM garage "DE SCHUUR"
De Rob
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 183
Contacteer:

Re: Homologatie Land Rover uit GCC (Gulf coast - Emirates

Ongelezen bericht door De Rob »

Airco heeft niks van doen met een homoligatie in BE.
Hou er rekening mee dat een Def V8 110 in Belgie nooit is ingevoerd wat misschien problemen kan geven tijdens de homloligatie.....
Maar hij geraakt hier wel op de baan.
ik heb ooit een Stage One komende vanuit Saoudie Arabie door de homoligtie gebracht.
U moet alleen zorgen dat alle documenten van de wagen en aankoopbewijzen origineel zijn..want u moet na aankomst natuurlijk eerst langs de Douane voor een sticker 705 en als partikulier voor het roze formulier.
Goederen van buiten de EU is 6% invoertax en 21%btw.
Rob
Plaats reactie