Adventure Trailer "Robertson Outback"

Mercator Experience

Moderator: LROCB-bestuur

marco
Berichten: 61
Lid geworden op: di 12 aug, 2003 20:46
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Contacteer:

Adventure Trailer "Robertson Outback"

Ongelezen bericht door marco »

Introductie
Met enig trots presenteren wij u de "NOMAD" van Robertson-Outback. Een echt Nederlands product dat in opdracht van ons, door een trailer bouwer in elkaar gezet is. Wij misten een betaalbare trailer dat niet geïmporteerd is uit Afrika of Australië, dat prijstechnisch behoorlijk aan de hoge kant is. We zochten een trailer die je snel meeneemt voor korte trips, licht is van gewicht en uitstekend meegetrokken kan worden tijdens toertochten of weekend trips. Een andere reden van het maken van een nieuwe trailer heeft te maken met een 'gat' vullen tussen zelfbouw (tussen de € 500,00 en € 4500,00) en een import trailer ( € 10.000,00 + ). Wij hebben een goede tussenoplossing ontworpen, waarvan wij denken dat deze zeer interessant zal zijn voor hen die geen tijd of vaardigheden hebben om zelf een trailer te willen bouwen en een importtrailer uit Afrika veel te duur vinden.

De Trailer
Opvallend aan deze trailer zijn de drie units. Deze units hebben de functie als bergruimte tijdens uw reis of andere doelstellingen. U kunt deze heel vrij indelen naar wens., waarbij wij in de hoofdbak sjor railsen hebben geplaatst om uw bagage degelijk vast te kunnen zetten. Het chassis is gemaakt van sterk geconstrueerd 4mm gegalvaniseerd staal in de vorm van een raamchassis. Hier onder is een gedempte KNOTT torsie as geplaatst is die een last van 1350kg kan dragen. Bovenop het chassis is de hoofdunit geplaatst, welke gemaakt is van aluminium. Om de kist stevig en in vorm te houden, is deze op diverse plaatsen verstevigd. De bodem is heeft een 18mm dikke houtplaat, welke tegen velen soorten weersinvloeden is beschermd. Binnen in de hoofdunit, zijn op strategische plekken verstevigingen aangebracht, evenals in de deksels. Aan weerszijde van deze hoofdunit, zijn twee stalen units gemonteerd, die ieder een maximaal vastgezet gewicht kunnen hebben van 20kg. Zowel de hoofd- als zij units, zijn allen afsluitbaar met RVS draaigrepen en een slot. Dit voorkomt ongenode gasten die uw eigendommen willen meenemen. De zijunits hebben geen last van regen inval, maar om diverse redenen kunnen wij ze niet waterdicht noemen. Hetzelfde geldt ook voor de hoofdunit. Wij hebben erg veel moeite gestoken om deze bak ‘waterdicht’ te maken, maar feitelijk gezien kan water via de achterdeur naar binnenkomen als u door het water rijdt. Door de ideale hoogte van de trailer (60cm!), is deze trailer waterdicht tot onderzijde achterklep. De wiel-kasten zijn eveneens niet standaard, maar doordacht geconstrueerd. Op de kopse kanten van de wielkasten, kunt u probleemloos staan. Deze plekken zijn gemarkeerd door een in vorm gespoten zandverf voor grip. Hierdoor kunt u ook gemakkelijker dieper in de hoofdunit komen of om uw bagage vast te zetten op de bovenste klep. Tevens hebben deze wielkasten ook een beschermende functie tegen invloeden van buitenaf. Het frame is zo opgebouwd, dat zij de trailer rondom een goede bescherming bieden tegen een stootje. Omdat het wenselijk is dat de hoofdunit ‘waterdicht’ blijft, kunt u op de wielbakken uw jerrycanhouder, gasfles of andere zaken monteren.

De bovenklep heeft aan de onderzijde een aluminium constructieframe, welke voor stevigheid en draagvermogen zorgt. Het zogenaamde ‘piano’ schanier is gegalvaniseerd, om te voorkomen dat deze door vocht aangetast zal worden. De klep heeft twee gasveren van ieder 500Nm om het openen en sluiten, al dan niet met last er op, te vergemakkelijken. Twee sloten zorgt er voor dat de bak ontoegankelijk voor ongenode gasten gemaakt wordt.

De achterklep heeft eveneens een frame constructie, welke van belang is tegen inbraak, maar ook voor het gebruik als tafel. Deze toegang kan ook ipv neerwaartse klep, ook als deur gemonteerd worden. Als neerwaardse klep, is deze niet geschikt om op te staan, of zware producten op neer te zetten. De twee schanieren zijn vervaardigd van RVS materiaal en de toegang zal worden afgesloten met een RVS draaisluiting met een slot.

De dissel is relatief lang en daar is bewust voor gekozen. Trailers met kortere dissels zijn erg lastig te manoeuvreren. Die reageren vrijwel direct op uw stuurgedrag en dat kan tot ergerlijke situaties leiden. Dat is niet wenselijk en daarom hebben wij gekozen voor een wat langere dissel. Hiermee creëren wij tevens de mogelijkheid om het reservewiel te kunnen bevestigen, in plaats van in de kist of onder het chassis. Dit is beter voor uw rug en de bodemvrijheid blijft op deze manier gewaarborgd. Montage van het reservewiel op de dissel zorgt ook voor meer balans. Maar naar wens kunt u natuurlijk ook een bermkeuken of kist op laten monteren. De dissel is standaard afgemonteerd met een wettelijk toegestane kogel-koppeling. Hierbij adviseren wij u op welke van de vier mogelijke posities deze komt te staan, in relatie met de positie van uw trekhaak.

Tot slot is de trailer ongeremd, omdat het niet noodzakelijk is om er een geremde trailer van te maken. Uiteraard inventariseren wij de wens van de klant en is er de mogelijkheid tot het afmonteren van een geremde versie Robertson Outback Trailer. Naar wens kunnen wij er ook een gekeurde trailer van maken.


De Mogelijkheden en Prijzen
Wij verkopen voor het gemak, drie soorten mogelijkheden. Als u wel een trailer wenst, maar de financiën niet rond denkt te kunnen krijgen, dan bieden wij u de mogelijkheid tot een soort ‘uitgeklede’ versie van de basis trailer. Waar dat op neerkomt is feitelijk gezien, de ongespoten afwerking van de trailer. Dit scheelt namelijk zo veel uurloon en materiaal, dat dit gunstig uit kan vallen voor geïnteresseerden met een beperkt budget. Voor hen die over een terreinwagen / SUV beschikken en op onverharde wegen of terreinen wensen te rijden, kunnen wij de ‘Basis Versie’ uitbreiden om te trailer geschikter te maken voor het doel.



De ‘Basis Versie’ trailer is als volgt opgebouwd:

- gegalvaniseerd chassis (optie is stralen, schooperen, poedercoaten)
- gespoten units
- zij-units van staal (optie is RVS)
- 2 stabilisatie steunen achter
- ongeremde 1350 torsie as (optie is geremd of zelfs onafhankelijk)
- standaard stalen velgen met goede banden + 1 reserve wiel
- binnen in de hoofdunit is het onafgewerkt, ongespoten (optie is afwerken)
- binnen in de hoofdunit zijn er sjorrailsen aangebracht

€ 5771,50 incl btw, zonder daktent
€ 7063,84 incl btw, incl Hannibal 1.40 daktent


De ‘Budget Versie’ van deze trailer is als volgt opgebouwd:

- gegalvaniseerd chassis
- ongespoten units, dus onbehandeld aluminium
- zij-units van staal
- 1 stabilisatie steun achter
- ongeremde 1350 torsie as
- standaard stalen velgen met goede banden + 1 reserve wiel
- binnen in de hoofdunit is het onafgewerkt, ongespoten
- binnen in de hoofdunit zijn er sjorrailsen aangebracht

€ 4998,00 incl btw, zonder daktent
€ 6290,34 incl btw, incl Hannibal 1.40 daktent


Onze 'Off the Road Versie' is hetzelfde als de ‘Basis Versie’, maar dan als extra’s:

- volledig op elkaar afgestemde wielen, zoals deze op uw eigen voertuig zitten
(hiervoor plaatsen wij bv conversieringen en monteren we grotere standaard velgen)
- 2 stabilisatie steunen achterop gemonteerd

€ 6545,00 incl btw, zonder daktent
€ 7837,34 incl btw, incl Hannibal 1.40 daktent



Extra mogelijkheden

- trailer in de kleur laten spuiten van uw voertuig
- extra zij toegang in de trailer
- dakrail voor bijvoorbeeld montage kano, fiets, ski/ snowboard etc etc
- externe- en interne verlichting
- intern rack voor gestapelde boxen
- onafhankelijke wielophanging (zeer prijzig)
- daktent bij bestelling van de trailer, tegen een zeer scherpe prijs

LEVERTIJD: houd rekening met 2 maanden. Dit is afhankelijk van de beschikbare tijd/ ruimte van onze trailer bouwer. Bij akkoord bestelling, dient een aanbetaling van 25% overgemaakt te worden. GARANTIE: tenminste 1 jaar. Let op de voorwaarden. Voor meer informatie, zie onze website http://www.robertson-outback.com" onclick="window.open(this.href);return false; of stuur mij een PM/ emailtje

Ter info; wij noemen onze trailer geen offroad trailer, maar wij zijn overtuigd dat onze trailer in het terrein behoorlijk goed zal presteren. :wink: Aan de andere kant... wat is de definitie van 'offroad trailer' ? Iedereen zal daar van mening over verschillen, laten we die discussie dan ook niet starten 8)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Greenlaning, Travel en Training: http://www.mercator-experience.com
Offroadtrailers en Outdoor Products: http://www.robertson-outback.com
marco
Berichten: 61
Lid geworden op: di 12 aug, 2003 20:46
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Contacteer:

Re: Adventure Trailer "Robertson Outback"

Ongelezen bericht door marco »

Voor een groep geïnteresseerden in onze Nomad Trailer, kan ik naar Belgie afreizen om de trailer te laten zien en waarbij geïnteresseerden een proefrit kunnen maken. Wellicht is het een idee om naar het terrein Axel te gaan. Dan kunnen we tevens een stukje roadbook rijden en terreinrijden?

Voor bedrijven kunnen wij een goede inkoopprijs geven voor de trailer.
Informeer naar de mogelijkheden!

Eerstvolgende presentatie op een show: offfroadbeurs te Badkissinger.
Dan, het Durler Treffen en in augustus op ons treffen te Frankrijk.

Denkt u er over na om een trailer aan te schaffen? Bekijk dan ook onze Nomad Trailer!
Compact, licht, bijna naar wens samen te stellen, de goedkoopste trailer in Europa!
Zonder in te leveren op kwaliteit!

Denkt u er over na om zelf uw trailer te bouwen? Kijk dan ook naar de te verwachte totaalprijs.
(hier is een topic over op dit forum) Ik kan u verzekeren dan onze Nomad Trailer een betaalbare oplossing is tussen zelfbouw en de bestaande grotere merken. Dat was nl ook ons uitgangspunt. Professioneel in elkaar gezet, incl een jaar garantie. Onze trailers is zeer de moeite tot bezichtigen waard!
Greenlaning, Travel en Training: http://www.mercator-experience.com
Offroadtrailers en Outdoor Products: http://www.robertson-outback.com
Gebruikersavatar
brutus 2-zak
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 03 feb, 2006 16:11
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: zelzate

Re: Adventure Trailer "Robertson Outback"

Ongelezen bericht door brutus 2-zak »

marco schreef:

De Mogelijkheden en Prijzen

De ‘Basis Versie’ trailer is als volgt opgebouwd:

- gegalvaniseerd chassis (optie is stralen, schooperen, poedercoaten)
- gespoten units
- zij-units van staal (optie is RVS)
- 2 stabilisatie steunen achter
- ongeremde 1350 torsie as (optie is geremd of zelfs onafhankelijk)
- standaard stalen velgen met goede banden + 1 reserve wiel
- binnen in de hoofdunit is het onafgewerkt, ongespoten (optie is afwerken)
- binnen in de hoofdunit zijn er sjorrailsen aangebracht

€ 5771,50 incl btw, zonder daktent
€ 7063,84 incl btw, incl Hannibal 1.40 daktent


De ‘Budget Versie’ van deze trailer is als volgt opgebouwd:

- gegalvaniseerd chassis
- ongespoten units, dus onbehandeld aluminium
- zij-units van staal
- 1 stabilisatie steun achter
- ongeremde 1350 torsie as
- standaard stalen velgen met goede banden + 1 reserve wiel
- binnen in de hoofdunit is het onafgewerkt, ongespoten
- binnen in de hoofdunit zijn er sjorrailsen aangebracht

€ 4998,00 incl btw, zonder daktent
€ 6290,34 incl btw, incl Hannibal 1.40 daktent


Onze 'Off the Road Versie' is hetzelfde als de ‘Basis Versie’, maar dan als extra’s:

- volledig op elkaar afgestemde wielen, zoals deze op uw eigen voertuig zitten
(hiervoor plaatsen wij bv conversieringen en monteren we grotere standaard velgen)
- 2 stabilisatie steunen achterop gemonteerd

€ 6545,00 incl btw, zonder daktent
€ 7837,34 incl btw, incl Hannibal 1.40 daktent

- daktent bij bestelling van de trailer, tegen een zeer scherpe prijs

marco, is een proper ding en zal wel kwalitatief zijn MAAR 5000 voor nen kale remork... die mayonaise gaat hier nie pakken peis ik
die Budget -versie is niets meer dan een kale,gesloten remork(ske), zelfde kan je op maat en wens laten aken voor d ehelft
After Monday and Tuesday even the calendar says W T F ...
marco
Berichten: 61
Lid geworden op: di 12 aug, 2003 20:46
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Contacteer:

Re: Adventure Trailer "Robertson Outback"

Ongelezen bericht door marco »

Het gevaar van forums en internet is, dat ondernemers snel geneigd zijn zichzelf of hun product te verdedigen.
Soms doet een verdediging meer kwaad dan goed. Aangezien ik soms nogal te overhaast reageer of mijzelf/ product heel graag verdedig, moet ik leren zijzelf in te houden. Je plaatst jouw reactie in een commerciële rubriek, iemand die meebetaald aan het onderhoud van de server waar ons prachtig forum op draait. Jouw reactie is totaal geen toegevoegde waarde; niet voor mij als ondernemer, niet voor de lezer. Je doet onrecht aan mijn product, dat doordacht gebouwd is. Nee, het is geen merk, die tezamen met tientallen van de band af is gerold. Maakt dat de Nomad minder goed? De Nomad is op maat gebouwd, het is geen standaard trailer en je kunt deze of een soortgelijke niet elders kopen. Jouw opmerking is dus gestaafd op niets en ik vind het jammer dat mensen zich geroepen voelen om maar van alles steeds op het forum uit te flappen. Ik zou het wenselijk vinden als we op een leuke manier met elkaar om kunnen gaan.

Met vriendelijke groet, Marco
Greenlaning, Travel en Training: http://www.mercator-experience.com
Offroadtrailers en Outdoor Products: http://www.robertson-outback.com
Gebruikersavatar
brutus 2-zak
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 03 feb, 2006 16:11
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: zelzate

Re: Adventure Trailer "Robertson Outback"

Ongelezen bericht door brutus 2-zak »

marco schreef: Je plaatst jouw reactie in een commerciële rubriek, iemand die meebetaald aan het onderhoud van de server waar ons prachtig forum op draait. Jouw reactie is totaal geen toegevoegde waarde; niet voor mij als ondernemer, niet voor de lezer.
Met vriendelijke groet, Marco

dus omdat ge betaald voor advertenties moeten de forummers het maar slikken ?
ge dacht misschien van " als ik sponsor durven ze hun gedacht niet zeggen "
sorry, you're barking up the wrong tree Marco

als ge elke keer op uwe pik getrapt zijt als er iemand iets zegt wat ge niet graag hoort gaat ge als zelfstandige nen heel platte pik krijgen mettertijd :mrgreen:
After Monday and Tuesday even the calendar says W T F ...
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2342
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Adventure Trailer "Robertson Outback"

Ongelezen bericht door Wolf »

als je moet betalen, gebruik dan liever een "t" ipv een "d".
Dat geldt voor jullie allebei :lol: :lol:
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
brutus 2-zak
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 03 feb, 2006 16:11
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: zelzate

Re: Adventure Trailer "Robertson Outback"

Ongelezen bericht door brutus 2-zak »

Wolf schreef:als je moet betalen, gebruik dan liever een "t" ipv een "d".
Dat geldt voor jullie allebei :lol: :lol:

ja pa :mrgreen:
After Monday and Tuesday even the calendar says W T F ...
marco
Berichten: 61
Lid geworden op: di 12 aug, 2003 20:46
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Contacteer:

Re: Adventure Trailer "Robertson Outback"

Ongelezen bericht door marco »

Foto's van onze testdag in Duitsland.
http://www.facebook.com/album.phpaid=22 ... 8465766440" onclick="window.open(this.href);return false;
Greenlaning, Travel en Training: http://www.mercator-experience.com
Offroadtrailers en Outdoor Products: http://www.robertson-outback.com
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2342
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: Adventure Trailer "Robertson Outback"

Ongelezen bericht door Wolf »

feesboek :(
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
Arragon
Berichten: 120
Lid geworden op: za 16 okt, 2004 13:37
lrocb_lidnr: 877
Woonplaats: Oppek

Re: Adventure Trailer "Robertson Outback"

Ongelezen bericht door Arragon »

De opgevraagde pagina kan niet worden gevonden. :wink:
Aldus feestboek.
Afbeelding
Terug naar de natuur, zeg het asfalt en beton vaarwel.
marco
Berichten: 61
Lid geworden op: di 12 aug, 2003 20:46
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Contacteer:

Re: Adventure Trailer "Robertson Outback"

Ongelezen bericht door marco »

Sorry voor mijn late reactie op de antwoorden hierboven.
Vreemd dat de pagina niet gevonden kon worden, hij deed het toen ik het invoerde, maar er lijkt iets in de tussentijd veranderd te zijn :-S

Fotolocatie testdag Jackerath

Fotolocatie testdag IJmuiden

Enkele fotocollages en films via de eigenlijke site, klik hier

Hopelijk zal het nu wel goed blijven gaan..
Greenlaning, Travel en Training: http://www.mercator-experience.com
Offroadtrailers en Outdoor Products: http://www.robertson-outback.com
marco
Berichten: 61
Lid geworden op: di 12 aug, 2003 20:46
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Contacteer:

Re: Adventure Trailer "Robertson Outback"

Ongelezen bericht door marco »

Wat een heerlijk relaxed weekend terreinrijden had moeten worden, startte helaas met een aanrijding tussen een Fransman die bij ons achterop de Nomad Offroadtrailer terecht kwam. De schade aan de Nomadtrailer lijkt mee te vallen... de schade voor de tegenpartij is.. euhm, flink!

Enkele meters voordat wij rechts het terrein op wilden rijden, kwam er een flinke klap van achteren en liet een blauwe Mercedes Sprinterbus zich in mijn linker spiegel zien. Even twee keer ademhalen, uitstappen en bekijken wat er nu eigenlijk gebeurd is. De Fransman stapt eveneens uit en met typische handenwerk en veel voor mijn onverstaanbaar Frans gepraat, zie ik dat hij de Nomad linksachter heeft geraakt. De schade is erg vervelend, want nu kan ik geen offroad promotiefilm maken die ik in de planning had staan. Ondertussen giet het flink en worden we zeiknat, terwijl we de schade van de Fransman bekijken en... daar was de Nomad schade helemaal niets bij!

De Nomad trailer ziet er zo uit als op de afbeelding
Afbeelding

De schade die de Nomad heeft opgelopen is:
Afbeelding Afbeelding

Wat er gebeurde is eigenlijk heel simpel; de bestuurder van de Sprinterbus reed overduidelijk te hard en wilde uitwijken voor onze combinatie die naar rechts wilde afslaan. Hierbij raakte de Sprinter het linker zijspatbord (onderdeel van het chassis) van de Nomad, die zo ontworpen is dat je er op kunt staan en accessoires op kunt monteren. De haakse punt aan die je op de foto kunt zien, boorde zich bij de Sprinter in de carrosserie en door de snelheid scheurde deze open tot in de deur. Daar waar de linker zijkist zit, gemonteerd op het chassis en vastgezet tegen de hoofd unit, is de Sprinter tot stilstand gekomen. De kist boorde zich in de carrosserie van de Sprinter en duwde het blik opzij. De schade aan de Sprinter is enorm!

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Deze ervaring is erg spijtig, temeer omdat het echt voorkomen had kunnen worden. Aan de andere kant, kunnen wij nu wel laten zien hoe stevig de trailer ontworpen is. De spatborden maken deel uit van het chassis en heeft als doel om er op te kunnen staan, maar ook om impact op te vangen, om schade aan de carrosserie te beperken. Onze gedachte lag in dit geval bij het schuiven tegen boom of rots, niet zozeer bij een aanrijding met een ander voertuig. In elk geval zijn wij overtuigt van het kunnen van de trailer; on- en offroad!
Greenlaning, Travel en Training: http://www.mercator-experience.com
Offroadtrailers en Outdoor Products: http://www.robertson-outback.com
Gebruikersavatar
Fredd
Vaste Waarde
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 28 jul, 2003 01:40
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Alabama, USA

Re: Adventure Trailer "Robertson Outback"

Ongelezen bericht door Fredd »

marco schreef:Een echt Nederlands product dat in opdracht van ons, door een trailer bouwer in elkaar gezet is.
Tot zover geloof ik je.
Wij hebben een goede tussenoplossing ontworpen
Je bedoelt een copy gemaakt van wat al meer dan 10 jaar in de US bestaat !!!
Ook is er een firma in Australia die dezelfde reis aanhangwagen al ook ongeveer 10 a 12 jaar bouwt.
Het enige verschil is eigenlijk dat jouw bakken boven de wielkasten te breed uitkomen boven de wielen en dat je wielkasten en de horizontale gedeeltes voor en achter de wielen ontzettend slecht afgewerkt zijn.
Met die scherpe hoeken ben ik 100% zeker dat dit op de belgische technische keuring direct afgekeurd word.
En voor je de vraag stelt, ja ik heb ondervinding in vrachtwagen opbouw en aanhangwagen bouw.
Had vroeger in belgie de vergunning er voor, carroserie Lova in Wilsele.
Don't take life too seriously, nobody gets out alive.
Gebruikersavatar
Penguin
LROCB-Member
Berichten: 3098
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 13:32
lrocb_lidnr: 1396
Woonplaats: Hoele
Contacteer:

Re: Adventure Trailer "Robertson Outback"

Ongelezen bericht door Penguin »

Bijna zelfde karreke kan je bij de chinezen bestellen ;)

Heb niet direct een duidelijkere foto bij de hand
Afbeelding
28/02 - Loss of a good friend...
​__m__( ͡° ͜ʖ ͡°)__m__
Afbeelding
In a time of chimpanzees, I was a penguin.
Gebruikersavatar
sketcher
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 29 jun, 2011 16:16
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Warwickshire, UK

Re: Adventure Trailer "Robertson Outback"

Ongelezen bericht door sketcher »

Wat een zure reacties, ik vind het een mooi karretje.

Vervelend van je ongeluk maar de schade voor je lijkt mee te vallen. Voor je het weet is hij weer zo goed als nieuw.

Succes
Paul,

Land-Rover Discovery Series II TD5 Niagara Gray - Liever gelast dan geleased
marco
Berichten: 61
Lid geworden op: di 12 aug, 2003 20:46
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Contacteer:

Re: Adventure Trailer "Robertson Outback"

Ongelezen bericht door marco »

Paul,

Thanx for your positive reply! Ik reageer niet meer op zulke reacties als bovenstaand, omdat het geen onderbouwende toegevoegde waarde is. Afkraken kan iedereen en is zo ongelovelijk makkelijk ;-)

De tegenpartij bekend schuld en gaat tot betalen over. Duurt alleen even.
Dit model is het prototype en die is al ontzettend goed. Maar het kan altijd beter en dan is deze ervaring een geluk. We gaan m nu herconstrueren zoals ik hem wil hebben en dan is deze af. De basis is dan compleet en kunnen we de trailer afbouwen naar wens van hen die m willen hebben.
Greenlaning, Travel en Training: http://www.mercator-experience.com
Offroadtrailers en Outdoor Products: http://www.robertson-outback.com
Gebruikersavatar
Fredd
Vaste Waarde
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 28 jul, 2003 01:40
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Alabama, USA

Re: Adventure Trailer "Robertson Outback"

Ongelezen bericht door Fredd »

marco schreef:Paul,
Thanx for your positive reply! Ik reageer niet meer op zulke reacties als bovenstaand, omdat het geen onderbouwende toegevoegde waarde is. Afkraken kan iedereen en is zo ongelovelijk makkelijk ;-)
Misschien snap je het zelf niet, maar negatieve kritiek met gedetaileerde punten is geen afbouwende kritiek, maar opbouwende kritiek.
Of is je ego zo groot dat je alleen maar wil aanbeden worden voor je oh zo prachtig en volgens jou foutloos product ?

En je woorden "onderbouwende toegevoegde waarde", waar heb je zoiets gevonden ?
De basis is dan compleet en kunnen we de trailer afbouwen naar wens van hen die m willen hebben.
Als je onder de PVA reglementering valt als remork bouwerr zul je toch wel moeten oppassen wat je kan doen "naar de wens van de koper".
Don't take life too seriously, nobody gets out alive.
marco
Berichten: 61
Lid geworden op: di 12 aug, 2003 20:46
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Contacteer:

Re: Adventure Trailer "Robertson Outback"

Ongelezen bericht door marco »

*zucht*...

Trailer wordt gebouwd door een carrosseriebouwer die al tientallen jaren trailers van klein tot enorm groot bouwen. Ik heb geen enkele reden tot twijfel inzake expertise. Onze trailers hoeven geen keuring te hebben en indien dat wenselijk is of een zwaarder type trailer, is zelfs dit concept keuringsklaar op 1 element en dat zijn de conversieringen die geen keuring hebben op dit model. Wij hebben een bedrijf dat gekeurde conversieringen levert en daarmee is het probleem opgelost. Onze trailers voldoen naar Nederlandse eisen en als er een Belgische klant is die een trailer van ons wenst, kijken wij direct naar de Belgische eisen en bouwen wij de trailer naar Belgische eisen af. Zo simpel is het en anders dan dit kan ik het niet zeggen.

Inzake voorgenoemde opmerkingen en motorrijders; er zijn zoveel aanhangers die levensgevaarlijk zijn als een motorrijder er tegenaan klapt, zelfs terreinwagens die levensgevaarlijk zijn voor motorrijders, fietsers, wandelaars... wat wil je dat ik met zulke opmerkingen doe? Verwacht niet dat ik verder in discussie met je ga. Ik heb daar helemaal geen zin in. Ik ontwerp trailers voor hen die er een wenst. Onze trailers zijn beter dan Chineze lowbudget trailers. Onze trailers zijn zeer betaalbaar en onze trailers zijn verder naar wens klant af te bouwen. Ik doe dit omdat ik dit leuk vind, niet om rijk te worden.
Greenlaning, Travel en Training: http://www.mercator-experience.com
Offroadtrailers en Outdoor Products: http://www.robertson-outback.com
Gebruikersavatar
brutus 2-zak
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 03 feb, 2006 16:11
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: zelzate

Re: Adventure Trailer "Robertson Outback"

Ongelezen bericht door brutus 2-zak »

marco schreef: Ik doe dit omdat ik dit leuk vind, niet om rijk te worden.

:lol:

en hier ga je toch rekening mee moeten houden

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... =GSD3H2OJV
Vanaf 29 oktober 2012 is het gedaan met zelf aanhangwagens in elkaar knutselen. Want dan moet elk nieuw exemplaar dat op de weg komt een homologatie hebben voor de Europese markt.

Volgens Joost Kaesemans van de automobielorganisatie Febiac rijden er in Vlaanderen zeker een paar duizend van die in elkaar geflanste aanhangwagentjes rond. Het een al professioneler dan het andere. 'Ga naar een containerpark en je ziet er gegarandeerd één', zegt Kaesemans. 'Wettelijk gezien zijn ze in orde. Aanhangwagens tot 750 kilogram laadvermogen moeten namelijk niet gekeurd of ingeschreven worden. Echte regels zijn er niet voor.'

Europa wil nu komaf maken met het gebrek aan regels. 'Nieuwe aanhangwagens moeten vanaf volgend jaar allemaal gehomologeerd zijn en voldoen aan een waslijst van kwaliteitsnormen', weet Kaesemans. 'Precies zoals een auto. Kwestie dat elk tuig dat voortaan op de weg komt, veilig is.' Concreet gaat het om regels rond bijvoorbeeld bandenkeuze, maar ook de vorm. Zo mag de aanhangwagen geen scherpe onderdelen hebben die andere weggebruikers kan verwonden.

Geen terugwerkende kracht

Zelf iets bouwen zal door die extra regelgeving strikt gezien niet verboden zijn, maar het wordt wel zo goed als onmogelijk. 'In theorie kan een particulier inderdaad een homologatie aanvragen voor zijn creatie', legt staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe uit. 'Maar dat is zeer omslachtig en duur. Het sop is de kool niet waard.'

De zelfgemaakte karren die nu rondrijden, blijven wel buiten schot. 'Die moeten de homologatie inderdaad niet hebben', zegt Kaesemans. 'Zo'n regel kun je namelijk niet opleggen met terugwerkende kracht.' Het zorgt wel voor een gat in het systeem. 'Inderdaad. Wie bijvoorbeeld in 2013 zo'n tuig in elkaar knutselt, kan bij een controle makkelijk zeggen dat hij al twee jaar rondrijdt met die kar. Niemand die dat echt kan checken.'
After Monday and Tuesday even the calendar says W T F ...
marco
Berichten: 61
Lid geworden op: di 12 aug, 2003 20:46
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Contacteer:

Re: Adventure Trailer "Robertson Outback"

Ongelezen bericht door marco »

Ik zie nog steeds geen probleem. De Nomad is geen zelfbouw zoals menig particulier een trailer bouwt, maar wordt gebouwd door een bedrijf.
Laatste woord er over gezegt van mijn kant. Ik plaats enkel en alleen leukere berichten. Zeiken doen we in het toilet...
Zij die interesse hebben in de Nomad, weten mij te vinden. Zij die alles te duur vinden, gaan lekker zelf bouwen en zij die pakken geld op de Dexia bank hebben staan... Snel er afhalen en investeren in andere zaken :-P


Ofzoiets...
Greenlaning, Travel en Training: http://www.mercator-experience.com
Offroadtrailers en Outdoor Products: http://www.robertson-outback.com
Gebruikersavatar
Fredd
Vaste Waarde
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 28 jul, 2003 01:40
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Alabama, USA

Re: Adventure Trailer "Robertson Outback"

Ongelezen bericht door Fredd »

marco schreef:Ik zie nog steeds geen probleem. De Nomad is geen zelfbouw zoals menig particulier een trailer bouwt, maar wordt gebouwd door een bedrijf....
Wil je het niet begrijpen of is er een andere reden, nochtrans is die wetgeving klaar en duideklijk in de taal die je zelf spreekt.
Laatste woord er over gezegt van mijn kant. Ik plaats enkel en alleen leukere berichten. Zeiken doen we in het toilet...
Zal je vandaag proberen te antwoorden op je PM, heb tot nu nog weinig tijd gehad.
Don't take life too seriously, nobody gets out alive.
marco
Berichten: 61
Lid geworden op: di 12 aug, 2003 20:46
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Contacteer:

Re: Adventure Trailer "Robertson Outback"

Ongelezen bericht door marco »

Nee, ik zie nog steeds geen probleem en ik zal zeggen waarom:
De bouwer van de trailer en ik zullen tegen die tijd de eisen bekijken en de trailer hierop aanpassen.
Zo simpel is het gewoon en niet anders. Onze trailers zullen gewoon aan de eisen gaan voldoen die gesteld gaan worden. Als er een markt voor is die ik iets kan aan gaan bieden, kost dat een investering die ik bereid ben te doen. Mag ik nu vragen... zijn we klaar met deze discussie?
Greenlaning, Travel en Training: http://www.mercator-experience.com
Offroadtrailers en Outdoor Products: http://www.robertson-outback.com
Gebruikersavatar
christiaan
Berichten: 306
Lid geworden op: di 05 aug, 2003 12:08
lrocb_lidnr: 7
Woonplaats: Hulshout

Re: Adventure Trailer "Robertson Outback"

Ongelezen bericht door christiaan »

Marco, niemand twijfeld er aan dat je trailer aangepast zal (kunnen) worden aan de opgelegde normen! De vraag zal zijn hoeveel die HOMOLOGATIE je gaat kosten en of de prijzen dan nog interessant zullen zijn. Het is en blijft tenslotte een product dat steeds in relatief kleine series gemaakt zal worden. Voor een model waarvan er enkele 100en per jaar gemaakt worden zal de kost van die homologatie verwaarloosbaar zijn ...
Hoeveel van die trailers zijn er intussen al geproduceerd?
Raaên = disappearing from the grid = remize à zero
Plaats reactie