auto in de UK halen

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
warci
LROCB-Member
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 12:44
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Wambeek

auto in de UK halen

Ongelezen bericht door warci »

De inschrijvingsprocedure en vignet is E705 is me ondertussen denk ik duidelijk.
Wat ik wel nog niet snap is hoe dit praktisch in zijn werk gaat: Zet ik dat ding op een trailer en neem ik die gewoon mee naar hier en begin dan aan de inschrijvingsprocedure? Is een verkoopsakte opgesteld door een particulier genoeg om de douane aan de eurotunnel te passeren?
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: auto in de UK halen

Ongelezen bericht door De Rob »

warci schreef: vr 18 feb, 2022 15:55 De inschrijvingsprocedure en vignet is E705 is me ondertussen denk ik duidelijk.
Wat ik wel nog niet snap is hoe dit praktisch in zijn werk gaat: Zet ik dat ding op een trailer en neem ik die gewoon mee naar hier en begin dan aan de inschrijvingsprocedure? Is een verkoopsakte opgesteld door een particulier genoeg om de douane aan de eurotunnel te passeren?
Wagen moet ook uitgeschreven worden ginder zodat de nr platen daar blijven.Moet dan ook uitgevoerd worden.Nadien hier in Belgie invoeren via Douane.Kunt ook proberen van zo over te komen met de nr platen er op.Ge moet ook wel een fatsoenlijk verkoop overeenkomst document kunnen voorleggen natuurlijk.En dat is in u k altijd een tricky bedoening als ge iets koopt zo maar ergens in den achterhoek.
ik ben er nu ene aan het doen via een Agent die De Douane van Gent mij hebben aangewezen.Een firma (HAVI) uit Geel op het industriepark .
Er is wel het één en ander misgelopen want ik ben er al mee bezig van in Oktober /November.Ik heb het vignet 705 nu pas van deze week Dinsdag.Ben ik uiteindelijk mogen gaan halen bij de Douane in Geel.Douanier zei.....Wat voor een dossier is dat ...wat een soep.
Hebben ook een €2000,00 btw en invoer betaald.Def 110 tdci 2,4 2011.Kosten bij Havi € 275,00.
Btw had de eigenaar al een maand geleden moeten storten.Deze staat geadresseert in Wetteren vandaar dat we naar de Douane in Gent moesten waar ze alles in de soep hebben geknoeid.Douanieer in Geel zei ....er had nooit BTW moeten betaald worden.Ik wens u veel geluk als ge dit wil terug vorderen.
Rob
Gebruikersavatar
Escape
Berichten: 523
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 11:50
lrocb_lidnr: 532
Woonplaats: Holsbeek
Contacteer:

Re: auto in de UK halen

Ongelezen bericht door Escape »

Uitschrijven uit UK is niet moeilijk, da's gewoon de gepaste secties uit het V5 invullen en naar DVLA sturen. Dat kan vanuit België ook, maar de verkoperwil dat uiteraard wel in orde hebben.
Ik heb al mijn wagens uit UK gehaald met de platen er nog op (en die liggen nu op een stapeltje). Sommige op trailer, soms ook gewoon gereden, nooit vragen bij de douane (pre-brexit weliswaar).
Voor invoer is het nu de procedure 'derde land', dus da's wel wat ingewikkelder. Maar zeker niks onoverkomelijks, er wordt genoeg ingevoerd uit bvb de USA ook. Hoe meer tussenpersonen, hoe complexer en duurder het wordt is mijn ervaring. En een goed douanekantoor zoeken: in Antwerpen ging het altijd heel vlot, daar zijn ze het gewend. Eén keer in Leuven geweest, daar was er blijkbaar maar ene die wist hoe ne 705 moest ingevuld worden en die zijn uren vielen niet echt samen met de openingsuren van het loket...
For those who never try, they are sure to fail (ManoWar)
warci
LROCB-Member
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 25 jul, 2003 12:44
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Wambeek

Re: auto in de UK halen

Ongelezen bericht door warci »

bedankt voor de responses! Allez, dat belooft precies. Het gaat over een oldtimer die ginder al lang niet meer op de baan is geweest. Dus als ik het goed begrijp is het ok als ik hem op een remorque naar hier meeneem met getekende verkoops-overeenkomst en dan pas gans het circus met de douane opstart?
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: auto in de UK halen

Ongelezen bericht door De Rob »

warci schreef: ma 21 feb, 2022 14:43 bedankt voor de responses! Allez, dat belooft precies. Het gaat over een oldtimer die ginder al lang niet meer op de baan is geweest. Dus als ik het goed begrijp is het ok als ik hem op een remorque naar hier meeneem met getekende verkoops-overeenkomst en dan pas gans het circus met de douane opstart?
He makkelijkste zal zijn dat ge in Dover of Folkestone een Douane agent inschakelt .Maar ge kunt het ook zelf proberen bij de Customs .Dat zal wel een aantal uurkes in beslag nemen eer die papierwinkel in orde is.
Zorg er voor dat er documenten van de wagen bij zijn.....anders verlaat hij de u k als schroot.
Rob
Plaats reactie