Goedkope straal cabine van een koelkast.

Wat staat er nog bij de diverse leden in ontwikkeling
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Goedkope straal cabine van een koelkast.

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Ik gebruik alles wat ik nog heb en ga voor goedkoop en opzoek naar afval wat ik kan gebruiken. Ik ga dus verzamelen van spullen voor gratis of spotgoedkoop.

Koelkast 5 euro.
IMG_1848.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Goedkope straal cabine van een koelkast.

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Inmiddels is de super de luxe straalcabine "digital led 2300KX" bijna klaar. :lol:

Kosten tot nu toe: 9 euro. Alleen nog een bus kit ergens uit de bakken zoeken, paar schroefje's, handschoenen en oude led strippen plakken en dan ben ik wel klaar. Het is dus echt spotgoedkoop zonder mooi of wat dan ook. Als het maar voor nu een poosje werkt.

IMG_1872.JPG
IMG_1873.JPG


Edit 17.20 : Bedenk mij dat ik moeilijk doe en gewoon fanatiek met ducktape aan de slag ga, dan is het straks klaar en kan ik vanavond wellicht nog wat testen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
His name shall be: Lullaby
Gebruikersavatar
Steeksleutel
Berichten: 112
Lid geworden op: di 16 mar, 2021 20:26
lrocb_lidnr: 0
Woonplaats: Veendam

Re: Goedkope straal cabine van een koelkast.

Ongelezen bericht door Steeksleutel »

Vind het best zo, hoeft niet mooi als het maar functioneel is. En voor 9 euro.. :lol: De led-verlichting blijkt stuk te zijn, dus dat moet ik later maar voor iets vervangen zodra er een opbergdoos overhoop gaat met verlichting. Wou graag dit gebruiken zodat ik geen stroomkabel nodig ben. Handschoenen moet ik even naar opzoek wat groot genoeg is en later wellicht een trechtertje er onder maken.

IMG_1877.JPG
IMG_1876.JPG
IMG_1875.JPG

Edit 18.30 : Eerste poging is een mislukking, de druk is lastig af te stellen naar 6 bar (zakt nu nog telkens weg naar 4 bar) en moet dat even aanvoelen en controleren i.v.v. Verder was dit niet geheel mijn idee van spot stralen, het is mij te breed en verwachte een wat meer geconcentreerde straal. Uiteraard lekt de straalpistool zoals ik wellicht standaard wel mag gaan verwachten van HBM goedkope kwaliteit, dus dat word weer tape gebruiken op de aansluitingen. Verder moet ik de moffen inkorten omdat ik nu net beperkt wordt in mijn bewegingsruimte met de polsen.

Maar lukt het ? Ja ik heb roest van gereedschap afgekregen tijdens de eerste test, ondanks dat voor mij de test een mislukking was. Ik denk met een paar aanpassingen en afstellingen dat het een prima ding voor mij is.

PS: Zelf de velgen stralen is echt geen optie en dat is ook niet erg. Laten stralen is wellicht goedkoper dan zelf straalmiddel kopen en onhandig bezig zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
His name shall be: Lullaby
Plaats reactie