batterij loopt leeg = vragen

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
ad24

batterij loopt leeg = vragen

Ongelezen bericht door ad24 »

ik stel vast dat mijn batterij na een paar dagen staan geen startcapaciteit meer heeft.

Heb ondertussen getest dmv de + pool los te maken en hier een lampje tss te hangen van 5W en vervolgens de zekeringen 1 voor 1 los te trekken op de hoop dat het lampje zou uitgaan. Helaas geen effect, lampje blijft branden.
De vraag die ik mij hier nu wel bij stel is dat wanneer er op 2 kringen een fout zit ik dit via deze weg nooit kan vinden, tenzij ik eerst alle zekeringen deruit haal en allen 1 voor 1 derin??!

Heb er ook effe de amperemeter tss gezwierd, 0,88, daar zit dus wel een duidelijk probleem... :eh:

Zijn er nog andere manieren of doe ik beste even de test met alles eruit en stuk per stuk terug in??

(het is een range p38 diesel)
ad24

Re: batterij loopt leeg = vragen

Ongelezen bericht door ad24 »

update

vandaag de zaken getest met de multimeter.

Hoofdzakelijk probleem zekering;
MAXI 1 - 60A (motormanagement)
verbruik van 0,54

Een normaal verbruik hoe ik hier verneem;
Fuse 29 - 10A (deel van de luchtvering)
verbruik van 0,24 - gedurende 10sec en valt weg dan

Klein verbruik op;
MAXI 5 - 60A
verbruik van 0,04 = te verwaarlozen.

In de handleiding is van zekering MAXI 1 niks te vinden van details.
Iemand een idee wat dit allemaal inhoud en hoe ik verder het probleem kan vinden??

Alsook merk ik op dat in MAXI 2 - 50A, geen zekering zit, nochthans zie ik pinnen zitten, dus geen lege houder.
Kan iemand mij dit met een p38 - DSE eens bevestigen of hij daar 1 zitten heeft?
INgeval daar één moet zitten zou het wel straf zijn dat alles toch werkende is...
Plaats reactie