muizen in defender, langs waar komen ze, en wat moet ik dich
-
- lrocb_lidnr: 0
muizen in defender, langs waar komen ze, en wat moet ik dich
Hallo,
misschien een stomme vraag, maar sinds een aantal weken heb ik last van muizen in men defender 110 td5. Ik heb er al enkele kunnen verwijderen, maar gezien ik in een bos woon, zoeken ze steeds weer een weg, met op het moment al voor 150 euro knaagschade aan kledij, laptoptas,en spullen,...
Langs waar zouden ze komen, en wat dien ik dicht te maken ?
mvg
castor
misschien een stomme vraag, maar sinds een aantal weken heb ik last van muizen in men defender 110 td5. Ik heb er al enkele kunnen verwijderen, maar gezien ik in een bos woon, zoeken ze steeds weer een weg, met op het moment al voor 150 euro knaagschade aan kledij, laptoptas,en spullen,...
Langs waar zouden ze komen, en wat dien ik dicht te maken ?
mvg
castor
- Wolf
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 316
- Contacteer:
Re: muizen in defender, langs waar komen ze, en wat moet ik
oei, niet gemakkelijk: veldmuisjes hebben aan een opening van minder dan 1cm hoogte al genoeg om erens onder, tussen te geraken.
Ergens een gaatje in je deurrubbers?
Ik zou een dekseltje met vergifkorrels onder je LR plaatsen, dan zoeken ze niet om binnen te komen.
Zeker dat het muizen zijn?
Ergens een gaatje in je deurrubbers?
Ik zou een dekseltje met vergifkorrels onder je LR plaatsen, dan zoeken ze niet om binnen te komen.
Zeker dat het muizen zijn?
-
het zijn bosmuizen. Ik ben niet voor vergif, want heb bosuilen broeden jaarlijks, en dan vergiftig ik die ook !
-
Hoi Castor,
Waarschijnlijk is het in uw wagen warmer dan in het bos en blijft hier en daar misschien een etensrestje of zo achter waar de muizen op af komen, ook de isolatie is ideaal voor hen om zich in te verschuilen.
Alle gaten dichten is onbegonnen werk.
De klassieke muizenval kost geen geld en kan je gemakkelijk plaatsen veilig voor huisdieren en uilen.
Ik zou al proberen met een kat (in de garage) om de muizen te vangen of af te schrikken.
Misschien een alternatief zoeken voor de muizen. Vb, een paar hooibalen ver genoeg van huis, garage en auto om de muizen daar naartoe te lokken. Het is er voor hen warm en ideaal om te leven en ze laten uw auto voor u. Deze plaats kan terzelfdertijd een voederplaats voor de uilen betekenen.
Misschien is het volgende ook interessant : http://www.pest-control.cc/V150-160e.pdf
mvg en laat maar weten of het werkt.
Waarschijnlijk is het in uw wagen warmer dan in het bos en blijft hier en daar misschien een etensrestje of zo achter waar de muizen op af komen, ook de isolatie is ideaal voor hen om zich in te verschuilen.
Alle gaten dichten is onbegonnen werk.
De klassieke muizenval kost geen geld en kan je gemakkelijk plaatsen veilig voor huisdieren en uilen.
Ik zou al proberen met een kat (in de garage) om de muizen te vangen of af te schrikken.
Misschien een alternatief zoeken voor de muizen. Vb, een paar hooibalen ver genoeg van huis, garage en auto om de muizen daar naartoe te lokken. Het is er voor hen warm en ideaal om te leven en ze laten uw auto voor u. Deze plaats kan terzelfdertijd een voederplaats voor de uilen betekenen.
Misschien is het volgende ook interessant : http://www.pest-control.cc/V150-160e.pdf
mvg en laat maar weten of het werkt.
Defender 130 td5
disco 3
series 3 88'
disco 3
series 3 88'
- eL Tee
- lrocb_lidnr: 538
Vind ik leuk!Stef McDef schreef:...

George S. Patton schreef:If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
- Wolf
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 316
- Contacteer:
amaai eltee, komt dat van het mountainbiken?
- Erik
- lrocb_lidnr: 360
- Contacteer:
A body engineer from Land Rover goes on an exchange visit to Toyota in Japan and watches the engineers developing the latest Land Cruiser bodyshell. He notices that on the workbench they have a cat in a small cage and he asks what it's for. The Japanese engineer tells him when they have finished a Land Cruiser they lock a cat in it and go home. If the cat is dead when they return in the morning they know the shutlines on the doors are up to their high standards. The LR guy likes this idea and when he gets back to Solihull he takes a cat to work and locks it in a Defender and goes home for the night. When he returns in the morning the cat is gone.
When the going gets though ...
... the tough get going !
... the tough get going !
-
- Roelandrover
Je kan eventueel een marterschrik inbouwen.
Dat kost niet veel en dient sympel op de batterij aangesloten te worden.
Het toestelletje zelf kan je in het motorcompartiment vastmaken.
Ik heb geen ervaring met de werking ervan.
Indien je hier geen voorstander van bent, kan je contact opnemen met bv. natuurhulpcentrum van Opglabbeek.
Mischien hebben zij een muisvriendelijke oplossing voor dit probleem.
Vergif zou ik echt afraden, omdat andere dieren zich ook voeden met de muizen. (zoals je al aanhaalde)
Dat kost niet veel en dient sympel op de batterij aangesloten te worden.
Het toestelletje zelf kan je in het motorcompartiment vastmaken.
Ik heb geen ervaring met de werking ervan.
Indien je hier geen voorstander van bent, kan je contact opnemen met bv. natuurhulpcentrum van Opglabbeek.
Mischien hebben zij een muisvriendelijke oplossing voor dit probleem.
Vergif zou ik echt afraden, omdat andere dieren zich ook voeden met de muizen. (zoals je al aanhaalde)
Series-III 88 4X4 2.25P Deep bronze green "The moaning minnie"
Land Rover 110 ex-MOD 3.5V8 Lybian sand " Belgian rattlesnake"
Land Rover 110 TD5 stawag. (in restauratie)
Land Rover 110 ex-MOD 3.5V8 Lybian sand " Belgian rattlesnake"
Land Rover 110 TD5 stawag. (in restauratie)
- Spannie
DEFENDERMUIZEN, WIE ZIJN ZE, EN WAT DRIJFT HEN ??
- frog
een defender dichten, waar blijven ze het halen.
Steek die uil in uwe def
Nee, zorg maar dat dit rap is opgelost. Met vergif of zonder. Als ge vergif zet geraken die muizen niet meer uit die wagen en kunnen de uilen ze niet opeten (denk ik). Als die schatjes aan de kabelboom beginnen te knagen zit ge met problemen. Ik ben ook geen voorstander van vergif maar dit is denk ik de enige oplossing. Die diertjes zoeken de warmte op in de ze tijd.
Steek die uil in uwe def

Nee, zorg maar dat dit rap is opgelost. Met vergif of zonder. Als ge vergif zet geraken die muizen niet meer uit die wagen en kunnen de uilen ze niet opeten (denk ik). Als die schatjes aan de kabelboom beginnen te knagen zit ge met problemen. Ik ben ook geen voorstander van vergif maar dit is denk ik de enige oplossing. Die diertjes zoeken de warmte op in de ze tijd.