BIZAR

Hier kun je je eens goed laten gaan
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

BIZAR

Ongelezen bericht door De Rob »

Wie heeft zoiets al meegemaakt ?!
Ja,ik weet het ...het is een Landrover...
Ik zat enkele weken geleden te vodden met de startermotor van mijne 130 2,4 tdci
Ik had een nieuwe Lucas HD 2,2 kw op't schap liggen...die er in.
Motor vloog rond .Zo snel had ik een tdci nog nooit gehoord tijdens starten.

Gisteren voormiddag stop ik bij den Aldi voor een prulleke.Ik parkeer in een vak ....maar ik had niet genoeg plaats gezien de lengte van een 130.Voor mij stond een klein otoke.
Dus ik stond dertig cm nog buiten mijn vak aan de achterkant..Handrem op en in eerste versnelling.
Ik doe mijn boodschapje en kom buitenen da spel van mij staat halverwegen het vak voor mij.Klein otoke was weg.Ikke met een groot ?.
ik start gewoon en doe nog een ander boodschap bij Brezan een bus van dertig litr koelvloeistof ophalen.

Kom thuis achertuit op de hof en haal die bus koelmiddel er uit en draag die binnen.Taiboard en klep van mijn AFN opbouw staan open.
Ik ga een tiental minuten later naar mijn wagen om die terug dicht te doen en zie dat die tegen een dikke conifeer staat gedrukt.Achterklep in mijn dak gedrukt ...gaat niet meer toe in de sluiting.Tailboard rechterscharnier verbogen en alu profiel getorst.
Nu stelt zich de vraag ...hoe kan da spel zichzelf met de startermotor in beweging zetten .?
één geluk...Had em in eerste versnelling gestaan ...was em de grote baan over gestoken en dat is een drukke.
Aan den Aldi kon ik nog starten .Nu ni meer.
Rob
Gebruikersavatar
zeerover
Berichten: 448
Lid geworden op: ma 07 jun, 2004 20:59
lrocb_lidnr: 548
Woonplaats: Merelbeke

Re: BIZAR

Ongelezen bericht door zeerover »

De startschakelaar valt uit elkaar, ik zou daar naar kijken.
Gediplomeerd Land Rover exverzamelaar . Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Afbeelding
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: BIZAR

Ongelezen bericht door De Rob »

zeerover schreef: di 16 nov, 2021 18:09 De startschakelaar valt uit elkaar, ik zou daar naar kijken.
Dat was ik wel van plan dat klokske achteraan het kontaktslot vervangen.
Rob
Gebruikersavatar
Wolf
LROCB-Member
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 31 jul, 2003 20:39
lrocb_lidnr: 316
Woonplaats: Bij Father Damien
Contacteer:

Re: BIZAR

Ongelezen bericht door Wolf »

Das het begin van de zelfrijdende LR he. Nu nog elektrisch maken en ge zijt gereed voor de toekomst.
avatar = Hammerite-user.
Gebruikersavatar
dvaerden
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 04 nov, 2018 11:55
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Kapellen

Re: BIZAR

Ongelezen bericht door dvaerden »

Wolf schreef: wo 17 nov, 2021 09:58 Das het begin van de zelfrijdende LR he. Nu nog elektrisch maken en ge zijt gereed voor de toekomst.
Als hij aangedreven werd door te starter zonder brandstof, reed hij dat stukje eigenlijk elektrisch he :lol: .

Ooit wel eens gehad met een Samurai, had iets minder geluk vermits wij tegenover de spoorweg woonden en die los door de omheining van de spoorweg is gegaan (duur grapke maar gelukkig ver genoeg van de sporen gebleven dat ze het treinverkeer niet hebben moeten stilleggen :oops: ). Maar daar had een vorige eigenaar aan de bedrading van het contact liggen prutsen om te kunnen starten met een drukknop en daar is heel ongelukkig ergens kortsluiting ontstaan, dus dat is weinig relevant voor jouw probleem lijkt me.
Gebruikersavatar
De Rob
LROCB-Member
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 24 sep, 2003 11:57
lrocb_lidnr: 183
Woonplaats: Herentals
Contacteer:

Re: BIZAR

Ongelezen bericht door De Rob »

dvaerden schreef: wo 17 nov, 2021 11:50
Wolf schreef: wo 17 nov, 2021 09:58 Das het begin van de zelfrijdende LR he. Nu nog elektrisch maken en ge zijt gereed voor de toekomst.
Als hij aangedreven werd door te starter zonder brandstof, reed hij dat stukje eigenlijk elektrisch he :lol: .

Ooit wel eens gehad met een Samurai, had iets minder geluk vermits wij tegenover de spoorweg woonden en die los door de omheining van de spoorweg is gegaan (duur grapke maar gelukkig ver genoeg van de sporen gebleven dat ze het treinverkeer niet hebben moeten stilleggen :oops: ). Maar daar had een vorige eigenaar aan de bedrading van het contact liggen prutsen om te kunnen starten met een drukknop en daar is heel ongelukkig ergens kortsluiting ontstaan, dus dat is weinig relevant voor jouw probleem lijkt me.
Ja elektrisch rijden haha... en op de nieuwe starter hing een Label"new Lucas technology 2,2 kw". CFO U K.
Waar ik al een nachtmerie over gehad heb is....als em in vooruit versnelling had gestaan stond em op de grote baan hier.
Rob
Plaats reactie