Ashcroft of Winchester LT230???

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Bobtail
LROCB-Member
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 27 mei, 2016 21:30
lrocb_lidnr: 1434
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Ashcroft of Winchester LT230???

Ongelezen bericht door Bobtail »

Hallo

Ik ben toe aan een nieuwe LT230 transferbak voor mijn defender V8.
Zowel Ashcroft Transmissions als Winchester bieden geüpgrade LT230's aan.

Ik heb de laatste tijd minder goede commentaren gehoord over de kwaliteit van Ashcroft en al verwijzingen gehoord naar Winchester.
Wie heeft ervaring met beiden? Wat is volgens jullie de beste leveranciers keuze?
(Het shippen en de shipping kosten buiten beschouwing gelaten.)

Thanks voor jullie FB!

Grtz,
Axel
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow, what a Ride!
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Ashcroft of Winchester LT230???

Ongelezen bericht door Fetzl »

of gewoon zelf reviseren en upgraden met Ashcroft parts (tussenstuk en ATB) ;-)
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Bobtail
LROCB-Member
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 27 mei, 2016 21:30
lrocb_lidnr: 1434
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Ashcroft of Winchester LT230???

Ongelezen bericht door Bobtail »

mmmm weinig respons.......
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow, what a Ride!
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Ashcroft of Winchester LT230???

Ongelezen bericht door Fetzl »

Bobtail schreef: zo 20 nov, 2022 19:28 mmmm weinig respons.......
Winchester is wellicht momenteel de betere keuze maar ook duurder.
En het blijven ook revisiebakken he - alleen mss met iets meer zorg uitgevoerd

alles hangt af van de staat van de jouwe.... als die helemaal kaduuk is, ben je mss beter af met een ruilbak
Als het gaat om lagers en dichtingen vervangen (en een stalen insert steken !) dan kan je mss - met wat hulp van een ervaringsdeskundige - er ook zelf aan beginnen.... je weet nu wat je hebt, wat je zelf doet is zeker niet noodzakelijk slechter dan wat Ashcroft of Winchester doen
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Henk
Berichten: 3562
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 23:43
lrocb_lidnr: 30
Woonplaats: De Pinte

Re: Ashcroft of Winchester LT230???

Ongelezen bericht door Henk »

Een stage2 van Winchester staat er bij mij op het verlanglijstje
Bekijk het van de zonnige kant: hoe oud u ook bent, u bent jonger dan u ooit zult zijn. LROCB-lid (30)

LROCB Afbeelding
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Ashcroft of Winchester LT230???

Ongelezen bericht door Fetzl »

Henk schreef: ma 21 nov, 2022 21:37 Een stage2 van Winchester staat er bij mij op het verlanglijstje
ik heb bij de revisie van mijn tussenbak eerder dit jaar al een gesmeerd tussenstuk van ashcroft en een ATB gestoken.
Ook een stalen instert gestoken; Je zou kunnen zeggen dat ik dus op een Stage 2 zit... al hangt er geen sticker van Winchester op
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
Vogler
LROCB-Member
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 01 sep, 2015 18:41
lrocb_lidnr: 1395
Woonplaats: Brussel
Contacteer:

Re: Ashcroft of Winchester LT230???

Ongelezen bericht door Vogler »

Ik heb de mijne zelf gereviseerd (samen met de differentiëlen) en vond dat in de eerste plaats heel leerrijk. Ik heb er ook een beetje studie rond gedaan en er meerdere manuals op nageslagen en meerdere meetmethodes gebruikt. (Speling wordt in oudere manuals gemeten a.d.v. rolweerstand, later met speling on axiale richting).
'k Heb me ook nauwgezet aan de voorgeschreven speling gehouden, maar ik denk dat het best iets krapper mag, want klonken blijft hij doen.

Ik dacht altijd dat je voor de keuring niets aan de transmissie mag veranderen en heb er daarom voor gekozen geen ATB in de tussenbak te steken (ik weet niet goed wat er dan gebeurt als er een as op de rollen staat...), wel in de differentiëlen.
Afgaande op het effect van de ATB's in de diffs dat ik merkte op gravelwegen, is het m.i. wel de moeite om er eentje in de tussenbak te plaatsen.

De opmerking dat de conditie van de behuizing een grote rol speelt (herbruikbaar of niet) is heel terecht.

Groeten,

Joris

Groeten,

Joris
Antares Treadwell, een Chawton White 110 Td5 Hardtop MY06 van 2005.
Voglers Land Rover foto's: https://airness.zenfolio.com/land_rover
Luie instagram: @antares_treadwell
Gebruikersavatar
Fetzl
Berichten: 1423
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 21:03
lrocb_lidnr: 1397
Woonplaats: Westerlo
Contacteer:

Re: Ashcroft of Winchester LT230???

Ongelezen bericht door Fetzl »

Vogler schreef: do 24 nov, 2022 13:21 Ik dacht altijd dat je voor de keuring niets aan de transmissie mag veranderen en heb er daarom voor gekozen geen ATB in de tussenbak te steken (ik weet niet goed wat er dan gebeurt als er een as op de rollen staat...), wel in de differentiëlen.
als je klassieke open diffs in de assen hebt, volstaat het om gewoon op de keuring te melden dat ze de remmentest wiel per wiel moeten
zouden ze as-per-as testen, dan gaat die ATB in de tussenbak activeren en de andere as meepakken.... dan schiet de wagen vooruit.
Als ze per wiel testen, kunnen de krachten via de open diff weg

Als ik het goed heb is het scenario i.g.v. een ATB in de as én in de tussenbak, testen per as maar met de tussenbak in neutraal

Pas naar de keuriung geweest.... had een papier op het stuur geplakt met "Remtest per wiel, Ashcroft ATB in tussenbak"
Zo konden ze er niet naast kijken. Keurder wist perfect wat ie moest doen
Better to Remain Silent and Be Thought a Fool than to Speak and Remove All Doubt.
Def 130 HCPU bj 2009 - a.k.a. "Manny" ==> 130XL built-not-bought
Series III 88 dd 1974
Secretaris & Redactie LROCB (2018-...) ==> redactie@lrocb.be
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Ashcroft of Winchester LT230???

Ongelezen bericht door De Rob »

Ik ben ondertussen aan mijn 178 ste LT 230 HD exemplaar bezig die ik al gereviseerd heb.Twee 1;410 heb ik nog op voorraad dit moment.
Er zijn er deze week nog drie binnen gebracht voor revisie.De tussenbakken van 2,2 PUMA zijn lachterjes op gebied van het differentieel.Nog maar twee sattelietjes er in.In deze bakken steek ik dan meestal de atb van Ashcroft.(op verzoek)
Maar de transport prijzen reizen de pan uit.Ik heb twee weken geleden een LT77 besteld bij Aschcroft. £ 245,00 verzendings kosten.en de surcharge kosten bedragen £200,00.Twee tot vijf weken delivery time.
Rob
Bobtail
LROCB-Member
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 27 mei, 2016 21:30
lrocb_lidnr: 1434
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Ashcroft of Winchester LT230???

Ongelezen bericht door Bobtail »

Mijn transferbak begint te zingen en maakt trillingen als ik op de weg rijd.
En er zit speling op de uitgaande as achteraan. End of life dus.

Ik heb uiteindelijk een Ashcroft bak gekozen met een eindverhouding van 1.66 op 1 , maar met een versterkt kruis ipv een ATB + nog wat andere HD opties.
Winchester is wel heel duur... ik kwam op bijna 1776 pond (=ongeveer 2000 euro) incl TVA, zonder verzending en import tax tov van 1600 euro voor de Ashcroft versie

Niettemin, het blijft veel geld voor een traktor boite met een handvol tandwielen.

Dank voor alle comments!

Axel

@ Rob: Ashcroft gaf me een levertijd van 2,5 weken, delivery in UK.
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow, what a Ride!
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Ashcroft of Winchester LT230???

Ongelezen bericht door De Rob »

Bobtail schreef: do 01 dec, 2022 22:00 Mijn transferbak begint te zingen en maakt trillingen als ik op de weg rijd.
En er zit speling op de uitgaande as achteraan. End of life dus.

Ik heb uiteindelijk een Ashcroft bak gekozen met een eindverhouding van 1.66 op 1 , maar met een versterkt kruis ipv een ATB + nog wat andere HD opties.
Winchester is wel heel duur... ik kwam op bijna 1776 pond (=ongeveer 2000 euro) incl TVA, zonder verzending en import tax tov van 1600 euro voor de Ashcroft versie

Niettemin, het blijft veel geld voor een traktor boite met een handvol tandwielen.

Dank voor alle comments!

Axel

@ Rob: Ashcroft gaf me een levertijd van 2,5 weken, delivery in UK.
Ratio 1.66(7)......is van een 2,5 nad platte diesel en vier cilinder 2,5l Benzine :roll:
Zo heb ik er ook btw ene liggen volledig gereviseerd met HD bus.En als dat de hedendaagse prijzen zijn die u daar noemd .....moet ik dringend de mije gaan aanpassen.
Rob
Plaats reactie