Zou het kunnen dat de FPR van een td5 stuk is zonder dat hij lekt?
De klachten zijn soms niet harder kunnen dan 100Km/H,motor maakt meer lawaai.
Bij optrekken geen power in hogere toeren.
Diesel filter vervangen 1000 km geleden,temperatuur sensor vervangen,iat sensor vervangen wegens slechte contacten.
Kan ik de diesel druk regelaar testen door een drukmeter te plaatsen in plaats van de temperatuur sensor op de regelaar.
De turbo druk bij optrekken is 1.05 bar,met de nanocom geen fouten te zien .
Iemand een idee hoe ik het best aan pak zonder nodeloze dingen te vervangen ?
Mvg
_________________
dieseldruk regelaar
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: di 03 feb, 2009 22:04
- lrocb_lidnr: 1147
- Woonplaats: Aalter
- wulmke
- LROCB-Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: zo 24 aug, 2008 09:03
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: gent
Re: dieseldruk regelaar
hoeveel druk steekt uw pomp in de tank nog?
greetz
greetz
eigenaar def 90 '96
Land Rovers are like women:They leak when you don't want them to
Land Rovers are like women:They leak when you don't want them to
- wulmke
- LROCB-Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: zo 24 aug, 2008 09:03
- lrocb_lidnr: 0
- Woonplaats: gent
Re: dieseldruk regelaar
waste gate vast van turbo is ook mogelijkheid
eigenaar def 90 '96
Land Rovers are like women:They leak when you don't want them to
Land Rovers are like women:They leak when you don't want them to
- De Rob
- LROCB-Member
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
- lrocb_lidnr: 183
- Woonplaats: Herentals
- Contacteer:
Re: dieseldruk regelaar
Dit onderdeel is eigenlijk alleen maar een doorvoer van de diesel naar de injectors.
Een dieseldrukregelaar is eigenlijk ook niets meer of minder dan een expantievaatje zoals van een cv installatie.Er zit een membraam in met een O-ring.Deze o-ring beweegt altijd heen en weer omdat het membraam de drukverschillen opvangt van de opvoerpomp.
Als een dieseldrukregelaar lekt;
Als men nu het membraam er uit haalt door de circlips te verwijderen zal men zien dat de O-ring in het aluminium een groefje heeft weggesleten door steeds heen een weer te bewegen.Een nieuwe O-ring er op zal dan maar een tijdje helpen vooraleer er terug diesel lekt.
Rob
Een dieseldrukregelaar is eigenlijk ook niets meer of minder dan een expantievaatje zoals van een cv installatie.Er zit een membraam in met een O-ring.Deze o-ring beweegt altijd heen en weer omdat het membraam de drukverschillen opvangt van de opvoerpomp.
Als een dieseldrukregelaar lekt;
Als men nu het membraam er uit haalt door de circlips te verwijderen zal men zien dat de O-ring in het aluminium een groefje heeft weggesleten door steeds heen een weer te bewegen.Een nieuwe O-ring er op zal dan maar een tijdje helpen vooraleer er terug diesel lekt.
Rob