Centrale vergrendeling

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Aaron
Berichten: 58
Lid geworden op: di 18 dec, 2018 21:51
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Herk-de-Stad

Centrale vergrendeling

Ongelezen bericht door Aaron »

Probleem met de centrale vergrendeling op mn 110 TD5.

Wou eergisteren de wagen ontgrendelen met de afstandsbediening maar die werkte niet. Reservesleutel geprobeerd, ook geen succes.

Dan maar even vakkundig ingebroken :D Starten deed hij wel, maar opnieuw sluiten of openen niet.

Zekeringen gecontroleerd -> eentje van 20A gesprongen onder de bijrijders zetel. Zekering vervangen & opnieuw gesloten, dat werkte, openen helaas niet. Zekering weer gesprongen.

Alle bekabeling in de rubber doorvoer aan de deuren gecontroleerd, niets verkeerd te zien. Zekering vervangen maar deze bleef nu constant springen.

Aan de AS10 module gemeten en de roze draad lag in kortsluiting, wat liggen meten en prullen aan bedrading & ineens was de kortsluiting weg. Zekering bleef heel, alleen kan ik nu niet meer sluiten.

Wanneer ik sluit hoor ik in de AS10 module wel een relais klikken, en de 4pinker en immo werken ook. Enkel gaan de deuren zelf niet op slot. Bij het openen gaan de 4 pinkers aan, alsook de binnenverlichting.

Met de nanocom aangestuurd en ook hier hoor ik een klik in de module maar de deuren vergrendelen niet.

Iemand dit al een meegemaakt of iemand die de gouden tip heeft?
Alvast bedankt :D
Gebruikersavatar
Escape
Berichten: 523
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
lrocb_lidnr: 532
Woonplaats: Holsbeek
Contacteer:

Re: Centrale vergrendeling

Ongelezen bericht door Escape »

Aaron schreef: za 14 mei, 2022 08:42 Probleem met de centrale vergrendeling op mn 110 TD5.

Wou eergisteren de wagen ontgrendelen met de afstandsbediening maar die werkte niet. Reservesleutel geprobeerd, ook geen succes.

Dan maar even vakkundig ingebroken :D Starten deed hij wel, maar opnieuw sluiten of openen niet.
Manueel openen met de sleutel ging ook niet? Da's wel heel raar, want dat is een volledig mechanisch systeem.

Het klinkt als een probleem in de module, waardoor er geen signaal naar de actuatoren in de deuren gaat om te sluiten. Misschien intern een transistor, bekabeling zou ik verwachten dat zowel sluiten en openen beïnvloedt. Een kortsluiting in de bekabeling kan natuurlijk wel voor interne schade gezorgd hebben.
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
Aaron
Berichten: 58
Lid geworden op: di 18 dec, 2018 21:51
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Herk-de-Stad

Re: Centrale vergrendeling

Ongelezen bericht door Aaron »

Ik verdenk momenteel ook de module, als ik hem afkoppel en afwisselend spanning en massa op de oranje en roze draad zet gaan alle actuators is de deur.

Module wel niet makkelijk te krijgen… iemand toevallig eentje liggen? Of weet waar ik hem zsm zou kunnen krijgen?
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Centrale vergrendeling

Ongelezen bericht door De Rob »

Even een vraagje langs de neus weg......Als u de chauffeurs deur opent ....werkt dan het binnen licht?
Rob
Aaron
Berichten: 58
Lid geworden op: di 18 dec, 2018 21:51
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Herk-de-Stad

Re: Centrale vergrendeling

Ongelezen bericht door Aaron »

De Rob schreef: ma 16 mei, 2022 17:43 Even een vraagje langs de neus weg......Als u de chauffeurs deur opent ....werkt dan het binnen licht?
Rob
Hey Rob,

Binnenverlichting werkt als ik de deur opendoe!
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: Centrale vergrendeling

Ongelezen bericht door De Rob »

Aaron schreef: ma 16 mei, 2022 18:24
De Rob schreef: ma 16 mei, 2022 17:43 Even een vraagje langs de neus weg......Als u de chauffeurs deur opent ....werkt dan het binnen licht?
Rob
Hey Rob,

Binnenverlichting werkt als ik de deur opendoe!
Ja ..o k.ogenschijnlijk groot lijkende fouten met alarm....afstandsbediening en deur activators.liggen soms aan iets heel onozel...nml parker vijsje van deurlicht schakelaar in de deurstijl welk geen massa meer maakt.
Rob
Aaron
Berichten: 58
Lid geworden op: di 18 dec, 2018 21:51
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Herk-de-Stad

Re: Centrale vergrendeling

Ongelezen bericht door Aaron »

Even een update :D

Heb een andere module kunnen vinden, deze geïnstalleerd, correct ingesteld & alles werkt!

Deurvergrendeling en immobiliser, zoals het zou moeten.

Enkel heb ik nu op het dashboard het rode motorstoringslampje met de bliksemschicht dat continu brand.

Ik weet wel dat de oude module uit een Disco 1 komt, zou dit er misschien mee te maken hebben (ander type ecu, dus ontbrekend signaal?)
Of kan dit nog een andere oorzaak hebben?

Vind het best wel vervelend dat dit lampje blijft branden ... het er graag vanaf gewild :D
Aaron
Berichten: 58
Lid geworden op: di 18 dec, 2018 21:51
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Herk-de-Stad

Re: Centrale vergrendeling

Ongelezen bericht door Aaron »

Even een update :D

Heb een andere module kunnen vinden, deze geïnstalleerd, correct ingesteld & alles werkt!

Deurvergrendeling en immobiliser, zoals het zou moeten.

Enkel heb ik nu op het dashboard het rode motorstoringslampje met de bliksemschicht dat continu brand.

Ik weet wel dat de oude module uit een Disco 1 komt, zou dit er misschien mee te maken hebben (ander type ecu, dus ontbrekend signaal?)
Of kan dit nog een andere oorzaak hebben?

Vind het best wel vervelend dat dit lampje blijft branden ... het er graag vanaf gewild :D
Plaats reactie