voltage gloeibougies

Heb je technische vragen stel ze hier, maar kijk eerst eens in het archief of je daar geen antwoord kunt vinden of gebruik de zoekfunctie
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

voltage gloeibougies

Ongelezen bericht door baudts »

Dag iedereen,

heb wat start problemen met 200tdi defender.
staart some smoeilijk en redelijk witte rook bij starten. ze hadden me verteld om te beginnen met het controleren van de gloeibougies. en dan te beginnen met de stroom die toekomt op de gloeibougies.

Heb meter gezet op de eerste gloeibougie waar stroom toekomt van contact. sleutel halverwegen gedraaid dat lampje van de choke opligt en dan gemeten. ik kom hier uit op ongeveer 9,8 volt. dit zou 12 volt moeten zijn neen?

wat kan dit veroorzaken? batterij staat rond de 13v

groeten,
Maxime
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: voltage gloeibougies

Ongelezen bericht door De Rob »

baudts schreef: ma 31 jan, 2022 14:06 Dag iedereen,

heb wat start problemen met 200tdi defender.
staart some smoeilijk en redelijk witte rook bij starten. ze hadden me verteld om te beginnen met het controleren van de gloeibougies. en dan te beginnen met de stroom die toekomt op de gloeibougies.

Heb meter gezet op de eerste gloeibougie waar stroom toekomt van contact. sleutel halverwegen gedraaid dat lampje van de choke opligt en dan gemeten. ik kom hier uit op ongeveer 9,8 volt. dit zou 12 volt moeten zijn neen?

wat kan dit veroorzaken? batterij staat rond de 13v

groeten,
Maxime
Op een gloeibougie staat 11volt.Om dat spel warm te krijgen maakt men eigenlijk een gekontroleerde kortsluiting over een weerstand(gloeibougie) naar de massa.
Eigenlijk heeft een tdi in onze temperaturen geen gloeibougies nodig....die starten altijd.uw probleem zit meer in het fuel department.Witte rook wijst op te weinig diesel op moment van starten .meestal komt dit startprobleem voor als de wagen bvb overnacht heeft stilgestaan......aflopen diesel naar de tank .

Rob
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: voltage gloeibougies

Ongelezen bericht door baudts »

Dus moet me dan niet echt zorgen maken?
Valt daar iets aan te doen?
Land Rover closest thing to heaven on earth
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: voltage gloeibougies

Ongelezen bericht door De Rob »

baudts schreef: ma 31 jan, 2022 19:38 Dus moet me dan niet echt zorgen maken?
Valt daar iets aan te doen?

Misschien sluit een klepje in uw opvoerpompje niet volledig af waardoor er diesel terug naar de tank vloeit.

Als ge echt uw gloeibougies wil testen moet er de bedrading af....en met een stroomdraad bvb van aan de batterij één voor één eens over de gloeibougie wrijven.Als ge een klein vonkje ziet is deze nog goed....geen vonkje is de weerstand binnenin kapot, Dit is de simpelste manier .
met een multimeter gaat het natuurlijk ook.Maar de bedrading moet er af.
Rob
Gebruikersavatar
baudts
LROCB-Member
Berichten: 858
Lid geworden op: di 09 feb, 2010 18:59
lrocb_lidnr: 1139
Woonplaats: Steenhuffel

Re: voltage gloeibougies

Ongelezen bericht door baudts »

De Rob schreef: di 01 feb, 2022 11:21
Misschien sluit een klepje in uw opvoerpompje niet volledig af waardoor er diesel terug naar de tank vloeit.

Als ge echt uw gloeibougies wil testen moet er de bedrading af....en met een stroomdraad bvb van aan de batterij één voor één eens over de gloeibougie wrijven.Als ge een klein vonkje ziet is deze nog goed....geen vonkje is de weerstand binnenin kapot, Dit is de simpelste manier .
met een multimeter gaat het natuurlijk ook.Maar de bedrading moet er af.
Rob
thx. ga bougies eens controleren. ze hadden me ook gezegd om ze er eens uit te halen en de batterij test te doen om te zien of ze nog rood worden.
Is er een manier om dat klepje te testen van de opvoerpomp? is dit sobiezo verwijderen van motorblok?
Land Rover closest thing to heaven on earth
Plaats reactie