stuurhuis bijregelen

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
baudts
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 1139

stuurhuis bijregelen

Ongelezen bericht door baudts »

Kan iemand mij helpen,

ik heb momenteeel redelijk wat speling op mijn stuur. het ligt niet aan de stuurstangen en de enigste optie is het stuurhuis nog (hebben ze me op een clubevenement gezegd).

Ze hebben me uitgelegd dat ik hiervoor de bout boven op het stuurhuis moet aandraaien (niet te hard dat de wielen niet blokkeren).

Dit weekend ga ik er aan beginnen. Nu vroeg ik me af of ik ergens speciaal moet op letten, kan ik iets kapot maken indien je te hard aandraait ofzo, ...

Momenteel heb ik volgend actie plan:

Wagen op blokken zetten
wielen er af
luchtfilter eruit
en bout beginnen aandraaien.

Merci voor de tips.
Land Rover closest thing to heaven on earth
De Rob
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 183
Contacteer:

Re: stuurhuis bijregelen

Ongelezen bericht door De Rob »

baudts schreef:Kan iemand mij helpen,

ik heb momenteeel redelijk wat speling op mijn stuur. het ligt niet aan de stuurstangen en de enigste optie is het stuurhuis nog (hebben ze me op een clubevenement gezegd).

Ze hebben me uitgelegd dat ik hiervoor de bout boven op het stuurhuis moet aandraaien (niet te hard dat de wielen niet blokkeren).

Dit weekend ga ik er aan beginnen. Nu vroeg ik me af of ik ergens speciaal moet op letten, kan ik iets kapot maken indien je te hard aandraait ofzo, ...

Momenteel heb ik volgend actie plan:

Wagen op blokken zetten
wielen er af

luchtfilter eruit
en bout beginnen aandraaien.

Merci voor de tips.

Speling altijd meten als de wielen in rechttoe richting staan ....en dus ook alleen bijregelen als de wielen in rechttoe richting wijzen.Na het regelen moet er nog een kleine cm speling op het stuur zitten.

Maar eerst de cardangewrichtjes op de stuurstang kontroleren op speling.
Rob
baudts
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 1139

Ongelezen bericht door baudts »

De gewrichten hadden ze gecontroleerd en daar lag het al niet aan.
Indien die bout redelijk vast zit moogde er dan wat nracht op zettten of niet? Kunde u stuurhuis zo napot maken of gade u stuur gwn niet meer kunnen draaien dan? (Als ge te hard aandraait)
Land Rover closest thing to heaven on earth
De Rob
LROCB-Member
lrocb_lidnr: 183
Contacteer:

Ongelezen bericht door De Rob »

baudts schreef:De gewrichten hadden ze gecontroleerd en daar lag het al niet aan.
Indien die bout redelijk vast zit moogde er dan wat nracht op zettten of niet? Kunde u stuurhuis zo napot maken of gade u stuur gwn niet meer kunnen draaien dan? (Als ge te hard aandraait)
contra moer los en met een inbus die stift indraaien totdat ge nog een klein beetje speling op uw stuur hebt.(wielen recht)
Kan zijn dat uw stuurhuis al zover versleten is de indraaien niets meer helpt.
Rob
Plaats reactie