Heeft iemand een hefdak van Ex Tec (gezien)?
- Wolf
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 316
- Contacteer:
Heeft iemand een hefdak van Ex Tec (gezien)?
ExTec maakt zo'n hefdaken zoals het mijne maar dan met een tussenstuk rondom van +/-10cm (schat ik) hoog.
Heeft er iemand hier zoiets of heeft iemand dat al van zeer dichtbij gezien?
Ik ben vooral geinteresseerd :
- of dit in 1 stuk is en zoniet hoe het verbonden is tot 1 stuk;
- hoe de rondingen aan de hoeken van de voorruit eruit zien en de rondingen aan de achterdeur.
Heeft er iemand hier zoiets of heeft iemand dat al van zeer dichtbij gezien?
Ik ben vooral geinteresseerd :
- of dit in 1 stuk is en zoniet hoe het verbonden is tot 1 stuk;
- hoe de rondingen aan de hoeken van de voorruit eruit zien en de rondingen aan de achterdeur.
- De Rob
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 183
- Contacteer:
Re: Heeft iemand een hefdak van Ex Tec (gezien)?
Het is al wel een jaar of drie geleden.
Ik heb hier thuis al dergelijk dak mogen "bewonderen".Ik dacht dat het self made was en ergens achteraan in een schapenstal gebouwd was. Zo slecht was dit afgewerkt.Ik viel omver toen die gast zei dat het van ex-tec kwam en daar ook gemonteert was.
Ik weet de prijs niet exact meer ...maar het was niet normaal.ik dacht meer dan € 7000,00.Elke schroef en één zaagsnede extra was een fortuin zei hij.Hij had zijn plafond in twee laten zagen om achteraan nog te kunnen rechtstaan.
Ik heb hier thuis al dergelijk dak mogen "bewonderen".Ik dacht dat het self made was en ergens achteraan in een schapenstal gebouwd was. Zo slecht was dit afgewerkt.Ik viel omver toen die gast zei dat het van ex-tec kwam en daar ook gemonteert was.
Ik weet de prijs niet exact meer ...maar het was niet normaal.ik dacht meer dan € 7000,00.Elke schroef en één zaagsnede extra was een fortuin zei hij.Hij had zijn plafond in twee laten zagen om achteraan nog te kunnen rechtstaan.
-
- LROCB-Member
- lrocb_lidnr: 349
ExTec is idd zeer duur maar dat het zo slecht is afgewerkt verschiet ik van 

- Wolf
- LROCB-Member
- Contacteer:
Ik weet dat het zeer duur is,(mijn systeem is daar een kleine fractie van), vind het niet mooi, maar ben vooral geinteresseerd hoe zij de 2 belangrijkste "moeilijkheden" opgelost hebben:
- waterdichtheid aan het scharnier vooraan;
- rondingen vooraan en achteraan.
Volgens PB is het uit RVS gemaakt (Waarom? omdat ze geen alu kunnen lassen?)
- waterdichtheid aan het scharnier vooraan;
- rondingen vooraan en achteraan.
Volgens PB is het uit RVS gemaakt (Waarom? omdat ze geen alu kunnen lassen?)

- Kris
- LROCB-Member
Hun folderke laat toch al veel zien ? (http://ex-tec.de/extecSonderdruck.pdf
Ze hebben een vaste constructie gemaakt tot boven het raam en boven de achterdeur zodat ze konden vertrekken van een vlakke opening. Zoiets waterdicht krijgen dat moet zelfs nen duits kunnen.
Ze hebben een vaste constructie gemaakt tot boven het raam en boven de achterdeur zodat ze konden vertrekken van een vlakke opening. Zoiets waterdicht krijgen dat moet zelfs nen duits kunnen.
Kris
- Wolf
- LROCB-Member
- Contacteer:
thanks, toch wil ik dat eens in 't echt zien.
- Wolf
- LROCB-Member
- Contacteer:
Awel ik zou dat dan doen met 1 verhoging aan de carrosserie alleen en de bogen in het dak gewoon "nivelleren"(maakt de LR minder hoog) en ik vermoed dat er nog een systeem in omloop is dat dit ook zo oplost.Kris schreef:Hun folderke laat toch al veel zien ? (http://ex-tec.de/extecSonderdruck.pdf
Ze hebben een vaste constructie gemaakt tot boven het raam en boven de achterdeur
Als ik ooit nog eens een 110-dak vind, dan probeer ik dat.
- Kris
- LROCB-Member
Idd een goed idee doch zou dan eerder geneigd zijn om uit ALU-plaat een nieuw dak te plooien/lassen die min-of-meer de vorm heeft van een schoendoosdeksel. Extec heeft die bijkomende hoogte blijkbaar ook nodig omdat de zijwanden vaste panelen zijn ipv tentdoek en om plaats te hebben voor de matras. Ik deel je mening dat dergelijke camperopbouw zou moeten kunnen zonder de hoogte te verhogen (allez op een paar cm na voor't tussenframe als je't origineel dak behoudt. ;-))Wolf schreef:Awel ik zou dat dan doen met 1 verhoging aan de carrosserie alleen en de bogen in het dak gewoon "nivelleren"(maakt de LR minder hoog) en ik vermoed dat er nog een systeem in omloop is dat dit ook zo oplost.Kris schreef:Hun folderke laat toch al veel zien ? (http://ex-tec.de/extecSonderdruck.pdf
Ze hebben een vaste constructie gemaakt tot boven het raam en boven de achterdeur
Als ik ooit nog eens een 110-dak vind, dan probeer ik dat.
Kris