Pagina 1 van 1

Dinitrol behandeling

Geplaatst: di 27 okt, 2020 19:36
door Ides
Heren,

Zaken die ik zou vergeten te behandelen, behalve het chassis?

* deuren aan de binnenkant, onderaan
* bulkhead, waar ik er ook maar bij kan
* achter de koplampen in de wings

Nog iets anders waar ik niet aan denk?

Groeten,
Ides

Re: Dinitrol behandeling

Geplaatst: di 27 okt, 2020 21:56
door Vogler
Kijl hier ook eens naar:

Het bulkhead zit redelijk complex in elkaar. Je kan een doorgesneden bulkhead zien op https://forums.lr4x4.com/topic/107655-t ... ent=969035
Dit is een ouder model, ik weet niet of dit ook van toepassing op de Td4 en Td5.

J

Re: Dinitrol behandeling

Geplaatst: wo 28 okt, 2020 10:38
door Waldorf
Die bulkheads zijn allemaal hetzelfde qua bouw. Ze roesten allemaal. Mijn 2008 is ook goed bezig.

Re: Dinitrol behandeling

Geplaatst: wo 28 okt, 2020 21:49
door m&m
Joris, geweldig filmpje !
mijnheer zijn achterhoofd stond dikwijls in de weg, ik probeerde er instinctief langsheen te kijken ...

is die Krown hier verkrijgbaar denk je ?

Re: Dinitrol behandeling

Geplaatst: do 29 okt, 2020 01:08
door Vogler
Het is een Canadees product, de kans lijkt me klein dat het hier verkrijgbaar is...
Als je naar andere producten zoekt: er is deze Duitse test waar in oldtimerfora erg vaak naar verwezen wordt. Onderaan de pagina kan je drie pdf's van een duurtest met roestbeschermers downloaden. Elke pdf is een verslag van weer wat langere tijd na de behandeling.(2009, 2010 en 2013)
Mike Sanders vet komt overal als beste uit de tests, maar het is een vet dat verhit moet worden tot ong 120 graden, en ik betwijfel of je dat wel succesvol tot in de hoekjes van het bulkhead kan krijgen vooraleer het weer afgekoeld en dus stroever is.
Ik wil nog wat verder onderzoeken naar Fluid Film. Dat komt niet als beste uit de test, maar het is het eerste olie-achtige, vloeibare product terwijl de andere echte vetten zijn. FF blijft wel kruipen, en op hete dagen wil het wel eens lekken.

Ik vond trouwens deze Belgische onlineleverancier voor o.a. Fluid Film.

J

Re: Dinitrol behandeling

Geplaatst: do 29 okt, 2020 10:25
door De Rob
Eén schroef uit de bovenste scharnier op de bulkhead uit schroevenen ge hebt het zelfde resultaat..
Waarom boort dieje kwibus zoveel gaatjes....Omdat hij met hobby spuitbuskes met kort pijpje er niet ver in kan.
met een meer proffesioneel pistool met lange flexibel er aan kunt ge van onder uit langs de sill tot boven in de doorpillar komen.Door een uitge draaide scharniervijs kunt door dat gat tot in het midden onder en boven de luchtflap van de bulkhead tot waar de sproeier zit.Onder de motorkap achter de pedaal boxes kunt ge gewoon uw hand steken....dat is open.één bijgeboord gat o.k....Maar er toch geen zwitserse gatenkaas van maken zeker.Het is allemaal wel goed beboeld...maar het is een amateurke.
Rob

Re: Dinitrol behandeling

Geplaatst: do 29 okt, 2020 14:46
door Ides
De Rob schreef: do 29 okt, 2020 10:25 Eén schroef uit de bovenste scharnier op de bulkhead uit schroevenen ge hebt het zelfde resultaat..
Waarom boort dieje kwibus zoveel gaatjes....Omdat hij met hobby spuitbuskes met kort pijpje er niet ver in kan.
met een meer proffesioneel pistool met lange flexibel er aan kunt ge van onder uit langs de sill tot boven in de doorpillar komen.Door een uitge draaide scharniervijs kunt door dat gat tot in het midden onder en boven de luchtflap van de bulkhead tot waar de sproeier zit.Onder de motorkap achter de pedaal boxes kunt ge gewoon uw hand steken....dat is open.één bijgeboord gat o.k....Maar er toch geen zwitserse gatenkaas van maken zeker.Het is allemaal wel goed beboeld...maar het is een amateurke.
Rob
Rob, bedankt voor de toelichting, we kunnen zaterdag aan de slag.

Voor de vorige ben ik bij Gert langs geweest (een 15 jaar geleden), da was wat makkelijker dan nu :lol: